Варианты
- Sikorsky - X-2 / S-97 Raider - 2008 - США
- Sikorsky/Boeing - SB-1 Defiant - 2019 - США
Фотографии
-
Air International 2020-04 / K.Chapman - FLRAA Modernising the Army
Регистрационный номер: N100FV [15] The SB-1 Defiant is Boeing and Sikorsky's response to the US Army's requirement for a medium-lift utility helicopter under its Future Vertical Lift programme.
-
Air International 2019-05 / Airscene
Регистрационный номер: N100FV [15] The SB-1 Defiant is a co-development programme between Sikorsky and Boeing, designed to inform the US Army's Future Vertical Lift programme.
-
Авиация и Время 2019-02
Регистрационный номер: N100FV [15] 21 марта 2019г. в США на заводском аэродроме Уэст-Палм-Бич в штате Флорида состоялся первый полет опытного компаундного вертолета SB-1 Defiant.
-
Air International 2019-05 / Airscene
Регистрационный номер: N100FV [15] -
Air International 2024-08 / P.Kennard - Hight-speed VTOL
Регистрационный номер: N100FV [15] The SB>1 Defiant is the largest platform produced by Sikorsky to employ its X2 technology.
One of the SB>1 Defiant's stated advantages was its footprint, similar to that of the Black Hawk it intended to replace. It was claimed that the Defiant was able to get into tighter landing zones that its competitor -
Авиация и Космонавтика 2023-11 / М.Никольский - Что Запад противопоставит «Аллигаторам» и «Восьмеркам»?
Регистрационный номер: N100FV [15] SB-1 «Дифайент» в полете
-
Air International 2020-04 / K.Chapman - FLRAA Modernising the Army
Регистрационный номер: N100FV [15] The SB>1 continues its flight test campaign. This shot provides a good view of the rear of the platform, showing its eight bladed 'pusher propeller' and twin-engine exhausts.
The FLRAA is the replacement for the UH-60 Black Hawk utility helicopter; likely competitors include those based on the Bell V-280 Valor tiltrotor (flying since 2017) and the Sikorsky Boeing SB-1 Defiant coaxial rotor compound helicopter. -
Авиация и Космонавтика 2021-07 / М.Никольский - Скоростные вертолеты для армейской авиации США
Регистрационный номер: N100FV [15] Опытный вертолет SB-1 «Дифайент» в полете.
-
Авиация и Космонавтика 2021-07 / М.Никольский - Скоростные вертолеты для армейской авиации США
Регистрационный номер: N100FV [15] -
Авиация и Космонавтика 2021-07 / М.Никольский - Скоростные вертолеты для армейской авиации США
Регистрационный номер: N100FV [15] В полете опытный вертолет SB-1 «Дифайент»
-
Air International 2020-08 / Focus: UAV, Rotary, Business, Technology
Регистрационный номер: N100FV [15] A test run saw the SB-1 Defiant reach 205kts.
-
Air International 2022-03 / Focus: UAV, Rotary, Business, Technology, Space
Регистрационный номер: N100FV [15] The SB>1 Defiant reached 236kts in level flight during the mission profile test flights
-
Авиация и Космонавтика 2021-07 / М.Никольский - Скоростные вертолеты для армейской авиации США
Регистрационный номер: N100FV [15] Вертолет-демонстратор Сикорский-Боинг SD-1 «Дифайент» рядом с вертолетом UH-60
Другие самолёты на фотографии: Sikorsky UH-60 Black Hawk / S-70 - США - 1974
-
Air International 2024-08 / P.Kennard - Hight-speed VTOL
Регистрационный номер: N100FV [15] Despite losing out on the FLRAA contract with its SB>1 Defiant proposal, feedback from the army to the OEM praised the X2 technology, letting them know that the agility, stability and scalability of the technology can be instrumental in contested airspace
Другие самолёты на фотографии: Sikorsky UH-60 Black Hawk / S-70 - США - 1974
-
Авиация и Космонавтика 2023-11 / М.Никольский - Что Запад противопоставит «Аллигаторам» и «Восьмеркам»?
Регистрационный номер: N100FV [15] SB-1 «Дифайент» на земле
-
Air International 2014-12 / News
Так должен выглядеть новый многоцелевой вертолет SB-1 Defiant
A partnership between Boeing and Sikorsky is offering the SB>1 Defiant for the JMR technology and demonstrator programme. -
Air International 2018-01 / Airscene
Sikorsky, and its partner Boeing, are proving the scalability and tailoring of Sikorsky's X2 technology with the SB1 Defiant medium-class technology demonstrator. The SB1 is being developed for the US Army's Joint Multi-Role Technology Demonstration programme to help define the Future Vertical Lift (FVL) programme. Technologies used on GE’s FATE engine will be available if a new centre-line engine is required for FVL.
-
Air International 2021-07 / J.Lake - Defiant Design
The Defiant X looks sleek, streamlined, stealthy and futuristic, especially when compared with current battlefield rotorcraft, which often look little different from their predecessors.
The Defiant X’s engine shrouds and reshaped trailing edges are noticeably different to the SB-1 -
Air International 2017-10 / D.Isby - US Army Aviation 2030 and Beyond /Military/
An illustration of the Sikorsky-Boeing Defiant JMR TD aircraft.
-
Air International 2021-07 / A.Drwiega - Heralding nextgen rotorcraft
An artist's impression of Sikorsky/Boeing’s SB>1 Defiant airlifting an artillery battery into position Lockheed Martin
-
Air International 2018-01 / Airscene
The Sikorsky-Boeing team is developing assault and attack variants of the SB1 Defiant medium-lift helicopter for the US Army's Joint Multi-Role Technology Demonstration programme to help define the Future Vertical Lift programme. Technologies used on GE's FATE engine will be available if a new centre-line engine is required for FVL.
-
Авиация и Космонавтика 2021-07 / М.Никольский - Скоростные вертолеты для армейской авиации США
Рисунок вертолета «Дифайэнт X»