Фотографии
-
Регистрационный номер: K4586 Самолёты на фотографии: Armstrong Whitworth Whitley / A.W.38 - Великобритания - 1936
-
Регистрационный номер: K5083 Самолёты на фотографии: Hawker Hurricane - Великобритания - 1935
-
Самолёты на фотографии: Supermarine Spitfire - Великобритания - 1936
-
FAIREY "BATTLE" WITH ROLLS-ROYCE ENGINE
Самолёты на фотографии: Fairey Battle - Великобритания - 1936
-
Самолёты на фотографии: Miles Hawk / M.2 - Великобритания - 1932
-
Самолёты на фотографии: Miles Hawk / M.2 - Великобритания - 1932
-
Самолёты на фотографии: Miles Falcon M.3 / Hawcon M.6 - Великобритания - 1934
-
Самолёты на фотографии: Boulton Paul Overstrand / P.75 - Великобритания - 1933
-
THREE HAWKER FURIES FOR SPAIN
Самолёты на фотографии: Hawker Fury - Великобритания - 1931
-
Самолёты на фотографии: Vickers Wellesley - Великобритания - 1935
-
Регистрационный номер: K6152 Самолёты на фотографии: Avro Anson / Type 652 - Великобритания - 1935
-
Самолёты на фотографии: Avro Tutor/Sea Tutor/Prefect / Type 621/646/626 - Великобритания - 1929
-
Регистрационный номер: K3225 Самолёты на фотографии: Avro Tutor/Sea Tutor/Prefect / Type 621/646/626 - Великобритания - 1929
-
Регистрационный номер: G-ACVY Самолёты на фотографии: De Havilland Express Air Liner / D.H.86 - Великобритания - 1934
-
Самолёты на фотографии: General Aircraft Monospar ST-25 Universal - Великобритания - 1935
-
Самолёты на фотографии: General Aircraft Monospar ST-25 Universal - Великобритания - 1935
-
Регистрационный номер: K4047 Rapid inter-communication between Staff Headquarters, Divisional Headquarters and the armies in the field are more necessary in modern warfare than ever before. The Courier with its speed, manoeuvrability, flaps for slow landing, and five comfortable seats is ideal for this purpose.
Самолёты на фотографии: Airspeed Courier / AS.5 - Великобритания - 1933
-
Регистрационный номер: G-ACVH Самолёты на фотографии: Airspeed Envoy / AS.6 - Великобритания - 1934
-
High speed cruising has been demonstrated very effectively recently by two Airspeed Envoys fitted with Wolseley Scorpio engines. Visiting the Stockholm Exhibition one machine covered 3,381 miles in 23 hours, without the engines being touched. Fuel consumption was 22 gallons per hour, oil consumption 2 quarts per hour. The engines were fitted with self starters and it was not even necessary to turn the propellers by hand to suck in.
Самолёты на фотографии: Airspeed Envoy / AS.6 - Великобритания - 1934
-
Conversion from luxury air liner into fast medium bomber, by four men in eight hours, is the outstanding feature of the latest type Airspeed Envoys, as supplied to the Government of the Union of South Africa. The wisdom of equipping air line personnel with this type of aircraft is most apparent when it is realised that in peace time pilots will become thoroughly familiar, in all weather and load conditions, with the type of aircraft they would be called upon to fly in time of war.
Самолёты на фотографии: Airspeed Envoy / AS.6 - Великобритания - 1934
-
Самолёты на фотографии: Bristol Type 142 Britain First / Type 143 - Великобритания - 1935
-
Регистрационный номер: K3585 Самолёты на фотографии: Armstrong Whitworth A.W.23 - Великобритания - 1935
-
Регистрационный номер: S1589 Самолёты на фотографии: Short Sarafand / S.14 - Великобритания - 1932
Статьи
- Flight
- Flight Advertisements