Cierva/Parnall C.10 / C.11 (Parnall C.10 / C.11)
Страна: Великобритания
Год: 1927
Вертолет

Смотрите информацию стеклянные двери в душевую кабину на нашем сайте.
Описание
Фотографии
Cierva (автожиры X. Сиервы)

<...>
  Джордж Парналл на своей фирме построил два одноместных автожира, но оба оказались неудачными: С. 10 в 1927 году разбился в ходе сравнительных испытаний с построенным фирмой "Avro" аппаратом С.9. Автожир Parnall С.11, построенный 1928 году, был аналогичным, но оснащался мотором ADC Airdisco мощностью 120 л. с. (90 кВт). Сиерва потерпел аварию на этой машине в Йеле при попытке взлететь прежде, чем несущий винт развил достаточную скорость, но его восстановили с упрощенным пилоном и позднее использовали в Хэмбле в качестве учебного пособия.
<...>
In 1927 Parnall built the C.10, it was powered by a 70hp (52kW) Armstrong Siddeley Genet I radial. The C.10 was intended for military trials and given the serial number J9038.
The C.10 in skeletal form.
Bolas designed the fuselage, nose and tail unit for the C.11, also known as the Parnall Gyroplane. Powered by a 120hp (89kW) ADC Airdisco eight-cylinder vee-configuration engine, it was civil registered as G-EBQG. This crashed at Yate in 1928 with Juan de la Cierva himself at the controls. It was rebuilt and modified but was not sucessful. It ended its days as an instructional airframe at Hamble, Hampshire.
During taxi trials at Yate on April 26, 1928 the Parnall C.10 was badly damaged when it turned on its side. It was rebuilt only for to crash on take-off at Andover, Hampshire, on November 5, 1928.