Northrop Alpha
Страна: США
Год: 1930


Описание:
Northrop Alpha и Beta
Flight, September 1931
MORE SPEED
Фотографии

Northrop Alpha и Beta

В 1928 году Джон К. Нортроп и Кен Джей основали в Бербанке, штат Калифорния, компанию "Avion Corporation". Годом ранее Нортроп спроектировал первый самолет компании "Lockheed", названный Vega. Первым проектом Нортропа для новой компании стал самолет, названный "Flying Wing" ("Летающее крыло"), Однако более интересным был другой проект - Alpha, представлявший собой цельнометаллический одномоторный низкоплан, рассчитанный на перевозку семи человек. В 1929 году компания "Avion Corporation" была переименована в "Northrop Aircraft Corporation" и стала подразделением корпорации "United Aircraft and Transport Corporation", в которую также входила компания "Boeing". Авиакомпания "Trans Continental and Western Air Inc." заказала пять самолетов Alpha, оснащенных двигателями Pratt & Whitney Wasp мощностью 420 л.с, и приступила к их эксплуатации 20 апреля 1931 года на маршруте Сан-Франциско - Нью-Йорк с 13-ю промежуточными посадками (перелет занимал чуть более 23 часов). В целях обеспечения возможности полетов в сложных метеоусловиях и ночью самолеты Alpha были оснащены современным радионавигационным оборудованием, а для полетов в зимнее время они первыми из коммерческих авиалайнеров стали оснащаться пневматической противообледенительной системой Goodrich на крыле и передних кромках хвостового оперения. 13 из 17 самолетов Alpha поступили в авиакомпанию TWA, а три - переданы для испытаний в авиакорпус Армии США, где в случае поступления серийных машин они бы получили обозначение C-19.
   Разные модификации самолета получили обозначения Alpha 2, Alpha 3, Alpha 4 и Alpha 4-A, на некоторых из них вносились отдельные изменения. Изменения, опробованные на последних машинах, переносились затем на более ранние самолеты, включая установку обтекателей на стойках шасси. Последней модификацией стал грузовой самолет Alpha 4-A, способный перевозить 567 кг груза и оснащенный, как и модификация Alpha 4, двигателями Wasp мощностью 450 л.с. Большая часть более ранних машин была затем ремоторизирована данными двигателями. Последний оставшийся Alpha был выкуплен TWA в 1975 году и после восстановления передан в Национальный музей авиации и космонавтики Смитсонианского института.
<...>

Flight, September 1931

MORE SPEED

   THE NORTHROP ALPHA is a fine type of the American modern transport aircraft. With a high performance and metal covering it is an attractive proposition to the operator to whom high speed, high payload, and low maintenance costs are of paramount importance.
   It is now being used by National Air Transport, Inc., of Chicago, Illinois, to replace their obsolescent Falcon, Douglas and Boeing aircraft

   THE Northrop Alpha is one of the fastest transport planes at present in service in the United States of America and is the second in our series of fast machines approximating to the specification for a mail-carrying machine which was recently called for by the Air Ministry.
   In its standard form, it is a low-wing, all-metal, six-passenger cabin monoplane, and has a quick take-off, high cruising and top speeds, and an exceptionally good climb.
   The whole fuselage and wing are of what practically amounts to monocoque construction, and, being all metal, are exceptionally strong and require very little upkeep service.
   Particular care has been taken to see that all controls, both flying and power plant, are readily accessible for inspection, and the engine mounting provides exceptional facilities for examination of all parts of the power-plant installation.
   The wing is a new type of flat-plate multi-cellular structure, and recent tests by the U.S.A. Army Air Corps at Daytona, Ohio, proved that its torsional rigidity was superior to any they had previously tested.
   The Alclad skin of the monocoque fuselage has integrally-formed longitudinal stiffeners, which, together with ring-shaped bulkheads of channel cross-section, make it exceptionally rigid.
   The N.A.C.A. cowl over the engine not only provides adequate cooling but also ensures an even air flow over the fuselage, resulting in exceptional low drag. The pilot's cockpit is at the rear of the passenger cabin, giving an excellent all-round view, while the cabin itself provides some 120 cub. ft. of space for the six passengers. The area between the fireproof bulkhead and the front seat, and between the pilot's cockpit and the rear seat, are available for luggage.
   The controls have all been arranged so that they are effective down to, and even to a certain extent below, the stalling speed, and, being mounted on ball bearings, are light, and the Alpha is therefore exceptionally easy and not tiring to fly. Mr. John K. Northrop, of the Northrop Aircraft Corp., Burbank, California, which is a division of the United Aircraft and Transport Corp., was an engineer with the Douglas Aircraft Co. and later one of the founders of the Lockheed Aircraft Co. and is the originator of the Lockheed Vega and Air Express designs.
The clean lines of the Alpha show well in this three-quarter front view.
Jack Northrop’s all-metal Alpha design of 1930 was a classic example of a fuselage of what was then considered “good aerodynamic design” running into trouble over the wing. Note the small wing fillet, similar to that of the Hurricane.
The Northrop Alpha is an all-metal aircraft carrying 1,822 lb. useful load. Its cruising speed is 140 m.p.h. with a radius of 700 miles and 116 gall, of fuel. The engine is a Pratt and Whitney Wasp of 420 h.p. With a wing area of 295 sq. ft. the wing loading is 15 25 lb. h.p. and the power loading 10 7 lb./h.p. It is probably one of the most efficient American transport aircraft and has accommodation for 7 passengers.
Самолеты Alpha были рассчитаны на трех пассажиров и 211 кг почты и груза.
Нортроп "Альфа"
The flat plate multicellular type of wing construction and manner in which the Alclad skin is built up over ring-shaped bulkheads in the fuselage.
General arrangement drawings of the Northrop Alpha as a land and seaplane.