Dassault Mirage Milan
Варианты:
Dassault - Mirage Milan - 1969 - Франция
Страна: Франция
Год: 1969


Описание:
Mirage Milan
Jane's Encyclopedia of Aviation
Фотографии

Mirage Milan

Mirage Milan: конверсия Mirage IIIE с ТРД Atar 9K-50 и убираемым ПГО, предназначенная для изучения управляемости по тангажу на самолетах, имеющих схему "бесхвостка" и дельтовидное крыло

Jane's Encyclopedia of Aviation

Dassault Milan (France)
   Modified from a French Air Force Mirage III-E, the prototype Milan incorporated a number of technical improvements which greatly increased its capabilities in air-to-ground strike, low-speed handling and operation from short airstrips with steep approaches. The major changes involved the installation of an Atar 9K-50 turbojet engine (70.62 kN; 15,875 lb st) and a high-lift device consisting of two small retractable foreplane surfaces (known as 'moustaches') in the nose. First flight of a fully equipped Milan took place in May 1970. Other modifications included increased external stores-carrying capability, moving-map and head-up displays and an integrated electronic navigation and attack system. Optional features included rocket-assisted take-off and nose folding.
«Милан» S01 во время сравнительных испытаний в Швейцарии, 1972 г.
Опытный самолет «Милан» S01. На внутренних пилонах подвешены два 500-литровых ПТБ и восемь 454-кг бомб
В рамках программы модернизации, названной "Milan" и проводившейся вместе со Швейцарией, намечалось повысить взлетно-посадочные характеристики и управляемость машины на малых скоростях полета. Но программа не была реализована, в результате ПГО установили на израильские Kfir.
Dassault Milan S operational prototype, with “moustache” foreplanes extended
Опытный самолет «Астерикс»
Самолет «Милан» S01 с лазерным дальномером и радаром «Агава»
Dassault Milan.
The first Mirage to receive canards, the Milan (Kite) of 18 years ago. The forward-swept moustaches were retractable.
The Milan S-01 photographed during the recent weapon trials at Cazaux. It is carrying two Sidewinder AAMs and five 990-lb (450-kg) bombs, four of the latter being suspended from two 110 Imp gal (500 l) external wing tanks.
Milan S-01, Milan "Asterix"