Britten-Norman BN-2T Turbine Islander
Варианты:
Britten-Norman - BN-2T Turbine Islander - 1981 - Великобритания
Страна: Великобритания
Год: 1981


Twin-turboprop development of piston-engined Islander
Описание
Фотографии
Britten-Norman BN-2 Islander

<...>
   По ходу эксплуатации были разработаны различные образцы оборудования, существенно повысившие эффективность их использования для решения различных задач. Сначала машины получили поршневые двигатели Avco (Textron) Lycoming IO-540-K1BS мощностью по 300 л. с., а затем - турбовинтовые двигатели Allison 250-BI7C эффективной мощностью на валу 320 л. с. (такие самолеты получили обозначение BN-2T Turbine Islander). Кроме того, имелась возможность удлинения носовой части самолета для увеличения объема перевозимого багажа; запас топлива был увеличен за счет оборудования двух концевых топливных баков, а двигатель затем стали оснащать системой турбонаддува Rajay. Имелась возможность размещения под крылом двух дополнительных топливных баков емкостью по 227 л каждый.
<...>
The marketing prototype of the AEW Defender.
Britten-Norman BN2T Turbine Islander delivered to Aviazur in New Caledonia during 1996 (1997)
First Britten-Norman BN2T-4S for Malaysian operator Sabah Air (1999)
Семь Islander AL.Mk 1 заменили в британской Армии самолеты DHC Beaver. Они служат в учебном звене в Миддл Уаллопе и в 1-м авиазвене в Северной Ирландии (на снимке). Самолеты CC.Mk 2 и CC.Mk 2A используются авиазвеном ВВС в Нортхолте.
Britten-Norman BN2T Islander AL. Mk 1 of the UK Army Air Corps equipped for photographic surveillance (note open door) (1999)
Army Air Corps Islander AL1 ZG845 is one of three set to be transferred to the Royal Air Force in 2018.
Britten-Norman BN2T-4S Defender 4000 of the Irish national police force (1999)
Турбовинтовой вариант BN-2T, оснащенный ТВД Allison 250-B17C, был разработан с расчетом на увеличение мощности при одновременном сокращении массы силовой установки. Около 70 BN-2T, -2T4R и -2T4S были проданы нескольким странам, в основном в варианте Defender.
Самолеты позволяют полиции сразу перевозить много людей и грузов с большой скоростью. Федеральная полиция Мексики, к примеру, располагает тактическими транспортными самолетами CN.235. Полиция Большого Манчестера в Великобритании широко использует BN-2T-4S Defender 4000 (модификация Islander).
Defender с РЛС CASTOR MTI использовался в качестве летающей лаборатории британской Армии. Позднее программу сделали совместной с ВВС, и для испытаний новой РЛС ASTOR уже использовался самолет Gulfstream V.
Zeiss 610 oblique camera in the rear doorway of Islander ZG993 (1999)
Fairey Britten-Norman Turbo Islander prototype after its first flight on 6th April 1977
The prototype Britten-Norman BN-2A Turbo Islander G-BDPR during systems proving trials over the Isle of Wight, showing the new profile cowlings needed by the 400 s.h.p. Lycoming LTP101 engines. First flown 6/4/77, its public debut was at the Paris Air Show 2/6/77
Making its first public appearance at Farnborough, the Pilatus Britten-Norman BN-2T Turbine Islander demonstrator was in Defender configuration with nose radar.
Самолет "Турбо Айлендер" кипрской полиции
Defender 4000 prototype G-SURV made its debut appearance at Farnborough '94, albeit only on static display as it had only made its first flight two weeks before the show. It is seen with a Sea Skua anti-ship missile mounted on the port inboard underwing hardpoint.
Flown just over two weeks before the show, PBN's BN-2T-4S Defender 4000 prototype G-SURV was one of very few new aircraft making its debut at the show where it was displayed statically with a BAe Sea Skua missile on one of the port underwing hardpoints.
Two Islander AL.1s are allocated to the Middle Wallop Islander Flight and are used for special duties and communications. The AAC has a total of seven Islanders on strength, the remaining five being operated by 1 Regiment based at Aldergrove, Northern Ireland, in support of army operations in the province.
Самолет ДРЛО "Дефендер"
First seen at Farnborough in 1984, soon after it had begun flying with an operational antenna, the AEW Defender has now been fully developed by Pilatus Britten-Norman, and is to begin a world­wide tour in January 1986. The Thorn-EMI Skymaster in the Defender is one of the most modern AEW radars flying, with dual capability for use over land and sea. Just visible (between the mainwheels) is the fairing over an APU on the starboard side of the fuselage; in production aircraft, the APU would be repositioned internally.
Instrument panel of BN2T-4S Defender 4000 (1997)
Britten-Norman BN2T Turbine Islander (1993)
PBN BN2T-4S Defender 4000.
Britten-Norman BN2T-4S Defender 4000 (1999)