Air International 1980-11
-
??? - The year of the Hawk
The first Hawk 53 of eight ordered by the Indonesian Armed Forces - Air Force. Deliveries began in September 1980.
The company demonstrator Hawk 50 has been much used for the development of weapons load carrying and for the aerodynamic refinements described in this account; it is shown here carrying four 1,000-lb (454-kg) and four 500-lb (227-kg) bombs on twin carriers on the four wing hardpoints, plus the centre-line gun pod.
Самолет Hawk в двухтоновом камуфляже ("морской темно-серый" с "темно-зеленым"), применявшемся в учебных подразделениях (TWU) до середины 1980-х годов. Изображенный Hawk осуществляет пуск НАР SNEB во время учебного боя. На фюзеляже этого самолета из учебной части TWU № 1 нанесены красно-черные ромбы 234-й эскадрильи и скрещенные факелы, знак 229-й эскадрильи переподготовки (OCU), на носовой части. В случае войны эта учебная эскадрилья должна была стать боевой 234-й эскадрильей.
One of the Hawk T Mk Is of the RAF's TWU at RAF Brawdy on a rocket firing sortie; it carries the markings of No 234 Squadron.
An Indonesian Hawk 53; the first of these export Hawks flew on 6 June 1980, being the 140th of the type to fly.
Air Vice-Marshal Peter Latham, AOC II Group, RAF, arrives at RAF Chivenor in a Hawk hearing the insignia of No 63 Squadron to establish at this base the newly-formed No 2 Tactical Weapons Unit.
British Aerospace is one of six companies awarded contracts during August 1980 to continue studies of the Hawk as a trainer meeting the requirements of the US Navy's VTXTS.