RU

/

EN
burger-menu
Поиск по сайту:
airplane photo

Страна : США

Год : 1990

Medium/long-range airliner and freighter

Варианты

  • Мировая Авиация 172
    Регистрационный номер: N111MD   [2]

    Первым 10 января 1990 года в воздух поднялся MD-11, N111MD, который после интенсивной программы летных испытаний в июне 1991 года был передан "Federal Express" в варианте MD-11F.

  • Мировая Авиация 55
    Регистрационный номер: N111MD   [2]

    10 января 1990г.: первый полет совершил McDonnell Douglas MD-11 (улучшенная и модернизированная разработка DC-10), показанный на Парижском авиасалоне в 1985 году.

  • Мировая Авиация 172
    Регистрационный номер: N311MD

    Третьим по счету в воздух поднялся N311MD - он входил в число трех машин, привлеченных к программе летных испытаний. В ноябре 1990 года самолет с двигателями PW4460 был сертифицирован.

  • Мировая Авиация 172

    В MD-11 легко угадывается предшественник - DC-10. Ряд дружественных "Douglas" и "McDonnell Douglas" эксплуатантов заказали авиалайнер, но продажи шли плохо, и в 2001 году программу закрыли.

  • Мировая Авиация 172

    "Delta Airlines" разместила заказ на 15 самолетов в 1988 году, а первый в Америке MD-11 поступил в эксплуатацию в 1990 году. Самолеты авиакомпании были поставлены в 1992-1998 годах и оснащались двигателями Pratt & Whitney PW4460.

  • Air International 2002-07 / J.Cook - Aviator or Flight Manager? /Technology/

    To reduce drag, the size of the MD-11’s tailplane was reduced to approximately 59% of that of its predecessor, the DC-10 and the resulting reduction in longitudinal stability was alleviated by incorporating a pitch stability augmentation system.

  • Мировая Авиация 172

    Первый MD-11 для компании "Finnair" во время церемонии выкатки в 1990 году. В конце года самолет вышел на линию Хельсинки - Тенерифе.

  • Jane's All the World Aircraft 2000 / 2-01 - AIRCRAFT - FIXED-WING - CIVIL

    Boeing MD-11 of KLM Royal Dutch Airlines (1996)

  • Air International 2000-03 / R.Francillon - Gateway to the Pacific. San Francisco International Airport /Commercial aviation/
    Регистрационный номер: PH-KCC

    PH-KCC, an MD-11 from KLM, taxies toward the Central Terminal as G-VTOP, a 747-4Q8 of Virgin Atlantic, pulls off runway 28R on arrival in San Francisco.

    Другие самолёты на фотографии: Boeing Boeing 747-400 - США - 1988

  • Air International 2015-01 / T.Allett - Last of the Western Tri-jets /Commercial/
    Регистрационный номер: PH-KCD

    MD-11 PH-KCD (c/n 48558) ‘Florence Nightingale' taxies in after the second of the three flights on November 11, 2014.

  • Air International 2015-01 / T.Allett - Last of the Western Tri-jets /Commercial/
    Регистрационный номер: PH-KCB

    KLM operated a fleet of ten MD-11s between 1993 and 2014. PH-KCB (c/n 48556), ‘Maria Montessori' acted as the standby aircraft on the last day of passenger operations. She was floodlit to enhance a twilight photo-session after the flying had ended.

  • Air International 2014-10 / A.Spaeth - Defending 'Dutchness' /Commercial/

    The airline's remaining four MD-11s will be phased out in October 2014.

  • Air International 2014-12 / News
    Регистрационный номер: PH-KCE

    MD-11 PH-KCE at Amsterdam Schiphol on October 26, 2014 after its last revenue service.

  • Мировая Авиация 175

    Немецкая чартерная авиакомпания "LTU International Airways" эксплуатировала четыре MD-11, оснащенные двигателями Pratt & Whitney PW4462. Первый был заказан в 1988 году, в конце 1990-х их продали "Swissair".

  • Мировая Авиация 175

    После покупки у LTU четырех MD-11 парк "Swissair" вырос до 19 самолетов (на 1999 год), но затем в рамках реорганизации компания продала их "Federal Express" (самолеты переоборудовали в MD-11F).

  • Air International 2002-07 / B.Walters - Taking the road to recovery /Commercial/

    Swiss International Airlines is a new airline poised to supplant both Swissair and the latter's regional subsidiary, Crossair. However, the new airline is unusual in offering a high-quality service rather than taking the low-cost path favoured by some other carriers. Rather than stack 'em high at low fares, Swiss International Airlines intends to increase seat pitch in all classes and provide better in-flight services.

  • Air International 2008-07 / M.Fendt - Thailand's Long-haul Leader /Commercial/
    Регистрационный номер: HS-TMG

    This photo of an MD-11, a type no longer used by Thai, shows the previous colour scheme worn by the carrier. Non-standard titles, relating to the King of Thailand, are on this aircraft.

  • Мировая Авиация 175

    Бразильская компания VARIG взяла в лизинг 13 самолетов MD-11 и использовала их на дальних маршрутах. Самолеты эксплуатировались до 2007 года, но после приобретения "Gol Transposes Aereos" авиакомпания их уже не использовала.

  • Air International 2006-11 / T.Allett - Munich Airport - Bavarian Masterpiece /Commercial/

    More than 2 million passengers transfer to long-haul destinations at Munich annually.

  • Air International 2005-09 / I.Goold - Rising Star /Commercial/

    As Varig had already made preliminary marketing agreements with Lufthansa and United Airlines, it came as no surprise that it became the first airline to join the alliance after the launch members.

  • Мировая Авиация 172

    Бразильская авиакомпания VASP ("Viacao Aerea de Sao Paulo") - один из первых заказчиков MD-11. Два самолета она взяла в лизинг весной 1992 года, а затем - еще шесть.

  • Мировая Авиация 175

    "World Airways" из Чарльстона, штат Южная Каролина, на 2011 год располагала девятью MD-11 и четырьмя MD-11F. Все были взяты в долгосрочный лизинг.

  • Air International 2012-04 / News
    Регистрационный номер: N382WA

    McDonnell Douglas MD-11F N382WA (c/n 48411, ex N703GC) of World Airways Cargo diverted into Manchester airport on March 5, 2012 after declaring an in-flight emergency, the nature of which has not been revealed. The aircraft was on charter to the US military and parked at Stand 72 at the airport.

  • Air Pictorial 1992-02

    The same weather conditions were to be found at Shanghai on the 30th November 1991 when China Easterns newly delivered MD-11 was seen departing on that airline’s new route to Los Angeles.

  • Air Pictorial 1991-10 / R.Jackson - Airport Movements
    Регистрационный номер: OH-LGA

    Kar-Air has been operating a series of Friday evening Helsinki-Stansted charters during the summer using Finnair MD-11s. OH-LGA, shown on finals for Stansted's runway 23, was the first MD-11 delivered to the airline and entered service on 20/12/90

  • Jane's All the World Aircraft 2000 / 2-01 - AIRCRAFT - FIXED-WING - CIVIL

    MD-11 two-crew flight deck with six large displays and two flight management system panels on console. The third FMS panel at rear is for ground crew use when testing aircraft avionics (1993)
    A significant electronic system development has seen the use of computers to present information to aircrew on cathode-ray tube displays. The McDonnell Douglas MD-11 instrument panel features six CRT displays for presenting operational, navigation, engine and systems data. Automatic system controllers in the overhead panel monitor and configure fuel, hydraulic, electrical and environmental systems. Dual flight management systems display units are shown in the forward centre console, with a third unit, which is also used by maintenance personnel to check the condition of flight deck systems at the rear of the console.

  • Air International 2007-08 / R.Lambe - Crusader - Who Need Wings? /A pilot's story/

    Captain Ron Lambe in the cockpit of a Delta MD-11 in 2003.

  • Мировая Авиация 36
    Регистрационный номер: HB-IWF

    Катастрофа MD-11 авиакомпании "Swissair". 2 сентября 1998г.: выполнявший рейс по маршруту Нью-Йорк - Женева (рейс 111) самолет MD-11 HB-IWF разбился у Пеггис Коув (Канада). Пилоты обнаружили задымление кабины, после чего изменили курс на Галифакс, прежде чем произошла катастрофа. Примерно за шесть минут до катастрофы на борту прекратили работу система объективного контроля и радиосвязное оборудование, скорее всего из-за пожара. Выдвигалась версия и неправильных действий экипажа.

  • Air Pictorial 1990-02

    Air Europe will be one of the first customers for the MD-11 with the first two due in service later this year. The company is also the launch customer for the world's most powerful aero engine, Rolls-Royce's RB211-524L, which will power the six McDonnell Douglas MD-11 trijets and the options on a further 12. It is the first time in nearly 25 years that a Rolls-Royce engine has been specified on a McDonnell Douglas civil airframe.

  • Jane's All the World Aircraft 2000 / 2-01 - AIRCRAFT - FIXED-WING - CIVIL

    MD-11 alternative seating configurations. A, B: 298 passengers, including 226 economy class in 3-4-2 or 2-5-2 configurations; C: 323 passengers in two classes; D: 410 economy passengers (1997)

  • Jane's All the World Aircraft 2000 / 2-01 - AIRCRAFT - FIXED-WING - CIVIL

    Cabin cross-section of MD-11 in economy layout. Aisle width 48.3 cm (1 ft 7 in); height 241.3 cm (7 ft 11 in); seat width 45.7 cm (1 ft 6 in); overall width, two seats 106.7 cm (3 ft 6 in), five seats 259.1 cm (8 ft 6 in). Exterior diameter 6.02 m (19 ft 9 in) (1994)

  • Jane's All the World Aircraft 2000 / 2-01 - AIRCRAFT - FIXED-WING - CIVIL

    Boeing MD-11 medium/long-range transport (1994)

  • Air International 1993-11 / Cargo and Freight Aircraft

    McDonnell Douglas DC-10-30F with side view (lower) of MD-11F.

    Другие самолёты на фотографии: McDonnell Douglas DC-10 - США - 1970