Фотографии
-
Регистрационный номер: G-ADSR [2] Britain's biggest air liner is equipped with Siddeley engines cowled with fairing rings by Northern Aircraft & Engineering Products, Ltd. In the background of the photograph is the “Whitley” bomber, also fitted with our cowlings.
Самолёты на фотографии: Armstrong Whitworth Ensign / A.W.27 - Великобритания - 1938Armstrong Whitworth Whitley / A.W.38 - Великобритания - 1936
-
Самолёты на фотографии: Bristol Blenheim - Великобритания - 1936
-
Самолёты на фотографии: Bristol Blenheim - Великобритания - 1936
-
Самолёты на фотографии: Bristol Blenheim - Великобритания - 1936
-
The selection of Cellon Finishes for the new Hawker Hurricane Fighter adds yet another to the long list of high performance Aircraft to receive Cellon protection. Whenever exceptional stresses or arduous wear and weather are to be resisted, Cellon Finishes may be relied upon to demonstrate their quality.
Самолёты на фотографии: Hawker Hurricane - Великобритания - 1935
-
Самолёты на фотографии: Hawker Hurricane - Великобритания - 1935
-
Самолёты на фотографии: Hawker Hurricane - Великобритания - 1935
-
Самолёты на фотографии: Fairey Battle - Великобритания - 1936
-
Регистрационный номер: G-ADHJ [3], G-ADHK [2] The Bristol Pegasus XC and Napier Rapier engines on the Short-Mayo Composite Aircraft are fitted with Claudel-Hobson Carburetters and Variable Datum Boost Controls.
Самолёты на фотографии: Short Mayo Composite (S.20 Mercury and S.21 Maia) - Великобритания - 1938
-
Регистрационный номер: G-ADHJ [3], G-ADHK [2] "A somewhat ‘dirty’ biplane" is the impression of the composite aircraft when flying, due mainly to the presence of the floats of the upper component.
Самолёты на фотографии: Short Mayo Composite (S.20 Mercury and S.21 Maia) - Великобритания - 1938
-
Регистрационный номер: G-ADHJ [3] Самолёты на фотографии: Short Mayo Composite (S.20 Mercury and S.21 Maia) - Великобритания - 1938
-
Самолёты на фотографии: Consolidated PBY Catalina - США - 1935
-
Регистрационный номер: L6919 Самолёты на фотографии: Miles Magister / M.14 - Великобритания - 1937
-
Регистрационный номер: G-ADSR [2] HOFFMANN. The 4 Armstrong Siddeley Tiger engines of the new "ENSIGN" planes by Messrs. Armstrong Whitworth Aircraft Co. Ltd. are fitted with these bearings
Самолёты на фотографии: Armstrong Whitworth Ensign / A.W.27 - Великобритания - 1938
-
Самолёты на фотографии: Armstrong Whitworth Ensign / A.W.27 - Великобритания - 1938
-
Самолёты на фотографии: Armstrong Whitworth Ensign / A.W.27 - Великобритания - 1938
-
Самолёты на фотографии: Gloster Gladiator - Великобритания - 1934
-
Самолёты на фотографии: Vickers Wellesley - Великобритания - 1935
-
Saro “London” flying boats of 204 Squadron leaving Plymouth at the start of their flight to Australia. These aircraft are fitted with two Bristol Pegasus X Engines and have a range of 1,500 miles.
Самолёты на фотографии: Saunders-Roe London / A.27 - Великобритания - 1934
-
Самолёты на фотографии: De Havilland Dragon Rapide / Dominie / D.H.89 - Великобритания - 1934
-
Fleet of De Havilland Twin Engined Air Transports (Air Dispatch Ltd.) finished with Berger Aircraft Finishes
Самолёты на фотографии: De Havilland Dragon Rapide / Dominie / D.H.89 - Великобритания - 1934
-
The window frames and propeller boss of this De Havilland machine are made in BIRMABRIGHT, the light, corrosion resisting aluminium alloy with high mechanical properties and remarkable fatigue resistance.
Самолёты на фотографии: De Havilland Dragon Rapide / Dominie / D.H.89 - Великобритания - 1934
-
Регистрационный номер: L6923 Самолёты на фотографии: De Havilland Tiger Moth / D.H.82 - Великобритания - 1931
-
Регистрационный номер: G-AEYE Самолёты на фотографии: Percival Petrel / Q.6 - Великобритания - 1937
-
Регистрационный номер: G-AETY Самолёты на фотографии: Short Empire / S.23 - Великобритания - 1936
-
Регистрационный номер: G-AEZZ [2] Самолёты на фотографии: Foster Wikner Wicko - Великобритания - 1936
-
Регистрационный номер: G-AEZZ [2] Самолёты на фотографии: Foster Wikner Wicko - Великобритания - 1936
-
Самолёты на фотографии: Taylor Cub - США - 1931
-
Регистрационный номер: G-ACSS [2] Самолёты на фотографии: De Havilland Comet / D.H.88 - Великобритания - 1934
-
Регистрационный номер: G-ACSS [2] Самолёты на фотографии: De Havilland Comet / D.H.88 - Великобритания - 1934
-
ENGLAND - NEW ZEALAND AND BACK in record time - 10 days 22 hours! Flying Officer A. E. Clouston and Mr. Victor Ricketts’ COMET was fitted with GIPSY engines.
Самолёты на фотографии: De Havilland Comet / D.H.88 - Великобритания - 1934
-
Самолёты на фотографии: De Havilland Comet / D.H.88 - Великобритания - 1934
-
Самолёты на фотографии: Short Kent / S.17 - Великобритания - 1931
Статьи
- Flight
- Flight Advertisements