Henschel Hs 124 / Hs 127
Страна: Германия
Год: 1936


Twin-engined three-seat general purposes military monoplane
Описание:
Hs 124 / Hs 127
Flight, December 1939
SOME GERMAN PROTOTYPES
Фотографии

Hs 124 / Hs 127

Henschel Hs 124 и Hs 127

   Под обозначением Hs 124 компания "Henschel" спроектировала и построила три опытных образца двухмоторного скоростного истребителя-бомбардировщика - по тому же техническому заданию, что и Messerschmitt Bf 110. После того, как Hs 124 проиграл конкурс конкуренту, ставшему впоследствии знаменитым, компания доработала проект и под обозначением Hs 127 представила его как скоростной бомбардировщик - на этот раз самолет участвовал в конкурсе вместе с Ju 88. Однако и здесь его ждала неудача.

Flight, December 1939

SOME GERMAN PROTOTYPES
Machines of all Classes Which Have Remained Unadopted
By H. F. KING

   Two twin-engined types which were comparatively little known were the Focke-Wulf 57 and the Henschel Hs 124, both of which types are illustrated in the accompanying drawings. The Focke-Wulf, like the majority of members of its family, was long and slim and had a wing of high aspect ratio. Two Junkers Jumo 210s were fitted.
   The Henschel machine first appeared with two Junkers Jumo 210 engines and had a rotating turret in the nose. It will be seen that the later version was powered with B.M.W. 132 Dc radials and had a redesigned nose in which the turret was eliminated.
   The machine could be used for bombing, ground attack or long-range reconnaissance. As a bomber it carried a pilot, a gunner/bomb aimer and a gunner/wireless operator. As a low-flying attack machine the crew was reduced to two-pilot and wireless operator, and the armament in addition to the rear gun and light bombs was four fixed
machine guns or two machine guns and two 20 mm. shell guns. For reconnaissance the crew was three.
   It will be seen from our drawing that the bombs were stowed externally on long rails beneath the wings and fuselage.
   Data are: Top speed at 9,845ft., 270 m.p.h.; climb to 19,680ft., 17 1/2 min.; all-up weight, 15,939 lb.
Разработчики Henschel Hs 124 пытались создать многоцелевой самолет и рассматривали его как истребитель-бомбардировщик, разведчик и самолет непосредственной поддержки войск. Изображенный Hs 124 V2 отличался от первого прототипа наличием звездообразных двигателей BMW вместо Jumo 210 с перевернутым V-образным блоком цилиндров, а также предложенным вариантом вооружения в составе двух 20-мм пушек.
The Henschel Hs.124 General Purposes Monoplane (two 870 h.p. B.M.W. 132Dc engines).
Hs 127 V1 - первый прототип скоростного бомбардировщика от компании "Henschel". Совершивший первый полет в конце 1937 года, самолет быстро остался не у дел и закончил свою карьеру, участвуя в испытаниях по аварийной посадке на воду.
A multi-purpose machine, the Henschel Hs 124 appeared in two forms. At first it had Junkers Jumo 210s and a revolving gun turret in the nose; the later version shown above has B.M.W. 132 Dcs and the nose has been redesigned. The array of externally-stowed bombs is interesting.