RU

/

EN
burger-menu
Поиск по сайту:
airplane photo

Страна : Великобритания

Год : 1912

Short. Самолеты 1909-1914 годов

<...>
   Адмиралтейство заказало еще два биплана с тянущими винтами - S.41 и S.45. Первый был оснащен 14-цилиндровым ротативным ПД Gnome Omega мощностью 100 л. с. (75 кВт) и вскоре был переделан в гидросамолет, как и меньший по размерам S.45 с двигателем Gnome в 70 л.с. (52 кВт). Более крупный самолет оказался удачнее, и еще три машины (S.48 - S.50), заказанные Адмиралтейством, были поставлены Центральной летной школе в Апейвоне в феврале 1913 года.

Показать полностью
  • Описание
  • Air Pictorial 1958-03 / Photos by request

    1912 HYDROPLANE. In the historical survey of aircraft designed and built by the brothers Short (Air Pictorial, March-June 1957) the famous Short S.41 ("Hydroplane of the British Navy") was not illustrated. This view shows the prototype in the hands of that remarkable pilot, Lt. (later Commander) C. R. Samson, taking off prior to participating in the Review of the Grand Fleet off Weymouth, 8th May 1912. No record of numbers built appears to exist, but production S.41s were still engaged in North Sea anti-submarine patrols as late as mld-1915. Power: 100-h.p. Gnome rotary; maximum speed, a doubtful 60 m.p.h. Duration, approx. 5 hours. Built at Eastchurch, Isle of Sheppey.

  • Мировая Авиация 233

    S.41 - биплан, использовался военными моряками. Он мог быть оснащен колесным или поплавковым шасси, но чаще использовался в качестве гидросамолета для проведения различных испытаний.

  • История Авиации 2002-03 / А.Сергиенко - Первые асы Британской Империи /Пионеры/ (3)

    Гидроплан "Шорт" типа "улучшеный S.41" (серийный номер 20), который в апреле 1913г. испытывал Чарлз Гордон-Белл.

  • Air International 1988-01 / In print

    Marking the 75th anniversary of the formation of the Royal Flying Corps, Arms and Armour Press has published "Britain's First Warplanes", an impressive pictorial survey by J M Bruce of the first 400 aircraft to which serial numbers were given by the RFC and RNAS. Among them was the Short S.57 tractor seaplane (20) used by the RNAS from 1913 to early 1916;

  • Flight 1930-01 / Flight

    The original Short seaplane, flown by Commander.Samson in 1912. It was fitted with a 100-h.p. Gnome.

  • Flight 1930-01 / Flight

    In Full Flight: The original Short seaplane, Type S.41.

  • Flight 1939-04 / Flight

    With the S.41 (100 h.p. Gnome) Shorts, in 1912, laid the foundation for their famous seaplanes. The machine in the picture was piloted by Commander Samson, and the passenger was Mr. Winston Churchill, then First Lord of the Admiralty.

  • Aeroplane Monthly 1983-07 / Painted Wings

    Colin Ashford's study of a Short S 41 of 1913 in water colour.

  • Фотографии