Фотографии
-
Air International 2016-08 / P.Butowski - Throwing Down the Gauntlet /Commercial/
The Russian prime minister Dmitry Medvedev presents the initial MC-21-300, the first large airliner in Russia for a quarter of a century, with which the Russians want to compete with the popular Airbus A320 and Boeing 737.
-
Air International 2020-01 / Talking Points
8 июня 2016г. в Иркутске состоялась торжественная выкатка нового российского ближне-среднемагистрального самолета МС-21-300. Семейство самолетов МС-21, разработанное ПАО «Корпорация «Иркут» (в составе ОАК), включает две модели: МС-21-300, рассчитанную на перевозку от 163 до 211 пассажиров, построенную первой, и МС-21-200 - от 132 до 165 пассажиров соответственно. Начало летных испытаний новинки запланировано на декабрь текущего года, а завершение сертификации и первые поставки самолета - на конец 2018 г. МС-21 будут оснащаться двумя типами силовой установки: американскими двигателями Pratt & Whitney PW-1400 и российскими ПД-14, сертификация последних ожидается к 2018 г.
-
Air International 2016-07 / Airscene
Russian Prime Minister Dmitry Medvedev speaks at the MC-21's presentation in Irkutsk, underlining the programme’s significance for Russian industry.
-
Air International 2016-07 / Airscene
The MC-21's fully composite wings are made using vacuum infusion technology, never used in the aircraft industry before.
-
Air International 2016-08 / P.Butowski - Throwing Down the Gauntlet /Commercial/
The most important innovation in the MC-21 is its long composite wing. This is the also greatest technical risk of the entire programme, as nobody before has produced such large load-bearing elements using vacuum infusion
-
Air International 2017-05 / Airscene
The Irkut MS-21 has been developed with the intent of taking a share from the lucrative narrowbody market dominated by the Airbus and Boeing duopoly.
-
Air International 2016-08 / P.Butowski - Throwing Down the Gauntlet /Commercial/
The MC-21 main undercarriage leg has two wheels as standard; however, it is possible to order four-wheel boogies to enable operation from poor-quality runways.
-
Air International 2016-07 / Airscene
Three Pratt & Whitney PurePower PW1400G turbofan engines have been delivered to Irkutsk; two fitted to the first aircraft and a spare.
-
Air International 2017-07 / Airscene
This angle shows the high aspect ratio wing, which is made of composites processed in a new technology called vacuum infusion.
-
История Авиации 38 / ??? - МС-21 - в воздухе! /Когда верстался номер/
Погода накануне первого полёта не баловала - на последних контрольных пробежках вымокли и немногочисленные фотографы и технический персонал в последний раз проверявший тормозные системы стоек шасси.
-
Air International 2021-01 / P.Butowski - MC-21 comes of age
The first Irkut MC-21 powered by indigenously produced Russian engines (replacing the PW1431G-JMS in the prototype, shown) is expected to fly before the end of this year, with deliveries to launch customer Aeroflot beginning before 2022
-
Air International 2017-07 / Airscene
In two-class configuration the MC-21-300 will be able to carry 163 passengers and have a range of 3,240 nautical miles (6,000km).
-
Air International 2017-07 / Airscene
The first MC-21-300 flight test aircraft departs Irkutsk on its initial flight.
-
Авиация и Космонавтика 2022-11
7 октября 2022г. самолет МС-21, ранее проходивший испытания с импортной силовой установкой, после ремоторизации совершил свой первый полет с отечественными двигателями ПД-14. Изначально проект МС-21 разрабатывался с двумя типами силовой установки, однако в серийное производство самолет пойдет с российским двигателем ПД-14. Обладая высокой степенью двухконтурности, ПД-14 отличается низким расходом топлива, уменьшенным уровнем шума и эмиссии вредных веществ.
-
История Авиации 38 / ??? - МС-21 - в воздухе! /Когда верстался номер/
Другие самолёты на фотографии: Яковлев Як-130 - Россия - 1996
-
Авиация и Время 2017-03
28 мая 2017г. с аэродрома Иркутского авиационного завода, филиала ПАО Корпорация «Иркут», состоялся первый полет авиалайнера нового поколения МС-21-300. Новинка вместимостью от 163 до 211 пассажиров нацелена на самый массовый сегмент мировой гражданской авиации - нишу узкофюзеляжных среднемагистральных пассажирских самолетов, в которой сегодня доминируют варианты самолетов Boeing 737 и Airbus A320, а также планируется внедрение китайского лайнера C919. На сегодня подписано 185 твердых контрактов на самолеты МС-21, а их сертификация намечена на 2017-18 годы
-
История Авиации 38 / ??? - МС-21 - в воздухе! /Когда верстался номер/
The original version of Russia's equivalent of the 737 and A320 families, the MC-21-300, was initially built with a host of Western systems
-
Air International 2017-07 / Airscene
The MC-21-300's maiden flight saw the aircraft attain a speed of 162kts (300km/h) and an altitude of 3,281ft (1,000m).
-
Air International 2020-08 / P.Butowski - Russian aviation in the time of COVID-19 /Russian Review/
According to Industry Minister Denis Manturov, COVID-19 has hit the MC-21's international certification hard because it requires the presence of European Union Aviation Safety Agency specialists in Russia, which is currently difficult to ensure.
The first MC-21-300 test aircraft, 73051 (c/n 21001), which currently uses Pratt & Whitney engines, is set to fly with PD-14 powerplants in 2021 -
Air International 2020-08 / P.Butowski - Russian aviation in the time of COVID-19 /Russian Review/
Russia's most promising civilian aircraft, the Irkut MC-21, is undergoing flight tests with Pratt & Whitney PW1400G-JM turbofan engines and a composite wing made using Western materials. Industry Minister Denis Manturov announced that static tests of the Russian-made wing will start in July 2020 and, at the end of the year, aircraft '007' will join the tests with Russian Aviadvigatel PD-14 engines. To accelerate testing next year, PD-14 engines will also be installed on aircraft '001'.
-
История Авиации 38 / ??? - МС-21 - в воздухе! /Когда верстался номер/
Фотоснимки МС-21-300, сделанные экипажами сопровождавших авиалайнер в первом полёте Як-130.
-
История Авиации 38 / ??? - МС-21 - в воздухе! /Когда верстался номер/
Фотоснимки МС-21-300, сделанные экипажами сопровождавших авиалайнер в первом полёте Як-130.
Другие самолёты на фотографии: Яковлев Як-130 - Россия - 1996
-
История Авиации 38 / ??? - МС-21 - в воздухе! /Когда верстался номер/
МС-21 на посадочной глиссаде.
-
История Авиации 38 / ??? - МС-21 - в воздухе! /Когда верстался номер/
Касание основными стойками шасси! Первый полёт завершен!..
-
Air International 2017-07 / Airscene
The flight test crew for the first MC-21 flight: Oleg Kononenko (left) and Roman Taskayev.
-
История Авиации 38 / ??? - МС-21 - в воздухе! /Когда верстался номер/
Командир экипажа докладывает Генеральному конструктору Олегу Демченко об успешном завершении первого полёта МС-21
-
История Авиации 38 / ??? - МС-21 - в воздухе! /Когда верстался номер/
«Качать их, ребята!..» - традиционные «взлёты» экипажа испытателей после успешного завершения первого полёта.
-
История Авиации 38 / ??? - МС-21 - в воздухе! /Когда верстался номер/
Фото на память... Как без них?.. Ведь все те, кто запечатлен на этих фотографиях, присутствовали при историческом событии.
-
Авиация и Космонавтика 2022-04
Опытный самолет МС-21-300 производства ПАО «Корпорация «Иркут» (входит в состав ПАО «ОАК» Госкорпорации Ростех) завершил испытания в условиях низких отрицательных температур наружного воздуха в Якутске.
-
Авиация и Космонавтика 2023-06
Опытные образцы самолетов МС-21 и SSJ-100, которые примут участие в международном авиасалоне МАКС-2023, покрашены в новую ливрею, оформленную в соответствии с актуальным фирменным стилем Объединенной авиастроительной корпорации Ростеха, представленным в 2022 году. Новая ливрея будет единой для всех опытных образцов гражданских самолетов ОАК.
Другие самолёты на фотографии: Сухой SSJ-100 Суперджет / RRJ - Россия - 2008
-
Air International 2020-10 / P.Butowski - Russia seeks to double output
The MC-21-300 '002' passed its tests on a wet runway, July 2020
-
Авиация и Космонавтика 2021-09 / А.Юргенсон - Новинки МАКС-2021 (1)
Другие самолёты на фотографии: Сухой Су-57 / Т-50 / ПАК ФА - Россия - 2010
-
Air International 2019-10 / Airscene
MC-21-300 73053 (c/n 002) arriving at Zhukovsky.
-
Авиация и Космонавтика 2019-10
Ключевым событием авиасалона МАКС-2019 стала мировая премьера среднемагистрального пассажирского авиалайнера МС-21-500. Два самолета, в том числе третий летный образец, на котором уже установлен пассажирский салон, были показаны на статической стоянке. Еще одна машина принимала участие в летной программе, удивив зрителей необычными маневрами и низким уровнем шума.
-
Air International 2019-10 / M.Broadbent - Single-aisle airliners /Commercial/
13 мая 2019 г. опытный самолет МС-21-300, оснащенный пассажирским салоном и окрашенный на предприятии «Спектр-Авиа» с использованием серийных технологий, совершил перелет с аэродрома «Ульяновск-Восточный» на аэродром ЛИИ им. М.М. Громова «Раменское» (г. Жуковский, Московская область) для продолжения летных испытаний.
A newcomer from the east, the Irkut MC-21-300, is currently engaged in flight testing. Here one of the three flight-test aircraft is pictured displaying at MAKS in August 2019. -
Авиация и Космонавтика 2021-08
Опытный самолет МС-21-310, оснащенный двигателями ПД-14, прибыл в Жуковский для продолжения испытаний
-
Авиация и Космонавтика 2023-01 / Новости отечественной гражданской авиации
Перекраска самолета МС-21 в ливрею авиакомпании «Россия»
-
Air International 2025-02 / A.Dron - On the brink?
The 'Russified' version of the MC-21, the MC-21-310, is currently in flight test
Possible future choices for Iranian carriers that would evade sanctions include the Irkut MC-21-310, the ‘Russified’ version of the MC-21 that does not use Western components -
Авиация и Космонавтика 2020-02
В полете четвертый самолет МС-21-300 (первый полет был выполнен 25 декабря 2019 г.). При постройке данной машины были учтены результаты летных и наземных испытаний первых опытных самолетов МС-21-300.
-
Air International 2019-06 / Airscene
The third Irkut MC-21-300 flight test aircraft 73054 (c/n 0004) departs Irkutsk bound for Ulyanovsk.
-
Air International 2018-07 / Airscene
A second Irkut MC-21-300 has joined the new Russian airliner's flight test programme. The aircraft, numbered 73053 (c/n 21003), flew on May 12, 2018 from the Irkutsk Aviation Plant, the affiliate of Irkut Corporation (a UAC member). The results generated by the first test aircraft, which started test flights in 2017, were taken into account in the production of the second jet. A third MC-21-300 airframe is being used for static tests and three more test aircraft are being built at Irkutsk.
-
Авиация и Космонавтика 2022-02 / ??? - МС-21-300 с крылом из российских композитов выполнил первый полет
The MC-21-310 with Russian composites flew from Irkutsk in December 2021
-
Авиация и Космонавтика 2020-02
В полете четвертый самолет МС-21-300 (первый полет был выполнен 25 декабря 2019 г.). При постройке данной машины были учтены результаты летных и наземных испытаний первых опытных самолетов МС-21-300.
-
Air International 2021-01 / P.Butowski - MC-21 comes of age
The first MC-21-310 fitted with Russian PD-14 engines after leaving the production hall in Irkutsk in November 2020
-
Air International 2021-02 / P.Butowski - Russia's Aviation milestones /Russian Review/
Russian reveal: the first MC-21-310 '73055' is rolled out at the Irkutsk Aviation Plant
-
Air International 2021-01 / P.Butowski - MC-21 comes of age
Russian PD-14s on the first ‘home grown’ MC-21-310. The initial flight was due within weeks
-
Air International 2016-03 / News
The first MS-21 fuselage on the IAZ assembly line in Irkutsk. The narrowbody airliner is set to be rolled out in the first half of 2016, with its maiden flight before the end of the year.
-
Air International 2016-08 / P.Butowski - Throwing Down the Gauntlet /Commercial/
The Irkutsk plant finishes fuselage assembly of the second MC-21-300SI (Staticheskiye Ispytaniya), intended for static tests which will begin this autumn with the TsAGI in Zhukovsky.
-
Air International 2016-08 / P.Butowski - Throwing Down the Gauntlet /Commercial/
The production and assembly line of the IAZ plant at Irkutsk (its layout seen in the illustration) has been developed and delivered by German Durr Systems GmBH.
-
Авиация и Космонавтика 2023-01 / Новости отечественной гражданской авиации
МС-21 на статических испытаниях в ЦАГИ
-
Air International 2016-08 / P.Butowski - Throwing Down the Gauntlet /Commercial/
The whole production tooling for the MC-21 was purchased in the West. The side panels of the F1 (front) fuselage section here are being made by Broetje-Automation machines.
-
Air International 2017-07 / Airscene
Two Pratt & Whitney PW1431G geared turbofans power the first MC-21-300. Indigenous PD-14 engines are scheduled to be fitted to this aircraft by June 30, 2018.
-
Air International 2021-02 / P.Butowski - Russia's Aviation milestones /Russian Review/
The PD-14 engines on the MC-21-310 supplant Pratt & Whitney versions
-
Air International 2016-08 / P.Butowski - Throwing Down the Gauntlet /Commercial/
The optional Russian engine for the MC-21 is the Aviadvigatel PD-14 (the ninth prototype engine is on the picture). The first MC-21 with PD-14 engines is scheduled to fly in June 2018.
-
Air International 2016-08 / P.Butowski - Throwing Down the Gauntlet /Commercial/
The PD-14 is a conventional, non-geared twin-spool bypass turbofan.
-
Air International 2021-01 / P.Butowski - MC-21 comes of age
The Aviadvigatel PD-14 turbofan engine for the MC-21-310 is the first new civil aircraft engine made in post-Soviet Russia
-
Авиация и Время 2018-04 / А.Совенко - Хотите - верьте, хотите - нет... (4)
Второй экземпляр МС-21 в первом полете
-
Авиация и Время 2018-01 / А.Совенко - Хотите - верьте, хотите - нет... (1)
Первый экземпляр МС-21 в сборочном цехе "Иркута"
-
Air International 2019-10 / Airscene
The all-glass cockpit of Irkut's MC-21-300 airliner.
-
Air International 2016-08 / P.Butowski - Throwing Down the Gauntlet /Commercial/
The MC-21 avionics (the cockpit mock-up is pictured here) has been integrated by the UAC Integration Centre with participation of other Russian companies; foreign participants deliver only separate components.
-
История Авиации 36 / С.Колпаков - Первые двадцать лет /Ретроспектива/
Макет кабины МС-21.
-
Air International 2012-03 / P.Butowski - MC-21 Economy and Comfort /Commercial/
Irkut displayed its mock-up of the MC-21 cockpit at the Farnborough International airshow in July 2010. The mock-up cockpit was equipped with sidestick controls and six large multi-function screens.
-
Авиация и Время 2018-01 / А.Совенко - Хотите - верьте, хотите - нет... (1)
Натурный макет кабины пилотов МС-21
-
История Авиации 37 / ??? - МС-21, как объективная реальность /Когда верстался номер/
Интерьер пилотской кабины с ЖК-дисплеями и панелью управления силовой установкой.
-
Air International 2016-08 / P.Butowski - Throwing Down the Gauntlet /Commercial/
A mock-up of the future passenger cabin of the MC-21. In typical configuration, the MC-21-300 will take 163 (16 business and 147 economy class), and a maximum 211 passengers.
-
История Авиации 37 / ??? - МС-21, как объективная реальность /Когда верстался номер/
Натурный макет пассажирского салона МС-21
Варианты отделки салона в бизнес-классе (слева) и эконом-классе (справа). -
Air International 2012-03 / P.Butowski - MC-21 Economy and Comfort /Commercial/
A mock-up of the MC-21 's cabin as seen at the 2010 Farnborough International airshow. Forward seats are shown in a 2-2 business class configuration with a 3-3 economy class at the rear.
-
Авиация и Время 2009-05 / Р.Мараев - MAKS против кризиса
Модель авиалайнера MC-21-200
-
Авиация и Космонавтика 2012-06 / А.Юргенсон - Двигатели-2012
Модель самолета MC-21 - центр экспозиции ОДК
-
Авиация и Космонавтика 2011-09 / А.Юргенсон - Юбилейный МАКС-2011
Макет салона самолета MC-21
-
Авиация и Космонавтика 2011-09 / А.Юргенсон - Юбилейный МАКС-2011
Прототип кессона крыла MC-21 из композиционных материалов
-
Air International 2012-03 / P.Butowski - MC-21 Economy and Comfort /Commercial/
Computer generated image of the MC-21-200 airliner.
-
Air International 2011-05 / News
The PW1000 PurePower series will be fitted on the Irkut MS-21.
-
Air International 2012-03 / P.Butowski - MC-21 Economy and Comfort /Commercial/
В создаваемом в настоящее время проекте магистрального лайнера МС-21 доля отечественных комплектующих изначально заложена в несколько раз большая, нежели в SSJ-100.
Computer generated image of the MC-21-200 airliner. -
Air International 2012-04 / M.Broadbent - Slim & Slender /Commercial/
Russia’s Irkut is a new entrant in the narrowbody market with its 150 to 200-seat MC-21.
Irkut claims that the aerodynamical design of the MC-21's wing yields an aspect ratio (the length to breadth ratio) of 11.5 as indicated by its long, narrow wings. -
Air International 2012-03 / P.Butowski - MC-21 Economy and Comfort /Commercial/
Cutaway illustration of Aviadvigatel's PD-14 engine.
-
История Авиации 37 / ??? - МС-21, как объективная реальность /Когда верстался номер/
Один из вариантов двухклассной компоновки пассажирского салона авиалайнера МС-21-300 на 163 места: 16 мест в бизнес-классе с шагом между креслами в 36 дюймов (0,914 м) и 147 мест в эконом-классе с шагом между креслами в 32 дюйма (0.812 м).
Тип фотографий
- Все фото (113)
- Цветные фото (87)
- Ч/б фото (2)
- Кабина (10)
- Модели, рисунки, схемы (14)