Фотографии
-
Самолёты на фотографии: Bristol Bulldog - Великобритания - 1927
-
1909 - "Voisin" Biplane exhibited at the first Olympia Aero show
Самолёты на фотографии: Voisin Voisin-Delagrange / Voisin-Farman - Франция - 1907
-
Регистрационный номер: K3586 Hawker High Speed Fury fitted with Rolls-Royce "Kestrel" Engine
Самолёты на фотографии: Hawker Fury - Великобритания - 1931
-
Самолёты на фотографии: Hawker Fury - Великобритания - 1931
-
Регистрационный номер: G-ACFI Самолёты на фотографии: Cierva/Avro C.30A / Rota - Великобритания - 1932
-
Vickers "Vildebeest" Pegasus Engine
Самолёты на фотографии: Vickers Vildebeest / Type 132 - Великобритания - 1928
-
Регистрационный номер: G-ABRK THE AVRO '626' CHEETAH OR LYNX ENGINE for ab initio and entire transformation instruction. The small air force can, moreover, use the Avro '626' for many peace-time military purposes with economy and without loss of efficiency
Самолёты на фотографии: Avro Tutor/Sea Tutor/Prefect / Type 621/646/626 - Великобритания - 1929
-
Регистрационный номер: G-ACGR Самолёты на фотографии: Percival Gull - Великобритания - 1932
-
Регистрационный номер: G-ACGG Самолёты на фотографии: De Havilland Dragon / D.H.84 - Великобритания - 1932
-
Hawker "Ospreys" Rolls-Royce
Самолёты на фотографии: Hawker Osprey - Великобритания - 1930
-
THE WESTLAND P.V.6: The three-quarter front view shows the machine to have a strong family resemblance to the "Wapiti." Note the low-drag cowling over the Bristol "Pegasus" engine.
Самолёты на фотографии: Westland Wallace / PV.3 / PV.6 - Великобритания - 1931
-
Регистрационный номер: K3568, K3572 Самолёты на фотографии: Westland Wallace / PV.3 / PV.6 - Великобритания - 1931
-
Регистрационный номер: G-ABSJ Ferry 360 h.p. Carries 10-12 passengers and pilot
Самолёты на фотографии: Airspeed Ferry / AS.4 - Великобритания - 1932
-
Регистрационный номер: G-ACHP [2] The Airwork School at Heston Airport, as the principal establishment of its kind in Great Britain, must naturally use the most up-to-date and efficient training aircraft. The school has, of course, been re-equipped with Avro Cadets.
Самолёты на фотографии: Avro Club Cadet / Type 638/639/640 - Великобритания - 1933
-
Регистрационный номер: G-ACHN, G-ACHO, G-ACHP [2] Самолёты на фотографии: Avro Club Cadet / Type 638/639/640 - Великобритания - 1933
-
Регистрационный номер: G-ACHD Самолёты на фотографии: De Havilland Leopard Moth / D.H.85 - Великобритания - 1933
-
During torpedoplane manoeuvres by the Fleet Air Arm the Blackburn Torpedo-Bombers undergo the severest stresses to which a military aeroplane is normally subjected. These machines have an uninterrupted view in all directions and a remarkably steady aim. Alternative power units: 643 h.p. Tiger and 545 h.p. Pegasus.
Самолёты на фотографии: Blackburn Baffin / B-5 - Великобритания - 1933
-
Регистрационный номер: G-ABTL The Armstrong Whitworth Astraea (four Siddeley Serval engines) refuelling at Sourabaya.
Самолёты на фотографии: Armstrong Whitworth Atalanta / A.W.15 - Великобритания - 1932
-
THE sound-proof cabin of the Atalanta is light and roomy with a good view from its windows. Its ventilation and temperature are easily and effectively controlled. Nine chair seats afford the utmost comfort for long journeys and, by means of a simple adjustment, can be arranged to provide a restful semi-reclining position with ample support for head and shoulders. There is accommodation for personal belongings in the wall recesses, and folding tables are an added convenience.
Самолёты на фотографии: Armstrong Whitworth Atalanta / A.W.15 - Великобритания - 1932
-
The Monospar, designed and manufactured by General Aircraft Ltd. of Croydon, meets the modern demand for an economical twin-engined light four-seater with a good performance, a good view and saloon car comfort for pilot and passenger. All Monospar productions are, of course, Doped with Cellon.
Самолёты на фотографии: General Aircraft Monospar ST-4 - ST-12 - Великобритания - 1932
-
Самолёты на фотографии: General Aircraft Monospar ST-4 - ST-12 - Великобритания - 1932
-
Capt. Bremer and his Siddeley Genet Junkers Junior
Самолёты на фотографии: Junkers A 50 Junior - Германия - 1929
-
The Siddeley Genet Junkers Junior
Самолёты на фотографии: Junkers A 50 Junior - Германия - 1929
-
Регистрационный номер: S1043, S1044, S1058 Самолёты на фотографии: Supermarine Southampton / Solent - Великобритания - 1925
-
Регистрационный номер: G-ABFC The Airport of Alexandria.
Самолёты на фотографии: Short Kent / S.17 - Великобритания - 1931
-
Регистрационный номер: S1589 [3] Самолёты на фотографии: Short Sarafand / S.14 - Великобритания - 1932
-
Регистрационный номер: S1589 [3] The biggest flying boat ever built in Great Britain.
Самолёты на фотографии: Short Sarafand / S.14 - Великобритания - 1932
-
Регистрационный номер: S1589 [3] Самолёты на фотографии: Short Sarafand / S.14 - Великобритания - 1932
-
Регистрационный номер: G-ABTY The Spartan "Cruiser" as seen from below. Its controllability is exemplified by the steep climb, this photograph being taken directly after the take-off. Even at this angle it is obvious that the pilot has an excellent forward and downward view.
Самолёты на фотографии: Spartan Cruiser - Великобритания - 1932
-
Регистрационный номер: G-ABYK Boulton & Paul "Mail Carrier"
Самолёты на фотографии: Boulton Paul Mailplane / P.64 - Великобритания - 1933
Статьи
- Flight
- Flight Advertisements