RU

/

EN
burger-menu
Поиск по сайту:
airplane photo

Страна : Великобритания

Год : 1927

Автожир

Cierva (автожиры X. Сиервы)

<...>
   Джордж Парналл на своей фирме построил два одноместных автожира, но оба оказались неудачными: С. 10 в 1927 году разбился в ходе сравнительных испытаний с построенным фирмой "Avro" аппаратом С.9. Автожир Parnall С.11, построенный 1928 году, был аналогичным, но оснащался мотором ADC Airdisco мощностью 120 л. с. (90 кВт). Сиерва потерпел аварию на этой машине в Йеле при попытке взлететь прежде, чем несущий винт развил достаточную скорость, но его восстановили с упрощенным пилоном и позднее использовали в Хэмбле в качестве учебного пособия.
<...>

Показать полностью
  • Описание
  • Aeroplane Monthly 1988-08 / P.Jarrett - Parnall's pinwheels
    Регистрационный номер: G-EBQG   [6]

    The C.11 G-EBQG in its second form, with anticlockwise-rotating, wire-braced rotor blades, and new, repositioned outriggers with marked dihedral.

  • Air Enthusiast 2003-01 / K.Wixey - The Bolas touch
    Регистрационный номер: G-EBQG   [6]

    Bolas designed the fuselage, nose and tail unit for the C.11, also known as the Parnall Gyroplane. Powered by a 120hp (89kW) ADC Airdisco eight-cylinder vee-configuration engine, it was civil registered as G-EBQG. This crashed at Yate in 1928 with Juan de la Cierva himself at the controls. It was rebuilt and modified but was not sucessful. It ended its days as an instructional airframe at Hamble, Hampshire.

  • Aeroplane Monthly 1988-08 / P.Jarrett - Parnall's pinwheels
    Регистрационный номер: G-EBQG   [6]

    The Parnall/Cierva C.11, G-EBQG, in its first form, with clockwise-rotating rotors with telescopic bracing struts.

  • Aeroplane Monthly 1988-08 / P.Jarrett - Parnall's pinwheels
    Регистрационный номер: G-EBQG   [6]

    A close-up of the C.11’s original rotorhead, showing the fitting around which a rope was wound to spin-up the rotor.

  • Aeroplane Monthly 1988-08 / P.Jarrett - Parnall's pinwheels
    Регистрационный номер: G-EBQG   [6]

    In its final form, the C.11 had a new, pyramidal pylon and a shaft drive from the 120 h.p. Airdisco engine to the rotor hub.

  • Aeroplane Monthly 1988-08 / P.Jarrett - Parnall's pinwheels
    Регистрационный номер: G-EBQG   [6]

    In its final form, the C.11 had a new, pyramidal pylon and a shaft drive from the 120 h.p. Airdisco engine to the rotor hub. The enormously wide-track undercarriage is well shown.

  • Фотографии