Wright B
Страна: США
Год: 1910


Описание
Фотографии
Wright. Самолеты

Варианты

<...>
   Model B: как Model A, но с 35-сильным (26 кВт) ПД Wright, колесным шасси с лыжей и перенесенными назад рулями высоты; один куплен Армией США
   Model C: усовершенствованный вариант с 50-сильным (37 кВт) ПД Wright и сдвоенным управлением; семь куплены Армией и три ВМС США (с 60-сильным (45 кВт) ПД Wright и поплавковым шасси); обозначались Model C-H (hydro)
   Model D: одноместный вариант Model C; два куплены Армией США, присвоившей им обозначение Model D Scout
   Model Ex: уменьшенный в размерах одноместный вариант Model B для демонстрационных полетов
   Model F: первый самолет Wright классической компоновки; двухместная машина с обычным фюзеляжем и хвостовым оперением, оснащенная 90-сильным (67 кВт) ПД Austro-Daimler; один куплен Армией США
   Model G Aeroboat: один самолет, куплен ВМС США; вариант Model F с лодкой вместо фюзеляжа
   Model H-S: вариант Model F с уменьшенным размахом и ПД Wright в 60 л.с. (45 кВт)
   Model K: поплавковый вариант Model F; один приобретен ВМС США
   Model L: одноместный вариант Model F с 70-сильным (52 кВт) двигателем
   Model R: также известен как Wright-Martin Model R; компоновка обычная для 1916 года - биплан с двумя открытыми кабинами, оснащенный 125-сильным (93 кВт) ПД Hall-Scott с толкающим винтом; 12 куплены Армией США - девять с колесным и три и с поплавковым шасси
Ogilvie flying Short-Wright No 6 with an NEC engine at Camber Sands in October 1910. Contrary to Ogilvie’s own statement, surviving records indicate that the machine was acquired by the Wright brothers from Charles Rolls’s estate following his death, and was sold on to Ogilvie, who then modified it to Wright Model B configuration.
George Beatty, of U.S.A., giving one of his low-flying exhibition of stunts on the Beatty-Wright biplane.
Some of the old types which will be seen at the R.A.F. Display at Hendon on Saturday: The Wright biplane;
A Beatty-Wright passes over the public enclosure in 1913
A Beatty-Wright about to land at Hendon in 1913. It was on such a machine that the author made his first flight on Monday, July 13, 1914.
A Wright Model B in service in 1913.
A Beatty-Wright biplane at Hendon, powered by a 50 h.p. Gnome engine driving twin propellers.
Wright Model C.
Wright Model B of 1911 at what is now Wright-Patterson Air Force Base, Ohio.
“’Ello, ’ello, ’ello, what’s all this then?” A policeman looks on as Ogilvie prepares his Baby Wright racer for the Gordon Bennett Trophy race on July 1, 1911. By his own admission, Ogilvie had little chance of winning, but completed the course nevertheless, despite having to stop to refuel on his 20th lap.
Alec Ogilvie (left) with Wilbur Wright at Eastchurch, probably during the latter’s visit to Eastchurch to help Ogilvie with his repairs and preparations for the Gordon Bennett race on July 1, 1911. Note the early example of Ogilvie’s spring-loaded airspeed indicator attached to the forward strut.
US aviation pioneer, Calbraith Perry Rodgers, had the dubious honour of being the first pilot killed as a result of a bird strike
Впервые взлетевший в 1912 году, самолет Model C выпускался в основном для Армии США, получившей семь «Speed Scout». На снимке: один из трех поплавковых Model C-H для ВМС США. Интересно, что у военных Model C получил обозначение Wright B.
One of the earliest pictures of Chance Vought, at the controls of the Wright B in which he learned to fly near Chicago in 1912. It is the only known picture of him without a moustache.
Looking extremely forlorn and very incongruous in a built-up area of Paris, Wright Model B "No 16" is dismantled for removal. Any further information to the Editor please!
Rodgers ' aircraft crashed into the ocean off Long Beach, California after striking a flock of seagulls on April 3, 1912