
Waco. Бипланы
<...>
В 1927 году самолет Model 10 вытеснил Model 9, в том же году было собрано около 370 новых машин, на которых устанавливались различные двигатели (самым мощным был Wright Whirlwind мощностью 300 л.с.). Продукция компании «Waco» стала самой многочисленной среди американских серийных коммерческих самолетов. После Model 10 был разработан Model 10-T, отличавшийся перепроектированными трапециевидными крыльями бипланной коробки, что повысило летные данные самолета и превратило его в полноценную гоночную машину. Построено 50 самолетов, из них пять в 1929 году поставлены в Китай в качестве учебных.
В 1930 году были введены трехбуквенные обозначения самолетов, в которых первая буква указывала на тип двигателя, вторая - на тип планера, а третья - на серию. В некоторых случаях добавлялись дополнительные буквы или цифры для более точного обозначения модели самолета.
<...>
- Описание
Фотографии
-
Air Enthusiast 2001-09 / C.Lucchesi - For Naval 'Wings'
Waco CSO floatplane.
-
Air Enthusiast 2003-03 / G.Auliard - Maine attraction
Регистрационный номер : NC608N WACO ASO N608N.
-
Aeroplane Monthly 1991-07 / H.Levy - WACO Ten
Регистрационный номер : C-GAFD [7] Leavens Aviation’s Waco Ten C-GAFD is the only example of its type on the Canadian register.
-
Aeroplane Monthly 1991-07 / H.Levy - WACO Ten
Регистрационный номер : C-GAFD [7] -
Aeroplane Monthly 1991-07 / H.Levy - WACO Ten
Регистрационный номер : C-GAFD [7] -
Aeroplane Monthly 1991-07 / H.Levy - WACO Ten
Регистрационный номер : C-GAFD [7] -
Aeroplane Monthly 1991-07 / H.Levy - WACO Ten
Регистрационный номер : C-GAFD [7] -
Aeroplane Monthly 1991-07 / H.Levy - WACO Ten
Регистрационный номер : C-GAFD [7] C-GAFD’s 90 h.p. Curtiss OX-5 engine.
-
Flight 1927-12 / Flight
The Waco 10 fitted with Fairchild-Caminez engine, used in the fuel consumption tests. Note the large diameter propeller and the small size of the engine (135 b.h.p.).
-
Flight 1928-10 / Flight
U.S. National Air Races: A "Waco Ten," of which several were entered for the various events. It was one of these machines, piloted by W. H. E. Drury (a native of St. Catherines, Ont.), and fitted with a Wright "Whirlwind" that won the International Trans-Continental Race.
-
Flight 1934-06 / Flight
[WACO ATO] LOOKING UP THE FUNNELS: An American pilot, Len Povey, flying, his special aerobatic machine on its back over Miami.
-
Aeroplane Monthly 1984-12 / J.Newman - Oshkosh '84
Bob Lyjak’s Waco Taperwing during its smoke routine
-
Мировая Авиация 251
Регистрационный номер : NC904H Waco 10 стал первым проектом компании, пошедшим в большую серию. Самолет, оснащенный двигателем Whirlwind, в 1928 году выиграл Национальные гонки в США, успешно преодолев расстояние в 10 139 км.
-
Aeroplane Monthly 1990-06 / J.Miller - Yellow rose of Texas
Регистрационный номер : NC7970 [8] The subject of this article, Max Krueger's strikingly-painted Waco GXE NC7970, photographed in 1981.
-
Aeroplane Monthly 1990-06 / J.Miller - Yellow rose of Texas
Регистрационный номер : NC7970 [8] NC7970 spans 30ft 7in (lower wing 29ft 3 1/2 in); its length is 23ft 3in.
-
Aeroplane Monthly 1990-06 / J.Miller - Yellow rose of Texas
Регистрационный номер : NC7970 [8] -
Aeroplane Monthly 1990-06 / J.Miller - Yellow rose of Texas
Регистрационный номер : NC7970 [8] -
Aeroplane Monthly 1990-06 / J.Miller - Yellow rose of Texas
Регистрационный номер : NC7970 [8] The Waco's tail surfaces are of fabric-covered steel tube construction.
-
Aeroplane Monthly 1990-06 / J.Miller - Yellow rose of Texas
Регистрационный номер : NC7970 [8] Occupants of the Waco’s two-seat forward cockpit have their view somewhat restricted by the cat's-cradle of cabane struts and the underwing radiator.
-
Aeroplane Monthly 1990-06 / J.Miller - Yellow rose of Texas
Регистрационный номер : NC7970 [8] A close-up of the Waco's Curtiss OXX-6 engine, the distinctive inlet and exhaust manifolds betraying its lineage.
-
Aeroplane Monthly 1991-08 / Personal album. Civil
Регистрационный номер : NC4278 NC4278 appears to be a Hispano-Suiza-powered Waco DSO. Offered with either 150 or 180 h.p. engines, the “Hisso” Waco three-seater was certificated in June 1928 and about 50 were built. This one, owned by the Richfield Oil Company, is seen at Crenshaw Boulevard.
-
Air International 1996-03 / Fighter A to Z
The Waco CSO-A and CTO-A (shown) light fighters were both modifications of two-seat trainers.
-
Air International 1996-03 / Fighter A to Z
The Waco CSO-A (shown) and CTO-A light fighters were both modifications of two-seat trainers. Hopes of using CSO-As in the fighting role in Brazil were unfulfilled.
-
Aeroplane Monthly 1991-08 / Personal album. Civil
Регистрационный номер : NR154E This three-seat Waco was converted to a single seat cropduster and is powered by a Wright Whirlwind. NR154E was photographed at South Crenshaw Boulevard.
-
Flight 1930-05 / Flight
Регистрационный номер : X4N Packard Diesel engine installed in Waco machine.
-
Aeroplane Monthly 1991-07 / H.Levy - WACO Ten
Регистрационный номер : C-GAFD [7] The Waco’s aft cockpit.
-
Aeroplane Monthly 1990-06 / J.Miller - Yellow rose of Texas
Регистрационный номер : NC7970 [8] NC7970's rear cockpit, uncluttered by instruments but complete with baseball-bat-style stick.
-
Flight 1937-05 / Flight
Not a case of cause and effect, but just a successful landing to get a close-up view of somebody else's unsuccessful one. The incident happened at Campo dos Afonsos, near Rio.
-
Aeroplane Monthly 1986-12 / C.O'Brien - Bargain day at "Boyzee"
Регистрационный номер : N8593 1929 Waco 10 Model GXE N8593.
- Фотографии