Air International 2021-09
-
R.Thomas - From Talon to Red Hawk
The current T-38C Talon training aircraft date from the 1960s and 70s and their replacement could be considered overdue
The USAF operates - nearly exclusively - twin-fin jet fighters such as the F-35 and F-15 types
The Boeing-Saab T-7A Red Hawk was selected to be the US Air Force's next jet training aircraft in 2018 after an extensive competition
27 сентября 2018г. было объявлено, что конкурс на новый УТС для ВВС США выиграла компания Boeing, которая представила самолет T-X, созданный в сотрудничестве со шведским концерном Saab. Контракт предусматривает поставку 351 самолета, 46 тренажеров и необходимого наземного оборудования на общую сумму 9,2 млрд. USD. Новые машины на 90% будут изготовлены в США, что потребует более 17 000 рабочих мест в 34-х штатах.
More than 350 will be acquired by the USAF although this figure could rise in the future
Boeing and Saab completed the design to first flight process in 36 months, a remarkably fast turnaround in today’s aerospace sector
The production of the T-7A aft section is currently being performed by Saab at its Linkoping site in Sweden but will shift to the company’s new US-based facility