Фотографии
-
Регистрационный номер: G-EARI [4] The prototype D.H.18 in AT&T livery but without wing registration.
Самолёты на фотографии: De Havilland D.H.18 - Великобритания - 1920
-
The centre fuselage and passenger entrance door of the prototype D.H.18.
Самолёты на фотографии: De Havilland D.H.18 - Великобритания - 1920
-
Регистрационный номер: G-EARI [4] THE OPENING OF WADDON AIR PORT: The new Airco 18, 450 h.p. Napier Lion engine, ready to commence work on the London-Paris air service. This machine has a different seating accommodation from previous types, the pilot being placed far back in the fuselage, behind the cabin, which seats eight passengers. A three-bladed propeller is fitted.
The prototype D.H.18 at Croydon during 1920. It had a three-bladed propeller and cutback rudder horn balance.Самолёты на фотографии: De Havilland D.H.18 - Великобритания - 1920
-
Регистрационный номер: G-EAWX D.H.18B G-EAWX, the last D.H.18 built, in Instone livery' at Brussels. The fuselage aft of the engine firewall was completely ply covered.
Самолёты на фотографии: De Havilland D.H.18 - Великобритания - 1920
-
Регистрационный номер: G-EARI [4] AT&T's D.H.18 G-EARI. The cut-back rudder horn is clearly visible.
Самолёты на фотографии: De Havilland D.H.18 - Великобритания - 1920
-
This view of the D.H.18 cabin shows the forward-facing seats to starboard and the rear aft-facing seat to port.
Самолёты на фотографии: De Havilland D.H.18 - Великобритания - 1920
-
Регистрационный номер: G-EARI [4] 8 апреля 1920г.: первый построенный в начале года в Хендоне самолет de Havilland DH.18 (рег. G-EARI) британская авиакомпания "Air Transport & Travel" начала эксплуатировать на линии Кройдон - Париж. Самолет разбился 16 августа 1920г. в районе аэропорта Кройдон.
На фото: G-EARO - первый серийный DH.18, использовавшийся авиакомпаниями AT&T и "Instone" и закончивший свои дни в испытательном центре RAE в фарнборо.
The prototype D.H.18 G-EARI in original form with two-bladed propeller.Самолёты на фотографии: De Havilland D.H.18 - Великобритания - 1920
-
Регистрационный номер: G-EAUF [2] D.H.18A G-EAUF in Instone service, at Croydon. The block lettering of the registration was probably unique.
Самолёты на фотографии: De Havilland D.H.18 - Великобритания - 1920
-
Регистрационный номер: G-EAUF [2] KEITH WOODCOCK'S painting shows the Instone D.H.18A G-EAUF and the D.H.17 as it would have appeared in the livery of Aircraft Transport & Travel.
Самолёты на фотографии: De Havilland D.H.17 - Великобритания - 1919De Havilland D.H.18 - Великобритания - 1920
-
GA drawing of the D.H.17.
Самолёты на фотографии: De Havilland D.H.17 - Великобритания - 1919
Статьи
- -
- Caudron C.270 Luciole G-BDFM /Preservation Profile/
- Personal album
- ??? - Forties Favourites (1)
- A.Lumsden, T.Heffernan - Per Mare Probare (3)
- J.Bruce - "The question of launching torpedoes" (4)
- J.Meadows - The Auxiliary Tradition (2)
- J.Stroud - Wings of Peace
- L.Curtis - The Flying Duchess (2)
- M.Hardy - Redhill recollections (2)
- M.Jerram - For Business and Pleasure
- M.Oakey - Grapevine
- R.Havercroft - Armament Flight (1)