RU

/

EN
burger-menu
Поиск по сайту:
airplane photo

Страна : Италия

Год : 1934

Варианты

Jane's Encyclopedia of Aviation

Savoia-Marchetti S.73 (Italy)

   The S.73P was a long-range commercial transport powered by three 521.6 kW (700 hp) Piaggio Stella IXRC or other engines of similar output. Accommodation provided for 18 passengers. Deliveries to commercial operators began in 1935; many were impressed by the Regia Aeronautica as troop transports during World War II, although a specific military version was produced as the S.73M.

Показать полностью
  • Jane's Encyclopedia of Aviation
  • Мировая Авиация 230
    Регистрационный номер: OO-AGL   [4]

    "Sabena" использовала S.73 на важной линии между Брюсселем и колонией в Бельгийском Конго. Авиакомпания эксплуатировала самолеты, изготовленные SABCA, так и машины итальянской постройки (на снимке).

  • Air-Britain Archive 1980-02
    Регистрационный номер: OO-AGN

  • Мировая Авиация 235
    Регистрационный номер: I-SIAI   [2]

    Прототип SM.73 был облетан в июне 1934 года. Он получил регистрационный номер I-SIAI и был оснащен тремя моторами Gnome-Rhone 9Kfr. После переоборудования он поступил в эксплуатацию как первый бельгийский SM.73.
    The prototype Savoia Marchetti S.73P, built by SIAI in 1934 and first flown on July 4 that year. Note the four-bladed propeller on the centre engine. All three engines were 610 h.p. Piaggio Stella IX RC radials.

  • Flight 1934-12 / Flight
    Регистрационный номер: I-SIAI   [2]

    ITALIAN EQUIPMENT FOR S.A.B.E.N.A. Three Savoia Marchetti S.73 eighteen-passenger monoplanes of the type shown here, fitted with 600 h.p. Gnome Rhone K.g engines, will soon augment S.A.B.E.N.A.'s fleet. The machines' cruising speed is 167 m.p.h. and the maximum speed 202 m.p.h.

  • Flight 1935-10 / Flight

    The types of machines on show at the Milan Exhibition range from light trainers to heavy bombers and transports. Record breakers form an exhibition in themselves. In the foreground of this general view there is the big Savoia S.73 triple-engined transport monoplane.

  • Aeroplane Monthly 1993-08 / Personal album. Civil
    Регистрационный номер: I-PISA

    Ala Littoria Savoia Marchetti S.73 I-PISA at Budaors.

  • Aeroplane Monthly 1984-07 / J.Stroud - Wings of Peace
    Регистрационный номер: I-ORTE

    Ala Littoria’s S.73 I-ORTE, with Wright Cyclone engines

  • Jane's All the World Aircraft 1938 / 01 - The progress of the world in civil aviation during the year 1937-38
    Регистрационный номер: I-SUSA

    A Savoia S73 of Ala Littoria at Almaza, Cairo, on the line Rome-Addis Ababa-Mogadiscio.

  • Aeroplane Monthly 1984-07 / J.Stroud - Wings of Peace

    An unidentified Ala Littoria S.73. The thick wing section is shown to advantage.

  • Aeroplane Monthly 1984-07 / J.Stroud - Wings of Peace
    Регистрационный номер: I-SAMO

    Avio Linee Italiane's S.73s I-SAMO and I-STAR at Milan's E. Forlanini Airport (now Linate).

  • Aviation Historian 32 / M.Wickstead - Italy's forgotten airlines (2)
    Регистрационный номер: I-SETI

    Of similar configuration to the Junkers Ju 52/3m - but with the German utilitarian lines softened to provide a far more characteristically elegant Italian profile - the SIAI-Marchetti SM.73 trimotor first flew in 1934. Avio Linee Italiane’s six Alfa Romeo 126 RC.10-engined examples - I-SAMO, ’SETI, ’SUTO, 'SAUL, ’SITA and 'STAR - joined the ALI fleet in early 1937.

  • Aeroplane Monthly 1977-01 / G.Endres - Czechoslovakian Air Transport since 1920 (1)
    Регистрационный номер: OK-BAD

    One of CSA's Savoia-Marchetti S-73s, used on the Prague-Brussels service in pool with Sabena from 1937.`

  • Мировая Авиация 230

    В 1937-1940 годах чехословацкая авиакомпания CSA владела парком из шести самолетов S.73. Машины, получившие регистрацию от OK-BAB до OK-BAG, налетали более 1,2 млн километров.

  • Aeroplane Monthly 1984-07 / J.Stroud - Wings of Peace

    One of CSA’s Walter Pegasus-powered S.73s at Prague-Ruzyne Airport.

  • Flight 1936-04 / Flight

    The modern long-chord cowling is designed in relation to the body behind it. Note in this view of one of Sabena's Savoia Marchettis how the cowling of the fuselage engine increases in diameter toward the rear and how that of the outboard units taper in the opposite sense.

  • Мировая Авиация 235
    Регистрационный номер: OO-AGL   [4]

    Прототип SM.73 стал первым бельгийским SM.73 (OO-AGL), заказчик получил его в марте 1935 года. После вторжения немцев в мае 1940 года самолет перегнали в Великобританию.

  • Мировая Авиация 235
    Регистрационный номер: OO-AGL   [4]

    Первые пять SM.73 для SABENA строились в Италии и затем летали на маршрутах между Брюсселем и Берлином, Лондоном и Мальмё. Другие семь машин по лицензии собрала SABCA.
    Sabena’s first S.73, OO-AGL, photographed during a demonstration flight from Croydon in December 1935. Flight remarked that at the time this picture was taken most of the country's aviation correspondents were aboard.

  • Air-Britain Archive 1980-02
    Регистрационный номер: OO-AGL   [4]

    S.A.B.E.N.A.'s LATEST: The Savoia-Marchetti S.73 being demonstrated near Croydon. At the time when this picture was taken by a Flight photographer the machine was carrying most of this country's aviation correspondents!
    SABENA's first Italian-built Savoia S.73 OO-AGL which is said to have been I-SIAI originally (confirmation required!). It is seen here on an early flight in the vicinity of Croydon on 2.4.35 in a cream and brown colour scheme.

  • Aeroplane Monthly 1990-09 / Personal album. Civil
    Регистрационный номер: OO-AGT   [2]

    Savoia Marchetti S.73 OO-AGT, built by SABCA in Belgium in 1936-37 and operated by Sabena. Powered by three Mistral Major engines, the type replaced Fokker F. VIIb-3ms on the Brussels - Belgian Congo route in October 1936.

  • Aeroplane Monthly 1984-07 / J.Stroud - Wings of Peace
    Регистрационный номер: OO-AGP   [2]

    Sabena’s S.73 OO-AGP seen at Croydon on May 8, 1937. The ghost figures are the result of a time exposure and not due to excessive speed of the groundcrew!

  • Aeroplane Monthly 1984-07 / J.Stroud - Wings of Peace
    Регистрационный номер: OO-AGT   [2]

    The SABCA-built S.73 OO-AGT, with Mistral Major engines and modified flight deck windows.

  • Aeroplane Monthly 1989-10 / Personal album. Civil
    Регистрационный номер: OO-AGO

    Sabena Savoia Marchetti S.73 OO-AGO. Powered by three 600 h.p. Gnome-Rhone 9Kfr Mistral Major radial engines, the trimotor normally carried 18 passengers and a crew of five.

  • Мировая Авиация 235

    Редкая фотография - один из SM.73 во время службы в рядах британских ВВС. фотография сделана в Донкастере в 1940 году, это одна из шести машин компании SABENA, которые в 1940 году перегнали в Великобританию. По три такие машины эксплуатировались в 24-й и 27-й

  • История Авиации 34 / С.Алексеев, А.Булах, П.Каминский - Хроники Интрудеров /Ретроспектива/ (9)

    Фактически с момента переброски в Северную Африку "Африканского Корпуса" германский "воздушный мост", связывавший Чёрный Континент с Италией, работал практически без перебоев до начала апреля 1943 г. На фото: итальянские многоцелевые SM.84 (SM.73 и SM.75 ???). Доставив в Африку снабжение их экипажи нередко "подлётывали" ночью с бомбами, нанося удары по английским аэродромам, после чего сразу уходили на свои авиабазы в Италию.

    Другие самолёты на фотографии: Savoia-Marchetti / SIAI SM.75 - Италия - 1937

  • Мировая Авиация 235

    SM.73, "2-5", - один из двух самолетов, уцелевших до капитуляции Италии в сентябре 1943 года. Вместе с четырьмя другими SM.81 он попал в ВВС союзной Италии и находился в эксплуатации на момент окончания войны в Европе.

  • Aeroplane Monthly 1984-07 / J.Stroud - Wings of Peace

    The interior of a Sabena S.73. The higher level of the forward cabin is apparent.

  • Aeroplane Monthly 1984-07 / J.Stroud - Wings of Peace
    Регистрационный номер: OO-AGP   [2]

    KEITH WOODCOCK'S painting depicts the Sabena S.73 OO-AGP.

  • Aeroplane Monthly 1984-07 / J.Stroud - Wings of Peace

    A publicity cutaway drawing issued by Sabena. In fact this is the prototype S.73P with original fin and rudder and fore-and-aft-facing seats.

  • Фотографии