RU

/

EN
burger-menu
Поиск по сайту:
Предыдущая статья в серии: Aeroplane Monthly 1988-01 - J.Stroud - Wings of Peace
Следующая статья в серии: Aeroplane Monthly 1988-03 - J.Stroud - Wings of Peace
  • Регистрационный номер: D-UMEX, D-UMUR, D-UVOX   [2]

    The Ju 160As D-UVOX, nearest with port side of canopy open, and D-UMEX. Beyond is the Junkers-F 24 D-UMUR.

    Самолёты на фотографии: Junkers G 23 / G 24 - Германия - 1924Junkers Ju.60 / Ju.160 - Германия - 1932

  • Регистрационный номер: D-UNOR   [2]

    D-UNOR with rectangular window in the door, full-depth rudder, and tailskid.

    Самолёты на фотографии: Junkers Ju.60 / Ju.160 - Германия - 1932

  • Регистрационный номер: D-UVUX   [2]

    D-UVUX at Tempelhof. The engine cooling gills are partly open. The cockpit windows should be compared with those on the starboard side in the side view of D-UQOR.

    Самолёты на фотографии: Junkers Ju.60 / Ju.160 - Германия - 1932

  • Регистрационный номер: D-UQOR   [2]

    This view of D-UQOR shows the asymmetric cockpit fenestration (windows to you), cutaway rudder and faired tailwheel.

    Самолёты на фотографии: Junkers Ju.60 / Ju.160 - Германия - 1932

  • Регистрационный номер: D-UQOR   [2]

    Junkers-Ju 160A D-UQOR Lowe being signalled away at Tempelhof.

    Самолёты на фотографии: Junkers Ju.60 / Ju.160 - Германия - 1932

  • Регистрационный номер: D-UNOR   [2]

    D-UNOR Luchs, the proto­type Ju 160, showing the inward-retracting undercarriage and longer flaps.
    FOR LUFT HANSA: The Junkers Ju.160, developed from the Ju.60, has been built for "express traffic" work. A 700 h.p. B.M.W. "Hornet radial (Pratt and Whitney licence) gives it a maximum speed of 211 m.p.h. With Hamilton adjustable pitch airscrew the machine cruises at 186 m.p.h. and carries a disposable load of 2,535 lb. The N.A.C.A. cowling contain a forced draught arrangement which directs hot air from the engine downward to avoid fouling the cockpit and cabin.

    Самолёты на фотографии: Junkers Ju.60 / Ju.160 - Германия - 1932

  • Регистрационный номер: D-2400   [2]

    The Junkers-Ju 60 D-2400 with undercarriage fully retracted. The aircraft broke with Junkers tradition by having two-spar instead of multi-spar wings, and a smooth-skinned oval-section fuselage instead of the familiar corrugated box.

    Самолёты на фотографии: Junkers Ju.60 / Ju.160 - Германия - 1932

  • Регистрационный номер: D-2400   [2]

    The Ju 60 D-2400 with flaps partly lowered. It bears the name Luft-Hansa (in capitals and with a hyphen) on the engine cowling and Pfeil on the forward fuselage.

    Самолёты на фотографии: Junkers Ju.60 / Ju.160 - Германия - 1932

  • Регистрационный номер: D-UKAN

    The modified door of production Ju 160s is apparent in this view of D-UKAN.

    Самолёты на фотографии: Junkers Ju.60 / Ju.160 - Германия - 1932

  • Регистрационный номер: D-UVOX   [2]

    The asymmetric canopy and horn-balanced elevators are evident in this view of D-UVOX.

    Самолёты на фотографии: Junkers Ju.60 / Ju.160 - Германия - 1932

  • Регистрационный номер: D-UVUX   [2]

    KEITH WOODCOCK’s colour painting shows the Luft­hansa Junkers-Ju 160A D-UVUX Wiesel.

    Самолёты на фотографии: Junkers Ju.60 / Ju.160 - Германия - 1932