RU

/

EN
burger-menu
Поиск по сайту:
airplane photo

Страна : Великобритания

Год : 1922

Трехместный туристический аэроплан

Варианты

de Havilland DH.37

Первым опытом фирмы "de Havilland" в области частных самолетов стал аэроплан de Havilland DH.37. Перед открытой кабиной пилота размещалась так же открытая двухместная пассажирская кабина с сиденьями бок о бок (без пассажиров она закрывалась сдвижной створкой). Первый из двух самолетов взлетел в июне 1922 года, второй - в 1924 году. Вторую машину продали в Австралию, а первая машина интенсивно эксплуатировалась в Великобритании в течение пяти лет. В 1927 году ее мотор Falcon III заменили на мотор ADC Nimbus мощностью 300 л. с. (224 кВт). Этот самолет переделали в двухместный для участия в гонках под индексом DH.37A, однако в июне того же года он разбился, погиб пассажир, пилот покалечился. Австралийский DH.37 прослужил дольше. Сначала на нем летал инспектор гражданской авиации, позднее он служил в компании "Guinea Gold Company" на Новой Гвинее, став первым самолетом на этом острове. Он разбился в Новом Южном Уэльсе в марте 1932 года.


ТАКТИКО-ТЕХНИЧЕСКИЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ

   de Havilland DH.37

   Тип: трехместный туристический аэроплан
   Силовая установка: поршневой V-образный мотор Rolls-Royce Falcon III мощностью 275 л. с. (205 кВт)
   Летные характеристики: максимальная скорость 196 км/ч на уровне моря; крейсерская скорость 168 км/ч на оптимальной высоте; начальная скороподъемность 305 м/мин; практический потолок 6400 м; дальность полета 805 км
   Масса: пустого самолета 961 кг; максимальная взлетная 1505 кг
   Размеры: размах крыльев 11,28 м; длина 8,53 м; высота 3,40 м; площадь крыльев 36,97 м2

Показать полностью

Описание:

  • de Havilland DH.37
  • Flight, August 1922
    THE D.H.37
  • Мировая Авиация 103
    Регистрационный номер: G-EBDO   [13]

    Первый экземпляр DH.37 получил имя "Sylvia". Позднее его переделали в двухместную гоночную машину под именем "Lois".

  • Aeroplane Monthly 1982-05 / P.Capon - Stag Lane /Capon's Corner/
    Регистрационный номер: G-EBDO   [13]

    The D.H.37 G-EBDO photographed at Stag Lane in May 1926.

  • Flight 1926-07 / Flight
    Регистрационный номер: G-EBDO   [13]

    THE THIRD KING'S CUP RACE, 1924: Mr. A. S. Butler has entered his D.H.37 "Sylvia," which will be piloted by Major H. Hemming. The engine is a 280 h.p. Rolls-Royce "Falcon," the only water-cooled engine in the race
    The King's Cup: The D.H.37 will this year have a 300 h.p. "Nimbus" engine. Herewith, is the original "Sylvia" with Rolls-Royce "Falcon."

  • Flight 1922-08 / Flight
    Регистрационный номер: G-EBDO   [13]

    View of engine housing and undercarriage of D.H. 37.

  • Flight 1922-08 / Flight
    Регистрационный номер: G-EBDO   [13]

    THE D.H.37: Front view.

  • Flight 1922-08 / Flight
    Регистрационный номер: G-EBDO   [13]

    The D.H.37, with 275 h.p. Rolls-Royce "Falcon" engine.

  • Flight 1922-08 / Flight
    Регистрационный номер: G-EBDO   [13]

    THE D.H.37: Rear view.

  • Aeroplane Monthly 1982-11 / P.Capon - Capon's Corner
    Регистрационный номер: G-EBDO   [13]

    A visitor to Hamble on May 15, 1927 was the D.H.37A G-EBDO which arrived to attend the Hampshire Air Pageant. Named Lois, the D.H.37A was powered by a 300 h.p. A.D.C. Nimbus engine. G-EBDO crashed at Bournemouth three weeks after this picture was taken. The only other D.H.37, G-AUAA was sold to Australia.

  • Flight 1924-08 / Flight
    Регистрационный номер: G-EBDO   [13]

    THE KING'S CUP: Three interesting machines at Hendon for the start. Left to right, Mr. Alan S. Butler's D.H.37 (275 Rolls-Royce "Falcon 3"), flown by Major H. Hemming; Mr. F. P. Raynham's Martinsyde F.6 (700 Wolseley "Viper"), piloted by himself; Mr. Douglas Vicker's Vickers "Vulcan" (450 Napier "Lion"), flown by Capt. S. Cockerell.

    Другие самолёты на фотографии: Martinsyde F.4A / F.6 / A - Великобритания - 1919Vickers Vulcan / Type 61 - Великобритания - 1922

  • Flight 1925-07 / Flight
    Регистрационный номер: G-EBDO   [13]

    THE KING'S CUP: The third and last competitor to finish was Maj. H. Hemming, who flew Mr. A. S. Butler's D.H.37 "Sylvia" (275 h.p. Rolls-Royce "Falcon"), which is shown on the right taking-off from Croydon on Friday.

  • Flight 1926-08 / Flight
    Регистрационный номер: G-EBDO   [13]

    THE BOURNEMOUTH AVIATION MEETING: Two views of an enthusiastic owner-pilot: A. S. Butler, in his D.H.37 ("Nimbus"), starts off (left) on the Boscombe High Power Handicap, Saturday's record event, which he won, and (right), flying in the final of Sunday's Bournemouth Summer Handicap.

  • Flight 1924-08 / Flight
    Регистрационный номер: G-EBDO   [13]

    THIRD IN THE KING'S CUP RACE: 5, Mr. A. S. Butler alighting from his D.H.37 (Rolls-Royce "Falcon") after having secured third place in the race. 6, Mr. Butler crossing the finishing line.

  • Flight 1926-08 / Flight
    Регистрационный номер: G-EBDO   [13]

    A SPLENDID FINISH: The event of the day on Sunday at the Bournemouth Meeting was the final for the Bournemouth Summer Handicap. This was won - " at the last minute" - by D. A. N. Watt on the "Swallow" seen on the extreme left about to cross the line, from Flt.-Lieut. J. S. Chick on the R.A.E. "Hurricane," seen "jumping the hurdles" on the extreme right. Three remaining machines in the race are also to be seen (centre), the nearest being W. L. Hope on the "Moth" next A. S. Butler on the D.H.37, and, banking round into the straight, H. S. Broad on the red-and-white "Moth."

    Другие самолёты на фотографии: De Havilland Moth / D.H.60 - Великобритания - 1925RAE Hurricane - Великобритания - 1923Sopwith Scooter/Swallow - Великобритания - 1918

  • Aeroplane Monthly 1991-06 / T.Gwynn-Jones - Flying for gold (1)
    Регистрационный номер: G-AUAA

    Pard Mustar waits in the cockpit of his D.H.37 Old Faithful at Lae in April 1927. At the wingtip his assistant collects the fare from a passenger.

  • Flight 1922-08 / Flight

    The D.H.37: Diagrammatic perspective sketch of the aileron and elevator controls. All controls work in ball bearings.

  • Flight 1922-08 / Flight

    THE DE HAVILLAND 37: Some radiator details. A and B, details of the shutter, C, the trunnion mounting which supports the radiator.

  • Flight 1922-08 / Flight

    THE D.H.37: Some constructional details. 1, General construction of an aileron. Note the laminated corner. 2 Detail of aileron, showing how spar is stiffened against torsion by horizontal U of thin three-ply. 3, The very substantial tail skid, for which large bearing area is provided. Note detachable metal shoe. 4, Elevator crank lever with its ball bearing. The horizontal rod below is incorporated in the rudder control cable. 5, is the aluminium streamline casing which covers the elevator ball bearing. 6, Details of the lower plane spar root which is carried in a fitting on the side of the fuselage. 7, Details of the adjustable pedal on the foot bar.

  • Flight 1922-08 / Flight

    D.H.37 275 hp Rolls Royce "Falcon" Engine

  • Фотографии