PZL PZL.26
Страна: Польша
Год: 1934


Спиши домашку решебник по математике - учебники онлайн
Описание:
P.Z.L. P.26
Flight, November 1934
THE FOURTEENTH PARIS AERO SHOW
Фотографии

P.Z.L. P.26

В рамках подготовки к намеченному на 1934 год авиашоу - состязанию "Challenge deTourisme International" компания P.Z.L. спроектировала и построила шесть самолетов новой модификации, которым было присвоено обозначение P.Z.L. P.26. Первый из них был облетан в мае 1934 года и оснащался рядным двигателем de Havilland Gipsy Six тягой 200 л. с. (149 кВт). Однако во время захода на посадку он был серьезно поврежден. Оставшиеся пять самолетов получили двигатель, который и планировался для установки на P.26 изначально, - Menasco B.6S.3 Buccaneer мощностью 265 л. с. Выбор оказался неудачным, и в результате пять P.26, принявших участие в соревновании, никак себя не проявили. Работы над P.26 были прекращены. P.26 имел крыло размахом 10,42 м и мог развивать максимальную скорость на уровне моря 302 км/ч.

Flight, November 1934

THE FOURTEENTH PARIS AERO SHOW

THE EXHIBITS DESCRIBED

Small Civil Types

<...>
  The P.Z.L. 26, a low-wing three-in-line three-seater, is an interesting small machine because, like the Germans already described, it was built especially to compete in the Challenge de Tourisme. It is a cantilever low-wing monoplane built mainly of metal with fabric covering. The undercarriage is of the single-strut type, with the upper portion faired in with fabric.
  Particular attention has naturally been paid to producing a machine with a high top and low bottom speed, so it is fitted with Zap-like flaps and has slots along the outer portion of the leading edge of the wing. Most interesting is a slot of small span but large chord, which forms the leading edge of each wing root and is said to smooth out the flow at the stalling point to such an extent that there is no evidence of loss of tail control or of incipient buffeting even at the high angle of flight achieved with the flaps and slots in full action. With the Menasco "Buccaneer " engine of 265 h.p. the performance ranges from 300 km.p.h. (186 m.p.h.) to 64 km.p.h. (40 m.p.h.).
<...>
The Polish P.Z.L. 24, claimed to be one of the fastest Military aircraft in the Show, its Gnome-Rhone K.14 engine giving it a top speed of 257 m.p.h. On the left is the P.Z.L. 11C, an earlier version of the 24. Behind them is the P.Z.L. 26, specially built for competition in the Challenge de Tourisme.
P.26 представлял собой трехместный кабинный туристический моноплан с низкорасположенным крылом. Коммерческого успеха не имел.
This slot on the P.Z.L.26 smoothes the air flow over the tail at high angles of incidence.