RU

/

EN
burger-menu
Поиск по сайту:
  • Douglas B-26B Invader 44-35703. This “Ranch Hand” aircraft was shot down over South Vietnam on November 24, 1963.

    Самолёты на фотографии: Douglas A-26 / B-26 Invader - США - 1942

  • American military aid to Laos included Douglas C-47 transport aircraft.

    Самолёты на фотографии: Douglas DC-3 / C-47 Skytrain/С-53 Skytrooper / Dakota - США - 1935

  • By 1960 South Vietnam had received enough C-47s under the military assistance programme to equip two squadrons.

    Самолёты на фотографии: Douglas DC-3 / C-47 Skytrain/С-53 Skytrooper / Dakota - США - 1935

  • Viet Minh infantry running across Dien Bien Phu airfield on the last day of the battle, May 7, 1954. Note the wreckage of a C-47 in the background

    Самолёты на фотографии: Douglas DC-3 / C-47 Skytrain/С-53 Skytrooper / Dakota - США - 1935

  • Withdrawn from service in 1960 because of structural deficiencies, the Vietnamese F8F Bearcats were replaced by Douglas A-1 Skyraiders

    Самолёты на фотографии: Grumman F8F Bearcat - США - 1944

  • Grumman F8F Bearcats of the French Air Force preparing for a mission from Dien Bien Phu airfield on January 10, 1954.

    Самолёты на фотографии: Grumman F8F Bearcat - США - 1944

  • A North American T-28D Trojan of the South Vietnamese Air Force at Bien Hoa air base. The aircraft is armed with bombs and two 0-5in gun pods.

    Самолёты на фотографии: North American T-28 Trojan - США - 1949

  • Piasecki CH-21C Shawnees in flight south-west of Saigon. They were operated by the 57th Transportation Company (Light Helicopter) which arrived in December 1961.

    Самолёты на фотографии: Piasecki H-21 Shawnee - США - 1952

  • The two-seater Douglas A-1E Skyraiders of the South Vietnamese Air Force were usually flown by joint USAF-Vietnamese pilots.

    Самолёты на фотографии: Douglas AD / A-1 Skyraider - США - 1946

  • Одноместный штурмовик AD-6 вобрал в себя боевой опыт американской палубной ударной авиации, полученный в годы Второй Мировой войны на Тихом океане. Этот самый крупный боевой одноместный самолёт с поршневым двигателем имел массу положительных качеств - достаточно высокую скорость (свыше 500 км/ч), высокую прочность и живучесть конструкции, а также весьма внушительную боевую нагрузку составлявшую почти три тонны бомб и реактивных снарядов, что в то время делало «Скайрейдер» почти идеальным противопартизанским самолётом.
    Not all South Vietnamese Skyraiders were camouflaged. Note the napalm canisters in the foreground.

    Самолёты на фотографии: Douglas AD / A-1 Skyraider - США - 1946

  • South Vietnam from the cockpit of a Douglas A-1E Skyraider.

    Самолёты на фотографии: Douglas AD / A-1 Skyraider - США - 1946

  • A South Vietnamese Air Force Douglas A-1H Skyraider armed with 250 lb bombs.

    Самолёты на фотографии: Douglas AD / A-1 Skyraider - США - 1946

  • Регистрационный номер: F-BELU

    The French-registered Boeing 307 Stratoliner at right was used by the International Control Commission, established by the 1954 Geneva Accords to monitor the “ceasefire".

    Самолёты на фотографии: Boeing Boeing 307 Stratoliner - США - 1938