Air International 1987-11
-
R.Braybrook - A World Gome Mad
"... the RAF is to have six E-3As at a cost of ?860 million"
"Eurofighter/Jagdflugzeug GmbH surely has a duty to explain about the massive superiority of the EFA ...”
Данный самолет был единственным T-46A, поставленным ВВС США, остальные девять машин были разобраны на заводе.
A successful first flight was made on 14 January 1987 by the first production Fairchild T-46A. The flight was made at Farmingdale, NY, where the aircraft was built, and it will now join the two prototypes in continued flight development by the USAF, pending a final decision on future production
The Fairchild T-46 programme wax "a fiasco that has wasted vast sums of money... and left the USAF with an old basic trainer that does not meet its requirements
Созданный в расчете на зарубежные рынки, F-20 имел огромный экспортный потенциал. Однако решение администрации Рейгана снять ограничения на экспорт F-16A оказало негативное влияние на его судьбу. Многие потенциальные покупатели выбрали F-16, несмотря на то, что F-20 был дешевле и по некоторым параметрам превосходил соперника. Решение ВВС США, выбравших доработанные F-16 для ПВО континентальной части США, поставило последнюю точку в судьбе F-20, и его разработку прекратили в ноябре 1986 года.
The Northrop F-20 was "the basis for a potential winner”.