Варианты
- McDonnell Douglas - DC-10 - 1970 - США
- McDonnell Douglas - KC-10 Extender - 1981 - США
- McDonnell Douglas - MD-11 - 1990 - США
KC-10A Extender: под этим обозначением в конце 1977 года ВВС США выбрали лайнер DC-10 под требование на новый самолет-заправщик. KC-10A является конверсией лайнера DC-10 Series 30CF с дополнительными топливными баками в нижней части фюзеляжа, штангой для дозаправки в полете, рабочим местом оператора дозаправки, приемником для штанги дозаправки в воздухе и улучшенной системой работы с грузами. Поставлено 60 машин, первая из которых взлетела 12 июля 1980 года; первые поставки начались 17 марта 1981 года
Показать полностью- Описание
Фотографии
-
Мировая Авиация 133
12 июля 1980г.: созданный на базе лайнера DC-10-30CF, заправщик и одновременно транспортник KC-10A был разработан в соответствии с требованиями ATCA (advanced tanker/cargo aircraft) ВВС США.
-
Мировая Авиация 57
Новый самолет-заправщик ВВС США. 17 марта 1981г.: новейшим самолетом-заправщиком ВВС США стал McDonnell Douglas KC-10, разработанный на базе авиалайнера DC-10. Самолет предназначен для дозаправки в воздухе, прежде всего, самолетов фронтовой авиации, но при необходимости способен перевозить грузы массой до 76 700 кг на расстояние 7030 км. В ВВС США самолеты KC-10 дополнили заправщики KC-135.
-
Мировая Авиация 128
KC-10 разрабатывался для замены стареющего парка самолетов-заправщиков KC-135 и значительно превосходил своего предшественника - производительность системы перекачки топлива составила 5678 л/мин против 3407л/мин у KC-135. На снимке - передача топлива с танкера на танкер во время испытательного полета в 1980 году.
-
История Авиации 2000-01 / А.Булах - Незавоеванная победа /Авиация в локальных войнах/ (2)
Американский KC-10A из состава 60-го крыла.
-
Air International 2019-10 / M.Ayton - Anti-access, area denial and artifical intelligence /Military/
KC-10 aircrew walk to a bus after a mission from Elmendorf.
-
Авиация и Космонавтика 2005-10 / М.Никольский - Заметки о МАКСе
Другие самолёты на фотографии: Dassault Mirage 2000B/N/D - Франция - 1980
-
Air International 2013-10 / Tankers (1)
KC-10A 86-0034 returns to its parking spot at Travis following a local training mission.
-
Air International 2012-10 / R.Dorr - Transports & Tankers /Military/
The pilot of a KC-10 Extender from the 380th Air Expeditionary Wing pulls the aircraft into a parking spot after a mission over Iraq.
-
Мировая Авиация 128
Extender из состава 2-й эскадрильи самолетов-заправщиков стоит под погрузкой на авиабазе Диего-Гарсия (Индийский океан). Виден открытый грузовой люк. Всего было построено 60 самолетов KC-10, большинство сегодня несут серую окраску.
-
Air International 2019-10 / News by countries
Could the KC-10 Extender finally get axed in expected cuts to the Air Force budget ahead of the FY2021 request?
-
Air International 2012-10 / R.Dorr - Transports & Tankers /Military/
A flight engineer performs a walk-around inspection of a KC-10A Extender at Travis AFB, California.
-
Air International 1987-03 / D.Brown - Exercising with the Extender
Aircraft of the 9th Air Refueling Squadron at March AFB, where the KC-10A first entered service in 1982
-
Air International 2012-02 / News
Twelve McDonnell Douglas KC-10A Extenders - one fifth of all built - conducted an ‘elephant walk' at Joint Base McGuire-Dix-Lakehurst, New Jersey, on December 20, 2011. All 12 of the tanker-transports took to the runway within a 30 minute period, before returning to the ramp. The aircraft are assigned to the 305th Air Mobility Wing (AMW), although four were crewed by Reserve airmen from the 514th AMW. It was the first time in five years that the unit had undertaken such an exercise. The term 'elephant walk' was first used by the US Army Air Force in World War Two, when the large fleets of bombers were lined up to take off for raids over Europe.
-
Air International 2017-10 / J.Dunn - Mobility Guardian /Military/
US Air Force C-17A Globemaster III's on the flight line as a KC-10 Extender takes off, at Joint Base Lewis-McChord, Washington.
Другие самолёты на фотографии: McDonnell Douglas C-17A Globemaster III - США - 1991
-
Air International 1987-03 / D.Brown - Exercising with the Extender
One of the Extenders is seen in flight. The band round the mid-fuselage is the Strategic Air Command sash, but this as well as the command and unit crests and the US flag on the tail have been sacrificed with the adoption of the low-visibility finish that is now standard for the KC-10A.
-
Air International 1987-03 / D.Brown - Exercising with the Extender
The KC-10A Extender in the original SAC scheme of overall grey and white, with blue trim
-
Air International 1987-03 / D.Brown - Exercising with the Extender
A McDonnell Douglas KC-10A Extender from the 9th Air Refueling Squadron, USAF, based at March AFB, Calif.
-
Мировая Авиация 128
Уже около 30 лет KC-10, дозаправляя самолеты и перевозя личный состав и грузы, обеспечивают действия войск СШИ и их союзников во всех регионах мира. Под крылом этого KC-10 проплывают суровые горы Афганистана.
-
Air International 2012-10 / R.Dorr - Transports & Tankers /Military/
A KC-10 resumes its flight pattern after receiving fuel from a KC-135 Stratotanker over Afghanistan.
-
Air International 1987-03 / D.Brown - Exercising with the Extender
The now-standard overall drab charcoal finish with white undersides.
-
Мировая Авиация 128
KC-10A играют главную роль в обеспечении действий самолетов стратегической авиации. На снимке - дозаправка бомбардировщика B-52. Extender способен перевозить до 75 человек и 76500 кг груза на дальность свыше 7000 км. Без груза машина может преодолеть без дозаправки около 18500 км.
Другие самолёты на фотографии: Boeing B-52H Stratofortress - США - 1960
-
Мировая Авиация 45
Дозаправка в воздухе во многом определяла успех или неудачу едва ли не каждого задания F-117. Снимок сделан во время дневного тренировочного полета - F-117 дозаправляется от танкера KC-10 Extender. Возможность выполнять тренировочные полеты днем сделала их более безопасными.
Другие самолёты на фотографии: Lockheed F-117 Nighthawk - США - 1981
-
Air Pictorial 2002-05
One of the F-4Fs being refuelled by a KC-10A Extender over Scotland en-route to the USA.
Другие самолёты на фотографии: McDonnell Douglas F-4E / F-4F Phantom II - США - 1965
-
Мировая Авиация 15
Дозаправка F-14 ВВС США от танкера KC-10 могла бы стать рутинной процедурой, не откажись ВВС от закупок этих самолетов в пользу истребителей F-15.
Другие самолёты на фотографии: Grumman F-14 Tomcat - США - 1970
-
Мировая Авиация 141
Воздушный танкер KC-10 Extender из 908-й экспедиционной эскадрильи самолетов-заправщиков передает топливо на самолеты F-16 в небе Афганистана (операция "Enduring Freedom", февраль 2010 года).
Другие самолёты на фотографии: General Dynamics F-16A/C/E Fighting Falcon - США - 1974
-
Мировая Авиация 97
5 октября 2001 года Tomcat из VF-31 "Black Aces" ("Пиковые тузы") эскортирует три F/A-18C Hornet во время дозаправки от танкера KC-10 Extender ВВС США. На этом этапе войны озабоченность вызывали действия Ирана, поэтому самолеты VF-31 носили ракеты AIM-54.
Другие самолёты на фотографии: Grumman F-14 Tomcat - США - 1970McDonnell Douglas F/A-18C Hornet - США - 1986
-
Air International 2008-08 / A.Brookes - Boom Time For Tankers /Military/
McDonnell Douglas KC-10s are the USAF's most modern tanker. As well as using its boom to refuel aircraft, a centreline hose and drogue allows probe-equipped types such as this US Navy F/A-18C to also take on fuel.
Другие самолёты на фотографии: McDonnell Douglas F/A-18C Hornet - США - 1986
-
Air International 2022-11 / B.Taghvaee - Ready for Rafale
303 / 4-EA is currently the oldest Rafale B of the French Air and Space Force which has been in service of ETR 3/4 since 2015. It was deployed to H5 Air Base in Jordan in 2018 from where it participated in Anti-ISIL/Daesh operation Chammal. It can be seen receiving fuel from a USAF’s KC-10A over Jordan.
Другие самолёты на фотографии: Dassault Rafale B / D / F - Франция - 1993
-
Мировая Авиация 185
Благодаря возможности принимать топливо в воздухе, продолжительность полета E-4B лимитирована только емкостью маслобаков двигателей. На снимке - дозаправка E-4A от McDonnell Douglas KC-10A Extender. В чрезвычайной ситуации в боевую готовность для обеспечения E-4B приводится весь парк заправщиков KC-10A и KC-135. На борту E-4B штатно находится сменный экипаж: командир, второй пилот, штурман и бортинженер.
Другие самолёты на фотографии: Boeing E-4 - США - 1974
-
Air International 1993-03 / ??? - C-17 - High-tech 'lifter from Long Beach
First aerial refuelling with a KC-10 and the prototype C-17 was made on September 23, 1992. Trials with a Boeing KC-135 tanker were also flown but the C-17's sensitivity in roll, pitch and yaw while behind the Stratotanker required some modification to the software in the flight control system.
Другие самолёты на фотографии: McDonnell Douglas C-17A Globemaster III - США - 1991
-
Мировая Авиация 115
Самолет Globemaster может долететь до любой точки мира на одной заправке топливом во внутренних баках, которая может быть дополнена дозаправкой самолетов в воздухе. Этот C-17 из крыла HAW заправляется от голландского заправщика KDC-10.
Другие самолёты на фотографии: McDonnell Douglas C-17A Globemaster III - США - 1991
-
Мировая Авиация 128
Во время испытаний KC-10 отрабатывалась передача топлива самолетам многих типов. На снимке - дозаправка военно-транспортного самолета C-141 StarLifter во время испытательного полета, проводившегося в декабре 1980 года с авиабазы Эдвардс, штат Калифорния. На заднем плане - истребитель F-4.
Другие самолёты на фотографии: Lockheed C-141 Starlifter - США - 1963McDonnell Douglas F-4 Phantom II - США - 1958
-
Мировая Авиация 128
KC-10 способен дозаправлять любой из стоящих на вооружении ВВС США самолетов. На фотографии - во время испытательного полета в ноябре 1980 года Extender передает топливо крупнейшему американскому военно-транспортному самолету C-5A Galaxy.
Другие самолёты на фотографии: Lockheed C-5 Galaxy - США - 1968
-
Мировая Авиация 249
Важное требование при снабжении войск - способность доставлять крупногабаритные, тяжелые и негабаритные грузы. Этому требованию вполне отвечает C-5, который к тому же имеет систему дозаправки топливом в полете (на снимке - заправка C-5B от танкера KC-10 Extender).
Другие самолёты на фотографии: Lockheed C-5 Galaxy - США - 1968
-
Мировая Авиация 216
Mirage 2000N из эскадрильи EC 2/4 "La Fayette", базирующейся в Люксёй, заправляется от KC-10 Extender ВВС США. Самолет несет эмблему "diable rouge" ("красный дьявол"), принадлежащую в годы Первой мировой войны эскадрилье SPA 160. В это время Mirage 2000C из эскадрильи EC 1/5 ожидает своей очереди. Самолеты эскадры EC 4 прежде всего используются в качестве носителей ядерного оружия, в эскадру входят три боевые эскадрильи, две из которых базируются в Люксёй, а одна - в Истре. В настоящее время самолеты не несут дежурства с боевыми ракетами ASMP, но подразделения с Mirage 2000N способны быстро повысить уровень готовности в случае тревоги, а в угрожающей ситуации рассредоточиться по французским аэродромам.
Другие самолёты на фотографии: Dassault Mirage 2000 - Франция - 1978Dassault Mirage 2000B/N/D - Франция - 1980
-
Air International 2015-03 / N.Pittaway - Operation Okra /Military/
The wingman of a Royal Australian Air Force F/A-18F Super Hornet watches as his leader prepares to refuel from a US Air Force KC-10A tanker aircraft mid-air as the sun sets over Iraq.
Другие самолёты на фотографии: McDonnell Douglas F/A-18F Super Hornet - США - 1995
-
Air International 2007-01 / A.Wright - Hornet Convertible /A pilot's story/
A pilot's eye view of air-to-air refuelling by an F/A-18C from a KC-10A. It was during a similar rendezvous over Afghanistan that the hose snapped and smashed Lt Cdr Wright's canopy, leaving him open to the elements.
Другие самолёты на фотографии: McDonnell Douglas F/A-18C Hornet - США - 1986
-
Мировая Авиация 186
Самолеты SR-71 могли осуществлять дозаправку как от KC-135Q, так и от KC-10A. Данная возможность была впервые использована в боевых условиях во время операции против Ливии в 1986 году.
Другие самолёты на фотографии: Lockheed SR-71 - США - 1964
-
Мировая Авиация 128
Летающий около 30 лет KC-10 встретит, а возможно даже и проводит на покой самолеты нового поколения. На снимке - дозаправка с помощью системы "шланг-конус" самолета X-32, разработанного "Boeing" по программе JSF, во время испытательного полета. Для испытаний по дозаправке его конкурента - самолета X-35 фирмы "Lockheed Martin" - использовался танкер NKC-135.
Другие самолёты на фотографии: Boeing X-32 JSF - США - 2000
-
Мировая Авиация 174
X-32A, пилотируемый коммандером Филиппом Ятесом, приближается к заправщику KC-10. В отличие от Lockheed Martin JSF CDA с фиксированной штангой, топливоприемник на X-32 выполнен убираемым.
Другие самолёты на фотографии: Boeing X-32 JSF - США - 2000
-
Авиация и Космонавтика 2013-10 / А.Фирсов - Красная черта для F-35
Дозаправка F-35C от "летающего танкера" KC-10
Другие самолёты на фотографии: Lockheed F-35C Lightning II - США - 2010
-
Air International 2019-06 / News by countries
A KC-10 Extender refuels an F-35A Lightning II on April 30, 2019, the day the US Air Force F-35A weapon system made its first combat strike.
Другие самолёты на фотографии: Lockheed F-35A Lightning II - США - 2006
-
Air International 2014-11 / News
A US Air Force KC-10 Extender refuels an F-22 Raptor after strike operations in Syria.
Другие самолёты на фотографии: Lockheed F-22 Raptor - США - 1990
-
Air International 2013-10 / Tankers (1)
The 422nd Test and Evaluation Squadron ‘Green Bats’ based at Nellis AFB, Nevada provides regular trade to the Travis-based KC-10s. A Green Bats F-16C refuels from a KC-10A Extender over California.
Другие самолёты на фотографии: General Dynamics F-16A/C/E Fighting Falcon - США - 1974
-
Air International 2007-07 / M.Gething - F-4 Phantom /Cold war survivors/
An Egyptian Air Force F-4E refuelling from a McDonnell Douglas KC-10 Extender. It is possible that these aircraft have received some of the latest AIM-9M-2 Sidewinders ordered for the F-16 fleet in 2003.
Другие самолёты на фотографии: McDonnell Douglas F-4E / F-4F Phantom II - США - 1965
-
Air International 2019-10 / M.Ayton - Anti-access, area denial and artifical intelligence /Military/
An EA-18G Growler uploads fuel from the drogue of a KC-10A Extender.
Другие самолёты на фотографии: Boeing EA-18G Growler - США - 2006
-
Air International 2021-01 / J.Auran - French Rafales over the Levant
A French Dassault Rafale receives fuel from a USAF KC-10 Extender assigned to the 908th Expeditionary Air Refueling Squadron out of Al Dhafra Air Base, UAE, on August 28, 2019
Другие самолёты на фотографии: Dassault Rafale - Франция - 1986
-
Air Enthusiast 2007-07 / D.Willis - Extended Family /Post-war combat/ (5)
The larger engines were an important component of the Baseline 7 upgrade to the rivet joints. View from the rear of a KC-10A tanker.
Другие самолёты на фотографии: Boeing RC-135 - США - 1964
-
Air International 2012-10 / R.Dorr - Transports & Tankers /Military/
A KC-10 Extender moves into position to receive fuel from a KC-135 Stratotanker during a mission over Afghanistan.
Другие самолёты на фотографии: Boeing KC-135 Stratotanker / C-135 Stratolifter - США - 1956
-
Air International 2013-10 / Tankers (1)
KC-10A Extender 86-0034 receives fuel from another KC-10 on a training flight from their home station of Travis AFB in northern California. Travis is home of the 60th Air Mobility Wing.
-
Air Enthusiast 2007-01 / D.Willis - Extended Family /Post-war combat/ (2)
The KC-10 Extender - one here on approach to Mildenhall in May 1995 - was seen as a possible KC-135 replacement. Its airlift capabilities meant that is has remained in the domain of the tactical 'boys' not the 'bomber barons'.
-
Air International 2013-10 / Tankers (1)
The heart of the KC-10 Extender is a 36ft long air-refuelling boom which is the primary system for transferring fuel to receptacle-equipped receiver aircraft.
-
Air International 2013-11 / Tankers (2)
The aerial refuelling boom fitted to the KDC-10 can extend to a maximum length of 15m (49ft).
-
Air International 2013-10 / Tankers (1)
Appropriate markings on the wings of the boom of a KC-10A.
-
Air International 2013-10 / Tankers (1)
Top: The air-refuelling operator compartment, located in the lower aft portion of the KC-10’s fuselage, is fitted with two windows on either side.
Below center & Far left: Wing air refuelling pods are fitted to 20 of the 59 KC- 10A Extenders currently in US Air Force service.
Right: All 59 USAF KC-10s are fitted with a hose drum unit (with drogue mounted) located on the underside of the aft starboard fuselage. -
Air International 2013-10 / Tankers (1)
An airman installs safety wires on the engine mounts of a KC-10 Extender engine.
-
Мировая Авиация 30
KDC-10. ВВС Голландии закупили два самолета DC-10-30CF у голландской грузовой чартерной авиакомпании "Martinair", и в 1994-1995 годах их переоборудовали в транспорты/заправщики. На самолетах установили штанги для передачи топлива в полете и уникальные системы дистанционного управления заправкой в воздухе RAPO. Система RAPO позволяет сидящему в передней кабине оператору управлять процессом дозаправки с помощью телевизионной системы. При необходимости самолеты могут оборудоваться и подкрыльевыми точками передачи топлива. Первый полет после модернизации KDC-10 (T-264) выполнил в июле 1995 года, в августе его передали в 334-ю транспортную авиаэскадрилью ВВС Голландии. Второй самолет был передан в феврале 1996 года. Был закуплен третий DC-10, он усилиями фирмы "Stork Aerospace" был переоборудован в грузопассажирский самолет. На лизинговой основе два заправщика KDC-10 эксплуатирует гражданская компания "Omega Air", эти самолеты конвертированы из пассажирских DC-10-40 и являются чистыми самолетами-заправщиками без возможности перевозки грузов.
-
Air International 1996-07 / G.Kromhout - Dutch Air Force Revised
Northern European airforces equipped with boom receptacle in-flight refuelling aircraft are interested in the KDC-10. Currently only the F-16 is certified to be refuelled by this tanker. Seen here is T-264, one of the two KLu KDC-10s which have recently entered service with 334 Sqn at Eindhoven, in company with 313 Sqn F-16A J-239 and F-16Bs J-261 (on the boom) and J-264.
Другие самолёты на фотографии: General Dynamics F-16A/C/E Fighting Falcon - США - 1974General Dynamics F-16B/D Fighting Falcon - США - 1977
-
Air International 2021-06 / J.van der Biezen, S.van Roij - Going Dutch
The first McDonnell Douglas KDC-10 - tail number T-264 - left its home base on November 4, 2019. The second KDC-10 - tail number T-235 and named after aviation pioneer Jan Scheffer - will be handed over to Omega Air Refuelling Services in 2021
-
Air International 2013-08 / News
McDonnell Douglas KDC-10 T-264 Prins Bernhard at its home base, Eindhoven AB, on June 6, 2013 when it was officially handed back to the RNLAF after modification under the Cockpit Upgrade Programme.
-
Air International 2019-12 / Airscene
The Koninklijke Luchtmacht (KLu, Royal Netherlands Air Force) retired the first of its two KDC-10 tanker/transport aircraft on November 1, 2019, in anticipation of the arrival of the first two of eight Airbus A330 Multi-Role Tanker Transports for the Multinational MRTT Unit in the spring of 2020. KDC-10 T-264 'Prins Bernhard' of Eindhoven-based 334 Squadron flew its final aerial refuelling sortie in KLu service on October 28 over Poland. It departed to San Antonio Airport, Texas, on November 4, to undergo major overhaul before joining its new owner, US company Omega Aerial Refueling Services. Both KLu KDC-10 were recently sold to Omega. Since T-264 was up for a D check this year, the KLu decided to retire the aircraft early. Sister ship T-235 'Jan Scheffer' will soldier on until late 2021, when the first A330 MRTTs should be operational.
-
Air International 2014-06 / News
McDonnell Douglas DC-10CF T-255 of 334 Squadron in storage at Eindhoven on April 3, 2014. It left eight days later for Newquay in Cornwall, UK, where it will be dismantled.
-
Air International 2013-11 / Tankers (2)
T-264 seen at Eindhoven as the fog clears on a winter morning.
-
Air International 2013-11 / Tankers (2)
The KDC-10s and DC-10 operated by 334 Squadron are the largest aircraft in RNLAF service.
-
Air International 2020-02 / J.Hunter, K.Chapman - Retirement Jobs /Military/
Omega Air is taking two ex-Dutch KDC-10s tankers, which will give the company an on-demand book refuelling capability.
-
Air International 2007-10 / F.Visser - Falcons Soar over Chile /Military/
Each ferry flight was escorted by a KDC-10 from 334 Squadron, which provided air-to-air refuelling for the F-16s. The tanker is shown making a refuelling stop at Natal in Brazil before continuing on to Salvador.
-
Air International 2021-06 / J.van der Biezen, S.van Roij - Going Dutch
To meet the demand for strategic air transport, use is also made of the Boeing C-17 Globemaster III from the Strategic Airlift Capability (SAC). The image shows one of the SAC C-17s with a McDonnell Douglas KDC-10 in the background at Eindhoven Airbase, the place from where the European Air Transport Command ensures more efficient distribution of air assets
Другие самолёты на фотографии: McDonnell Douglas C-17A Globemaster III - США - 1991
-
Air International 2012-07 / K.van der Mark - Frisian Flag a Dutch Master Class /Military/
KDC-10 T-264 'Prins Bernhard' from 334 Squadron seen at its Eindhoven home base on April 19, 2012, after concluding another tanker mission in support of the PM waves.
-
Air International 2013-11 / Tankers (2)
RNLAF personnel board KDC-10 Jan Scheffer for their flight to Afghanistan.
-
Air International 2015-06 / News
Ground crews had limited time to turn around three large tanker aircraft, including refuelling this KDC-10.
-
Air International 2013-11 / Tankers (2)
T-235, the oldest KDC-10, was built in 1976 and had flown over 80,600 hours by mid-2013.
-
Авиация и Космонавтика 2015-09
Самолет-заправщик KDC-10 Королевских военно-воздушных сил Нидерландов.
-
Air International 2013-11 / Tankers (2)
The KDC-10 has a maximum take-off weight of 565,000 lb, including up to 245,566 lb of fuel.
-
Air International 2021-06 / J.van der Biezen, S.van Roij - Going Dutch
Two McDonnell Douglas DC-10s were converted into KDC-10 tanker transport aircraft for the Royal Netherlands Air Force due to a shortage of transport and air-to-air refuelling aircraft. To reduce costs, part of the tanker capacity was sold to other air forces, such as for the Belgian Air Component
Другие самолёты на фотографии: General Dynamics F-16A/C/E Fighting Falcon - США - 1974
-
Air International 2013-11 / Tankers (2)
KDC-10s are used to air refuel fighters on deployment, and have supported trans-Atlantic deliveries of surplus RNLAF F-16AMs sold to Chile, including these examples in August 2011.
Другие самолёты на фотографии: General Dynamics F-16A/C/E Fighting Falcon - США - 1974
-
Air International 2013-11 / Tankers (2)
T-264 refuels an F-16AM from 311 Squadron over northern Afghanistan in November 2004, while deployed to Manas AB in Kyrgyzstan.
Другие самолёты на фотографии: General Dynamics F-16A/C/E Fighting Falcon - США - 1974
-
Air International 2007-10 / F.Visser - Falcons Soar over Chile /Military/
A view from the cockpit of an F-16BM about to be refuelled over Brazil by a KDC-10 en-route to Chile.
Другие самолёты на фотографии: General Dynamics F-16B/D Fighting Falcon - США - 1977
-
Air International 2021-06 / J.van der Biezen, S.van Roij - Going Dutch
The Royal Netherlands Air Force will gradually phase out its KDC-10 air-to-air refuelling aircraft, with the capability replaced through buying into the European Defence Agency’s A330 Multinational Multi-Role Tanker Transport
-
Air International 2013-11 / Tankers (2)
The pilot director lights underneath the fuselage indicate the movement required to correctly position the receiver aircraft for contact with the boom.
-
Air International 2013-11 / Tankers (2)
A fairing under the aft fuselage houses the five TRVS cameras.
-
Air International 2006-08 / News: Headline, Military, Civil, Accidents, Airshow
Newly completed after conversion at Flight Refuelling's (FR) facility at Bournemouth, Dorset, Omega Air's first DC-10-40 tanker, N974VV, was displayed in the static park. The aircraft, which features PR's 900 series wing refuelling pods, had made four test flights before arriving at the show. It will also befitted with an FR 300 hose drum unit on the fuselage centreline.
-
Air International 2011-04 / P.Butowski - Shopping in Billions
General view of the main apron at Yelahanka with a variety of types present.
Другие самолёты на фотографии: Dassault Rafale - Франция - 1986Dassault Rafale B / D / F - Франция - 1993General Dynamics F-16A/C/E Fighting Falcon - США - 1974General Dynamics F-16B/D Fighting Falcon - США - 1977HAL LCH - Индия - 2010SAAB SAAB 340 - Швеция - 1983Сухой SSJ-100 Суперджет / RRJ - Россия - 2008
-
Air International 2011-08 / News
No.3 Squadron of the Royal Australian Air Force based at RAAF Base Williamtown, New South Wales, deployed seven McDonnell Douglas F/A-18A/B Hornets to Eielson AFB, Alaska, to participate in a Red Flag exercise. Red Flag Alaska 11-2 ran from July 11 until July 22, 2011 and involved packages of more than 100 aircraft flying over the Joint Alaska Pacific Range Complex. The Hornets took part in counter air, precision strike and offensive air operations, and are seen here tanking from McDonnell Douglas DC-10-401 N974W (c/n 46974) of Omega Air. During the exercise the fighters were supported by a single Lockheed Martin C-130J Hercules from No.37 Squadron, which was based at Elmendorf AFB, Alaska.
Другие самолёты на фотографии: McDonnell Douglas F/A-18A Hornet - США - 1978
Тип фотографий
- Боковые проекции (1)
- Цветные фото (91)
- Ч/б фото (19)
- Кабина (12)
- Рисунки, чертежи (3)