Handley Page O/7 / O/10 / O/11
Варианты:
Handley Page - O/7 / O/10 / O/11 - 1919 - Великобритания
Страна: Великобритания
Год: 1919


Описание
Фотографии
Handley Page Н.P.11 и Н.P.12 (Types O/100 и O/400)

<...>
   После войны несколько аэропланов британской постройки были поставлены в Китай под обозначением Type O/7. Три или четыре таких аэроплана использовала в Индии авиакомпания "Handley Page Indo-BurmeseTransport Ltd". Кроме того, до 10 аэропланов Type O/400 переделали в гражданские и использовали в Британии в компании "Handley Page Transport Ltd." под обозначениями Type O/10 и Type O/11.
The O/400 D8350 before receiving its civil registration but with G on the rudders.
Один из первых пассажирских O/400.
Над Рейном один из переоборудованных бомбардировщиков O/400 из состава 48-й эскадрильи Королевских ВВС в ходе очередного полета по обеспечению оккупационных войск в Германии.
Unusual "G-5417" (ex-F-5417) temporary civil registration (later G-EAAW) was applied initially for the London-Brussels thrice-weekly air service (twelve passengers, two crew) which started on 22nd September 1919. This O/400 (contractor unknown) had two 360-h.p. Rolls-Royce Eagle VIIIs.
Handley Page H P. 12 F5417, an O/400 civil conversion, lands at Cricklewood, watched by Indian troops. F5417 later became G-EAAW and flew with Handley Page Transport Ltd until withdrawn from use in April 1920.
H.P. O/400 G-EAAE, just before departure for Paris from Cricklewood on September 2, 1919. The wooden structures are propeller guards.
The pilot of a civil O/400 is girding his loins against the sub-zero 100 m.p.h. breeze with the aid of a leather greatcoat and a leopardskin helmet.
At Cricklewood Aerodrome: Officially inaugurated London-Paris Handley Page service. Ready to start. The mechanics removing the propeller-guards
After the war, a number of O/400 bombers were converted into commercial aeroplanes. One of the first of these is shown here.
Typical Cricklewood scene in 1919 with an unidentified O/400 in the foreground and G-EAAE beyond.
The Handley Page O-400 (2-400 "Jupiters"). Inset, in flight.
The O/10 G-EATK at Filton in February 1922 after being fitted with Bristol Jupiter engines. Gordon Olley, left, and Arthur Suddes of Bristol are in the cockpit.
"Jupiters" in the O/400. Since being installed, these engines have flown for some 25 hours, and have proved extremely powerful and reliable. With a total load which brought the all-on weight of the machine up to 12,000 lbs., the climb to 3,000 ft. was accomplished in 6 mins. 15 secs. The engines are started by means of the Bristol gas-starter.
The view of the Handley Page O/10 G-EATK, ex-32262, registered to Handley Page Ltd in July 1920 and operated by Handley Page Transport Ltd. Between December 1921 and May 1922 it was fitted with a pair of Bristol Jupiter engines which greatly enhanced the performance. The picture shows Gordon Olley in the cockpit, left. After testing by Olley, 'TK was put into storage at Cricklewood in June 1922 and scrapped at the end of the year.
H.P. O/400, G-EAAG, leaving Cricklewood.
A line up of Handley Page Transport aircraft at Cricklewood in 1919, including H.P.12 G-EAAE and H.P.10 G-EASY.
The O/400 D8350 as G-EAAE, probably in August or September 1919.
Один из первых четырех поставленных HPT переоборудованных бомбардировщиков O/400 (рег. G-EAAE). Несмотря на то, что этот самолет получил сертификат типа еще в мае 1919г., фирм. N HP-16 был ему присвоен уже после появления в июле того же года первого "китайского" O/7, получившего фирм. N HP-1. На стабилизаторе приведенного на снимке самолета можно наблюдать рекламу бритв "Жиллетт", принадлежавших, очевидно, к ранним моделям типа "MACH 0,10" или "MACH 0,15".
Авиалайнер типа O/400 (рег. G-EAAF), первым из британских пассажирских самолетов получивший гражданский сертификат летной годности 1 мая 1919г. В августе 1919г. был переоборудован по стандарту O/7 (на снимке видны удлиненные мотогондолы). Впоследствии так и остался единственным O/7, применяемым на европейских авиалиниях, а в марте 1920г. первым среди авиалайнеров был оснащен беспроволочным радиотелеграфом.
The O/7 G-EAAF at Hounslow. Handley Page bought six of the “special" aircraft steps for a guinea!
The Handley Page biplane about to start on the first London-Paris service from Cricklewood in 1919
После того, как в феврале 1919 года Аэронавигационный билль получил королевское одобрение, фирма "Handley Page" организовала авиакомпанию, первоначально совершавшую полеты по маршруту Лондон - Париж. Позднее было установлено воздушное сообщение с Лионом, Марселем, Турином, Флоренцией и Римом. Четыре O/400 компании первыми в Британии получили сертификат летной годности.
The converted O/400 (H.P. O/10) G-EAKG, operated by Handley Page Transport Ltd, leaves Cricklewood en route for Paris (almost certainly, from Hounslow ???).
At Cricklewood Aerodrome: London-Paris Handley Page service. Unloading the freight from an H.P. on February 18, 1920, upon arrival at the aerodrome. Pilot Lieut. Beal on the extreme right
Freight from Paris being unloaded from G-EAMA.
The O/10 G-EANV while working for Handley Page Transport, before going to South Africa.
Один из первых грузопассажирских O/11 (рег. G-EASL).
G-EASM, the second O/11 freighter. The cylindrical fuel tanks can be seen behind the engines.
Prepared for the abortive May 1919 "Air Cargo Race" (L10,000) - organised by the Daily Express - was this most powerful of all O/400s, G-EASO, fitted with two 450-h.p. Napier Lion Srs.IIs.
Пассажирская модификация O/11 получила обозначение O/10. На снимке приведен первый самолет этой модификации (рег. G-EASY).
G-EATH, the last O/10 to remain in airline service.
THE HANDLEY PAGE CRICKLEWOOD-PARIS AIR SERVICE: So great is the demand for tickets that not infrequently two machines have to be despatched on the same day. This was the case on Saturday of last week, when two machines left within a few minutes of one another. Our photographs show: (1) The two machines ready; (2) Mr. E. Cogni, general manager of the air service; (3) One of the machines off; (4) The machine leaving the aerodrome; (5) The passengers getting on board; (6) Some of the luggage being taken on board.
Luggage loaders at work with H.P. O/10 G-EATK. Note sophisticated luggage trailer with HPT emblazoned on it.
Passengers boarding H.P.10 G-EATM in May 1921
Handley Page O/10 G-EATM was operated by Handley Page Transport Ltd and flown on a daily service between Croydon and the Continent. It carried 12 passengers and was powered by two 360 h.p. Rolls-Royce Eagle VIII engines. ’TM crash-landed at Senlis, N. France, on December 30, 1921.
H.P. O/10 G-EATN leaves Cricklewood bound for the Continent in May 1921. G-EATN was for a time equipped with one of the first automatic pilots. It crashed in France in January 1922.
HP-1 was the first O/7 and the first of six built for China.
8 мая 1920г. состоялось официальное открытие первой китайской гражданской авиалинии Пекин-Тяньцзинь. На старых газетных фотоснимках видны китайские и английские сотрудники авиалинии возле самолета "Хэндли Пэйдж" O/400 на пекинском аэродроме. Но этот бывший бомбардировщик совсем не долго возил пассажиров и почту. Вскоре его основной нагрузкой вновь стали авиабомбы...
Командующий маньчжурской авиацией Чжан Сюэлян (слева) и его помощник генерал Яо перед полетом на "Хэндли Пейдже" O/400.
Looking forward through the cabin of an O/7. The door to the cockpit is on the left of the bulkhead.
The still-smouldering wreckage of H.P.12 G-EAMA at Golders Green on December 14, 1920.
KEITH WOODCOCK'S painting shows Handley Page Transport's O/7 G-EAAF as it was in August 1919.