RU

/

EN
burger-menu
Поиск по сайту:
Предыдущая статья в серии: Aeroplane Monthly 1988-04 - J.Stroud - Wings of Peace
Следующая статья в серии: Aeroplane Monthly 1988-06 - J.Stroud - Wings of Peace
  • Регистрационный номер: H-NAED   [4]

    H-NAED - первый серийный F.VIII для компании KLM - был построен с моторами Gnome-Rhone, оснащенными двухлопастными металлическими винтами. Последний F.VIII авиакомпании KLM разбился в мае 1940 года.
    This flying view of H-NAED clearly shows the layout of the Fokker F.VIII.

    Самолёты на фотографии: Fokker F.VIII - Нидерланды - 1927

  • H-NADU, the prototype F.VIII. First flown on March 12, 1927, it had a brief career with KLM which was cut short by a forced landing in Kent on August 22 of the same year.

    Самолёты на фотографии: Fokker F.VIII - Нидерланды - 1927

  • Регистрационный номер: H-NAED   [4]

    this view of KLM's H-NAED shows the Jupiter engine installation, crude metal propellers, and nose baggage compartment door.

    Самолёты на фотографии: Fokker F.VIII - Нидерланды - 1927

  • Регистрационный номер: H-MFNB

    Fokker F.VIII H-MFNB was the first example built in Hungary.

    Самолёты на фотографии: Fokker F.VIII - Нидерланды - 1927

  • Регистрационный номер: SE-AEB

    AB Aerotransport's F.VIII Jamtland at Bromma Airport, Stockholm.

    Самолёты на фотографии: Fokker F.VIII - Нидерланды - 1927

  • Регистрационный номер: PH-AED

    PH-AED after being fitted with cowled Pratt & Whitney Wasp T1D1s.

    Самолёты на фотографии: Fokker F.VIII - Нидерланды - 1927

  • Регистрационный номер: PH-AEF

    F.VIII PH-AEF with uncowled Jupiter engines. These were later exchanged for Pratt & Whitney Hornets, then Wasps and, eventually, Wright Cyclones.

    Самолёты на фотографии: Fokker F.VIII - Нидерланды - 1927

  • Регистрационный номер: H-NAED   [4]

    H-NAED, the first production F. VIII.

    Самолёты на фотографии: Fokker F.VIII - Нидерланды - 1927

  • Регистрационный номер: H-NAED   [4], H-NAEF, H-NAEH

    Three F.VIIIs at Waalhaven Airport, Rotterdam. Furthest left, H-NAEH with four-bladed starboard propeller; furthest right and nearest, H-NAED and H-NAEF with standard two-bladed propellers.

    Самолёты на фотографии: Fokker F.VIII - Нидерланды - 1927

  • Регистрационный номер: PH-OTO

    PH-OTO, ex-PH-AEH, as the F.VIIIa with Cyclone engines.

    Самолёты на фотографии: Fokker F.VIII - Нидерланды - 1927

  • Another view of the F.VIIIa; the Cyclone R-1820-F2s were mounted directly forward of the wing leading edge as a testbed installation for the Fokker F.XXXVI.

    Самолёты на фотографии: Fokker F.VIII - Нидерланды - 1927

  • Регистрационный номер: H-MFNA

    H-MFNA, the F. VIII built for Malert by Fokker.

    Самолёты на фотографии: Fokker F.VIII - Нидерланды - 1927

  • Регистрационный номер: H-MFNC

    KEITH WOODCOCK'S painting depicts H-MFNC, one of the Malert F.VIIIs built in Hungary by Manfred Weiss.

    Самолёты на фотографии: Fokker F.VIII - Нидерланды - 1927