RU

/

EN
burger-menu
Поиск по сайту:
airplane photo

Страна : Великобритания

Год : 1945

Летающая лодка

Four-engined Commercial Flying-boat

Short S.25 Sunderland, гражданские конверсии и Sandringham
  
<...>
   Более эстетически привлекательным стал вариант Sandringham, у которого носовая и хвостовая турели были закрыты обтекателями. Первый такой самолет появился в ноябре 1945 года, он оснащался двигателями Pegasus. Более поздние экземпляры имели уже двигатели Pratt & Whitney Twin Wasp R-1830-92 мощностью 1200 л. с. и вмещали на двух палубах 45 пассажиров.
   По стандарту Sandringham переоборудовали около 30 самолетов различных вариантов. Они использовались не только в британской авиакомпании BOAC, но и в Аргентине, Австралии, Новой Зеландии, Норвегии, Уругвае и др. Последний переоборудованный в гражданский транспортный вариант самолет был снят с эксплуатации компанией "Ansett Flying Boat Services" в 1974 году.

Показать полностью
  • Описание
  • Aeroplane Monthly 1976-10 / News Spotlight

    During the night of July 26, 1976 vandals removed an inspection panel from the starboard tip float. Choppy seas filled the float, causing the boat to list badly to starboard (photo), and it had to be towed to the calmer, shallower waters of Poole where the float was pumped dry and flying resumed. Unfortunately all of Friday’s flights had to be cancelled.

  • Aeroplane Monthly 1987-12 / M.Oakey - Grapevine

    Two shots of severely weatherbeaten Short Sunderland G-BJHS at Chatham. It was the most tragic vintage aviation victim of the freak storms over Southern England on October 16, 1987.

  • Aeroplane Monthly 1988-04 / M.Oakey - Grapevine

    Five months after suffering severe damage in the Great Storm of October 1987, Short Sunderland G-BJHS still sits outdoors at Chatham, its starboard wing bandaged for the winter. Despite its sorry state, there has been renewed interest in it recently from potential buyers in Australia and Northern Ireland.

  • Aeroplane Monthly 1989-01 / M.Oakey - Grapevine

    Short Sunderland G-BJHS, still missing its starboard outer wing, but soon to be complete and airworthy again, is winched into No 7 Covered Slip at Chatham Dockyard on November 14. It was a tricky, diagonal manoeuvre: the slip's middle bay is 80ft wide, while the Sunderland - which for a Short aircraft is quite long - has a span of 112ft and a length of 89ft.

Тип фотографий

  • Все фото (111)
  • Боковые проекции (1)
  • Цветные фото (20)
  • Ч/б фото (73)
  • Кабина (9)
  • Обломки (4)
  • Рисунки, схемы (4)