Поиск по сайту:
Описание
Страна : Швейцария
Год : 1927
Двухместный спортивный и учебно-тренировочный самолет
Comte AC-4 Gentleman
В 1927 году был построен прототип AC-4 Gentleman - спортивный двухместный моноплан с закрытой кабиной, пригодный также для обучения летчиков. AC-4 имел смешанную конструкцию с полотняной, в основном, обшивкой и неубираемым шасси с хвостовой опорой. На прототипе стоял рядный поршневой двигатель Cirrus II мощностью 75 л. с. (56 кВт), но на серийные самолеты ставили более мощные рядные поршневые двигатели Cirrus Hermes или Genet Major.
ТАКТИКО-ТЕХНИЧЕСКИЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Comte AC-4 Gentleman
Тип: двухместный спортивный и учебно-тренировочный самолет
Силовая установка: один рядный ПД Cirrus Hermes мощностью 115 л. с. (86 кВт)
Летные характеристики: макс, скорость на уровне моря 175 км/ч; крейсерская скорость на оптимальной высоте 140 км/ч; практический потолок 4000 м; дальность 700 км
Масса: пустого 500 кг; максимальная взлетная 800 кг
Размеры: размах крыла 12,13 м; длина 8,05 м; высота 2,90 м; площадь крыла 20,00 м2
Описание:
- Comte AC-4 Gentleman
- Comte AC-8
- Comte AC-12 Moskito
Фотографии
-
Aeroplane Monthly 1991-09 / M.Oakey - Grapevine
Another Swiss rarity is Comte AC-4 HB-IKO, seen here being flown by Capt W. Nussbaumer over the Rhonetahl. The Comte makes very occasional appearances at fly-ins in Switzerland.
-
Aeroplane Monthly 1983-10 / Comte AC-4 Gentlemen HB-IKO /Preservation Profile/
As CH-262 in original colours with ADC Cirrus Hermes engine.
-
Aeroplane Monthly 1983-10 / Comte AC-4 Gentlemen HB-IKO /Preservation Profile/
Still as CH-262 but in later paint scheme.
-
Aeroplane Monthly 1983-10 / Comte AC-4 Gentlemen HB-IKO /Preservation Profile/
As D-ELIS. The number 337 was probably a Deutschland Rundflug number.
-
Мировая Авиация 91
Два человека размещались в закрытой кабине самолета Gentleman бок о бок, по желанию заказчика самолет комплектовался двойным управлением.
Reader Roland Poehlmann of Erlangen, Germany, provides this picture in response to our request for news of 40-year-old veterans still flying. D-ELIS is a Comte AC-4B (c\n 34), first registered in September 1930 as CH-262 and flown later as HB-IKO before being sold to Germany. A 140 hp AS Genet Major now replaces the original ADC Cirrus Hermes. Owned by Herr F Dioszeghi, the AC-4B is based at Bamberg, has a red finish with silver cowl and carries advertising slogans for Motorola Sprechfunk. -
Air Pictorial 1956-08 / Air Pictorial's photo-review
A 1928/30 Swiss-built Comte A.C.4 Gentleman (ex-CH-262) two-seater is still flying. Owner is A. Kammacher of Lausanne. Power is a 140-h.p. close-cowled, British-built Armstrong Siddeley Genet Major.
-
Aeroplane Monthly 1981-07 / News Spotlight
This year is Swissair's 50th anniversary and the company has marked the occasion with the restoration of the Comte AC-4 HB-IKO. This historic aircraft was originally registered to the Swiss airline Ad Astra as CH 262 in September 1930. The company was taken over by Swissair in 1931 and the AC-4 remained in service until 1938. After many years in Germany, as D-ELIS, the aircraft was bought back by Swissair in 1979 and restored by the Fokker Team, a group of retired Swissair employees. The Comte is airworthy and at present based at Kloten, Zurich
-
Мировая Авиация 91
Теплая, обогреваемая кабина AC-8 нравилась пассажирам. Позади кабины размещался багажный отсек.
-
Мировая Авиация 91
От предшественника самолет AC-12 отличался не только конструктивными изменениями планера, но также более прочным шасси.
-
Air Pictorial 1956-12 / Air Pictorial's photo-review
SWISS MOSKITO (HB-AXI) is the 1931-designed Comte A.C.12, a three-seater, powered either by radial Genet or as in this case by a 120-h.p. D.H. Gipsy III in-line. Four Moskitos are still registered in Switzerland .
-
Flight 1934-05 / Flight
LA OUVERTURE OFFICIELLE: In this view the Swiss President is examining the Caproni biplane. In the foreground is the Comte aeroplane, a Swiss production.
Другие самолёты на фотографии: Caproni Ca.125 - Италия - 1933
-
Flight 1932-08 / Flight
BEETLES AT BERLIN: On the left the Swiss Comte 12E ("Gipsy III") and on the right one of the Breda 33 (Colombo S.63) monoplanes.
Другие самолёты на фотографии: Breda Ba.33 / Ba.39 / Ba.42 - Италия - 1931
- Фотографии