Air International 1980-10
-
Fighter A to Z
The samolet 105 evolved by Vladimir Gorbunov from the LaGG-3 in an attempt to overcome some of the latter’s shortcomings.
Вариант XF2G-1 являлся попыткой превратить Corsair в эффективный перехватчик, способный защитить американские корабли от атак японцев. Машина была снабжена двигателем R-4360 и могла быстро набирать большую высоту для перехвата вражеских разведчиков. Новая силовая установка потребовала внести хорошо заметные изменения в конструкцию капота. Но запуск в серию истребителя Grumman F8F Bearcat положил конец работам по F2G-1.
One of the eight XF2G-1s
The general arrangement drawing depicts the shipboard F2G-2 version of the Goodyear-developed low-altitude interceptor derivative of the Corsair.
The GL-2, or Type B was the first Gourdou-Leseurre fighter to enter production, the start of deliveries coinciding with the end of WW I.
The Go 229 V2 alias Ho IX V2, one of the most radical of WWII's experimental fighters to be flight tested.
Progenitor of a long line of fighters, the GL-1 or Type A was the first aircraft designed by Charles Gourdou and Jean Leseurre.