Фотографии
-
Регистрационный номер: G-ACTE Самолёты на фотографии: Miles Hawk / M.2 - Великобритания - 1932
-
Самолёты на фотографии: Miles Hawk / M.2 - Великобритания - 1932
-
Самолёты на фотографии: Miles Hawk / M.2 - Великобритания - 1932
-
"Bristol" Bulldog Mk.IV
Самолёты на фотографии: Bristol Bulldog - Великобритания - 1927
-
The "Bristol" Bulldog Mark IV
Самолёты на фотографии: Bristol Bulldog - Великобритания - 1927
-
The A.W. Scimitar all metal single seater fighter
Самолёты на фотографии: Armstrong Whitworth Scimitar / A.W.16 / A.W.35 - Великобритания - 1931
-
Самолёты на фотографии: Short Knuckleduster / S.18 - Великобритания - 1933
-
Самолёты на фотографии: Cierva/Avro C.30A / Rota - Великобритания - 1932
-
Регистрационный номер: G-ACWF Самолёты на фотографии: Cierva/Avro C.30A / Rota - Великобритания - 1932
-
Регистрационный номер: J9125 Самолёты на фотографии: Gloster Gauntlet - Великобритания - 1929
-
The Blackburn Torpedo Spotter Reconnaissance Tiger engined land and seaplane which is being supplied to the Royal Air Force for the Fleet Air Arm.
Самолёты на фотографии: Blackburn Shark / B-6 - Великобритания - 1933
-
Регистрационный номер: K3479 A Panther engined Fairey Seal seaplane of the Fleet Arm being placed on its catapult aboard one of HM.'s. battleships.
Самолёты на фотографии: Fairey Gordon / Seal - Великобритания - 1931
-
SHORT SINGAPORE III FLYING BOATS, FITTED WITH FOUR ROLLS-ROYCE ENGINES
Самолёты на фотографии: Short Singapore III / S.19 - Великобритания - 1934
-
Регистрационный номер: G-ACTT Самолёты на фотографии: De Havilland Dragon Rapide / Dominie / D.H.89 - Великобритания - 1934
-
Регистрационный номер: VH-USC Самолёты на фотографии: De Havilland Express Air Liner / D.H.86 - Великобритания - 1934
-
Самолёты на фотографии: De Havilland Express Air Liner / D.H.86 - Великобритания - 1934
-
Регистрационный номер: K1695 THE FAIREY LONG-RANGE NIGHT BOMBER. The Air Ministry have placed an order to equip one squadron with this type. Flt, Lt. C. Staniland on a test flight
Самолёты на фотографии: Fairey Hendon - Великобритания - 1930
-
Самолёты на фотографии: Fairey Hendon - Великобритания - 1930
-
Регистрационный номер: G-ACNF [2] The machines illustrated include a new delivery of "Cadets" to the famous "Air University" of Air Service Training Ltd. This school, which is the only one of its kind in the world, maintains the high standard of its flying instruction by using Avro aeroplanes equipped with Siddeley engines.
Самолёты на фотографии: Avro Cadet / Type 631/643 - Великобритания - 1932
-
Регистрационный номер: G-ABXU, G-ACCH, G-ACCL, G-ACCM, G-ACNE, G-ACNF [2] Самолёты на фотографии: Avro Cadet / Type 631/643 - Великобритания - 1932
-
Регистрационный номер: G-AAXE Rotating loop aerial of the new Marconi "homing" device on the Imperial Airways liner "Hengist."
Самолёты на фотографии: Handley Page H.P.42 / H.P.45 - Великобритания - 1930
-
Регистрационный номер: G-ACRG [2] Самолёты на фотографии: British Klemm BK-1 Eagle - Великобритания - 1934
-
Регистрационный номер: G-ACRG [2] 3 seater cabin de luxe. Retractable undercarriage. Speed range 45-170 m.p.h. ?1259 with Gipsy Major. ?1475 with Gipsy Six.
Самолёты на фотографии: British Klemm BK-1 Eagle - Великобритания - 1934
-
Регистрационный номер: G-ACVH Самолёты на фотографии: Airspeed Envoy / AS.6 - Великобритания - 1934
-
Регистрационный номер: G-ACVJ Самолёты на фотографии: Airspeed Envoy / AS.6 - Великобритания - 1934
-
The "Overseas Envoy" with its Townend ring-cowled "Lynxes."
Самолёты на фотографии: Airspeed Envoy / AS.6 - Великобритания - 1934
-
Регистрационный номер: G-ACNT Самолёты на фотографии: Avro Commodore / Type 641 - Великобритания - 1934
-
BLACKBURN "PERTH" FLYING-BOAT 3 ROLLS-ROYCE "BUZZARD" ENGINES
Самолёты на фотографии: Blackburn Perth / R.B.3 - Великобритания - 1933
-
Регистрационный номер: G-ACJI "SCION" This machine has a take-off run of 120 yards - landing run 100 yards Fitted with two Pobjoy Niagara Engines which use less petrol per h.p. than any other air-cooled engine, thereby enabling this machine to give maximum mileage for minimum cost.
Самолёты на фотографии: Short Scion / S.16 - Великобритания - 1933
-
Регистрационный номер: G-ACTS Самолёты на фотографии: General Aircraft Monospar ST-4 - ST-12 - Великобритания - 1932
-
Why "Chassis-borne"? This phrase is aptly employed to signify a structure similar to that in the motor car, or to the keel of a ship; a strong primary arrangement of braced girders (the Monospar system), surrounded by a light superstructure. The superstructure gives high aerodynamic efficiency and an outstanding propensity for cheap repairs by not necessarily fully skilled or licenced engineers, and provides for easy modification to suit a multitude of purposes; it also protects the primary structure from many of the expensive and serious accidents which frequently occur on the best regulated of aerodromes.
Самолёты на фотографии: General Aircraft Monospar ST-4 - ST-12 - Великобритания - 1932
-
Регистрационный номер: S1589 SHORT-ROLlS-ROYCE GIANT FLYING BOAT FITTED WITH 6 ROLLS-ROYCE BUZZARD' ENGINES WEIGHT 35 TONS
Самолёты на фотографии: Short Sarafand / S.14 - Великобритания - 1932
-
The Type 120, with Pegasus engine, had the first Bristol gun turret. 1931
Самолёты на фотографии: Bristol Bristol 118 / 120 - Великобритания - 1931
-
Самолёты на фотографии: Supermarine Scapa - Великобритания - 1932
Статьи
- Flight
- Flight Advertisements