Parnall Plover
Страна: Великобритания
Год: 1922


Описание
Фотографии
Parnall. Самолеты

<...>
   После потери контракта на выпуск Panther владелец У.Т. Авери ликвидировал компанию "Parnall & Sons" и вышел из авиастроительного бизнеса.
   В свою очередь Джордж Парналл основал новую компанию "George Parnall & Со.", оставив Гарольда Боласа в качестве главного конструктора. Первым самолетом новой компании стал одноместный палубный истребитель-биплан Plover, вступивший в борьбу с Fairey Flycatcher за контракт на замену самолетов Nieuport Nightjar. Были построены три прототипа, один имел двигатель Jaguar мощностью 385 л. с. (287 кВт), а остальные - двигатели Bristol Jupiter IV мощностью 436 л. с. (325 кВт), выбранные затем и для серийных самолетов. Существовали как сухопутный вариант, так и самолет-амфибия с двумя поплавками. Parnall Plover оказался хуже Fairey Flycatcher; было построено только 10 серийных самолетов.
<...>
The Parnall "Plover," 320 h.p. Siddeley "Jaguar": A small fighter, designed to ascend from and alight on the decks of aircraft carriers.
The photograph shows the Parnall Plover N9708 outside the Avro works at Hamble during a visit in April 1928. The Plover was a single seat carrier-borne fighter, available in both land plane and seaplane form, powered by a 435 h.p. Bristol Jupiter IV engine. Service aircraft were often flown into Hamble by senior rank pilots for works conferences on new Avro designs or perhaps for a weekend in Hampshire to “get away from it all”!
A FINE GET-AWAY IN THE KING'S CUP: Sq.-Ldr. Sir C. J. Q. Brand, and the Parnall "Plover" (Bristol "Jupiter"), was another competitor that met with misfortune after making excellent progress during the first day's racing.
Parnall Types - From left to right: The Plover seaplane, Pixie, Possum triplane, and Plover ship fighter.
VISITORS INSPECTING THE MACHINES AT CROYDON ON SATURDAY: The machines in the foreground are a Supermarine "Seagull," a Parnall "Plover," and an Avro "Aldershot," with 1,000 h.p. Napier "Cub."