Air Pictorial 1958-02
-
P.Grosz, E.Kruger - Siemens-Schuckert Aircraft 1909-1919 (1)
First of a series of successful fork-tail giant bombers, the S.S.W. R.I 1/15, designed by Steffen. Three 150-h.p. Benz;
The Burghardt-designed biplane pusher was the first aircraft built by Siemens-Schuckert, and it flew for the first time in December 1909
The first aircraft was damaged on landing after its first flight and was reconstructed during the early part of 1910. Photograph shows upturned wingtips, modified tail (left) and longer fuselage
Third and last S.S.W. design built before temporary cessation of the company's aviation activities in September 1911;
The Forssman-designed Bulldog based on a pre-war design. Engine was a 100-h.p. SH.I;
Bulldog with 100-h.p. Mercedes
Этот четырехмоторный самолет был построен весной 1915 г. германской фирмой «Сименс-Шуккерт», также как и «Цеппелин», выпускавшей дирижабли. Самолет строился по предложению шведа Вильхэда Форсмана, который до войны жил в Петербурге и лично наблюдал за полетами «Русского Витязя». Однако ничего из этой затеи не получилось. Хвостовая часть фюзеляжа оказалась слишком тяжелой, а потому самолет на взлете с трудом отрывал хвост от земли. Мало того, в коротких подлетах проявлялась неустойчивость аппарата в воздухе. Попытки облегчить хвост привели к тому, что фюзеляж самолета попросту переломился... После этого фирма «Сименс-Шуккерт» основные усилия сосредоточила на проектировании самолетов «дирижабельной» компоновки с двигателями, расположенными в фюзеляже и с приводом воздушных винтов, расположенных на крыле, посредством механической трансмиссии
The Forssman Giant intended for use as a bomber.
Four 110-h.p. Mercedes, modified Giant with "glassed" nose and modified engine mounting
The S.S.W. E.II fighter in which designer Steffen was killed while demonstrating in 1916.
The S.S.W. DD5 was rejected because of poor flying qualities. It utilised steel tube spars