Air International 1984-03
-
??? - Round Engine Racers at Reno /Veteran & Vintage/
Furias. Впервые собранный самолет принял участие в гонках в Рино в 1983 году, хотя самолет (на фото, был назван Head Gorilla) испытывал проблемы с двигателем.
Lloyd Hamilton's modified Sea Fury officially named "Head Gorilla" hut rechristened "Havnaught” for its contest with the "Dreadnought" at Reno. A runaway propeller prevented this aircraft from qualifying for the final contest.
Dreadnought. Самолет стал первым и единственным Sea Fury, побеждавшим в гонках в Рино (это было в 1983 и 1986 годах). Приобретенный в Бирме в конце 1970-х годов, T.Mk 20 является, вероятно, бывшим британским VZ368 - его продали Бирме после ремонта в 1958 году (как UB-451). Самолет оснащен двигателем Pratt & Whitney R-4360 Wasp Major, снятым с Douglas C-124 Globemaster, и в новом виде машина совершила первый полет в августе 1983 года. Также был увеличен киль самолета.
The "Dreadnought" at Reno. A modified Sea Fury FB Mk 11, it features an R-4360 "corn cob" radial engine which is easier to support and maintain than the original Centaurus, and produced a speed of 446-392 mph (718,38 km/h) to qualify for the Unlimited event at Reno, which it went on to win at a slightly lower speed.
One of unmodified Sea Furies at Reno was Frank Sanders' T Mk 20 N924G.
One of unmodified Sea Furies at Reno was Lloyd Hamilton's FR Mk 11 N588
Powered by an R-4360 Double Cyclone, Lloyd Hamilton's single-seat Sea Fury, the “Havnaught".
The "Dreadnought", a re-engined Sea Fury T Mk 20 in which Neil Anderson won the Unlimited Class Championship at Reno in 1983.