Saro A.37 Shrimp
Созданный компанией «Saro» в 1939 году самолет A.37 получил наименование Shrimp (креветка) за свои относительно небольшие размеры. Машина была выполнена по схеме высокоплана, оснащалась четырьмя 90-сильными (67-кВт) радиальными ПД Pobjoy Niagara и управлялась экипажем из двух человек. Хотя A.37 успешно прошел испытания в исследовательском центре морской авиации (MAEE), полноразмерный прототип так и не был построен. Тем не менее A.37 сыграл важную роль при разработке создаваемой компаниями «Saunders-Roe» и «Short Brothers» летающей лодки Short Shetland.
Описание:
- Saro A.37 Shrimp
- Flight, March 1940
DYNAMIC SIMILARITY
Фотографии
-
Aeroplane Monthly 1991-03 / P.Jarrett - Nothing ventured... (12)
Регистрационный номер: G-AFZS [9] The Shrimp in its original guise, in natural metal finish and sporting registration letters, on the company's Columbine Works slipway, circa September 1939.
-
Aeroplane Monthly 1991-03 / P.Jarrett - Nothing ventured... (12)
Регистрационный номер: G-AFZS [9] -
Flight 1940-03 / Flight
This view of the SARO Flying Scale Model at moorings gives a good idea of the relatively narrow beam and the tumble-home sides. In the full-scale machine the outboard floats will be retractable.
-
Мировая Авиация 230
Регистрационный номер: G-AFZS [9] Единственный построенный Shrimp был масштабной моделью (1:2) запланированного к постройке морского разведчика. Размах крыла самолета составлял 15,24м.
-
Aeroplane Monthly 1991-03 / P.Jarrett - Nothing ventured... (12)
Регистрационный номер: G-AFZS [9] The Saro A.37 Shrimp G-AFZS, completed at Cowes in late 1939 and first flown in 1940.
Leslie Ash demonstrates the Shrimp to the Press at Cowes in March 1940. -
Flight 1940-10 / Flight Advertisements
Регистрационный номер: G-AFZS [9] -
Aeroplane Monthly 1991-03 / P.Jarrett - Nothing ventured... (12)
Регистрационный номер: G-AFZS [9] The Saunders-Roe A.37 Shrimp airborne early in 1940. Although bearing RAF roundels and camouflage, the aircraft still carries the civil registration G-AFZS.
-
Aeroplane Monthly 1991-03 / P.Jarrett - Nothing ventured... (12)
Регистрационный номер: G-AFZS [9] An unusual view of the Shrimp, clearly showing the tailplane dihedral.
-
Flight 1940-03 / Flight
Регистрационный номер: G-AFZS [9] The somewhat unusual shape of the steps is clearly visible in this view of the SARO Flying Scale Model.
The light undersurfaces of the Shrimp appear either to be natural metal finish or yellow, which appeared as a dark colour when orthochromatic film was used. -
Aeroplane Monthly 1991-03 / P.Jarrett - Nothing ventured... (12)
Регистрационный номер: G-AFZS [9] Another view of the Shrimp airborne early in 1940.
-
Aeroplane Monthly 1991-03 / P.Jarrett - Nothing ventured... (12)
Two views of the Shrimp at MAEE Helensburgh in March 1941. Note the addition of red, white and blue fin flashes.
-
Aeroplane Monthly 1991-03 / P.Jarrett - Nothing ventured... (12)
Регистрационный номер: TK580 The Shrimp fully modified with the Shetland hull and tail surfaces, bearing the military serial number TK580. The lower hull lines are discernibly different from those of the machine as originally built.
-
Flight 1940-01 / Flight
A BABY LERWICK: Capt. H. H. Balfour, Under-Secretary of State for Air, interested in a flying scale model of the Saro-Lerwick. The engines are Pobjoys.
- Фотографии