Фотографии
-
Northrop F-5Es and Mirage IIISs of the Swiss Air Force visiting Sweden to practise electronic warfare with a J 32E.
Самолёты на фотографии: Dassault Mirage III - Франция - 1956Northrop F-5E Tiger II - США - 1972SAAB Lansen / J-32 - Швеция - 1952
-
A Lancaster was acquired to act as a flying test-bed for the Dovern turbojet
Самолёты на фотографии: Avro Lancaster / Type 683 - Великобритания - 1941
-
The first production J 32B, 32502, on air test.
Самолёты на фотографии: SAAB Lansen / J-32 - Швеция - 1952
-
An F 17 A 32 shows off its distinctive shape at low level.
Самолёты на фотографии: SAAB Lansen / J-32 - Швеция - 1952
-
An 'Electric' Lansen - J 32E - with various aerials on the airframe.
Самолёты на фотографии: SAAB Lansen / J-32 - Швеция - 1952
-
Echelon ofF 13 Lansens.
Самолёты на фотографии: SAAB Lansen / J-32 - Швеция - 1952
-
US-registered N4432V, one of the three A 32As sent over to the USA in exchange for a Spitfire.
Самолёты на фотографии: SAAB Lansen / J-32 - Швеция - 1952
-
A pair of A 32s from F 14. In January 1956, it was decided that aircraft would carry olive green upper surfaces and an unpainted belly. The Wing number was carried in yellow.
Самолёты на фотографии: SAAB Lansen / J-32 - Швеция - 1952
-
From time to time different camouflage paintings were tried, like on this S 32C.
Самолёты на фотографии: SAAB Lansen / J-32 - Швеция - 1952
-
An example of the Dovern engine in a museum.
Самолёты на фотографии: SAAB Lansen / J-32 - Швеция - 1952
-
A pair of J 32Bs from F 21.
Самолёты на фотографии: SAAB Lansen / J-32 - Швеция - 1952
-
An A 32 with two bombs on D-pylons.
Самолёты на фотографии: SAAB Lansen / J-32 - Швеция - 1952
-
Rocket-armed A 32As with the belly tank and the cartridge deflector plates under the nose.
Самолёты на фотографии: SAAB Lansen / J-32 - Швеция - 1952
-
Lansens were frequently operated from dispersed airstrips, based upon rural roads
Самолёты на фотографии: SAAB Lansen / J-32 - Швеция - 1952
-
Fuselage and wings in the fatigue rig.
Самолёты на фотографии: SAAB Lansen / J-32 - Швеция - 1952
-
The S 32C recce prototype with appropriate 'eye' artwork.
Самолёты на фотографии: SAAB Lansen / J-32 - Швеция - 1952
-
Low down over the Baltic, an F 11 S 32.
Самолёты на фотографии: SAAB Lansen / J-32 - Швеция - 1952
-
Ejection seat static tests.
Самолёты на фотографии: SAAB Lansen / J-32 - Швеция - 1952
-
A J 32D with underwing winch pod.
Самолёты на фотографии: SAAB Lansen / J-32 - Швеция - 1952
-
The prototype J 32B, 32501, on take-off.
Самолёты на фотографии: SAAB Lansen / J-32 - Швеция - 1952
-
The prototype Lansen, with the early intake shape.
Самолёты на фотографии: SAAB Lansen / J-32 - Швеция - 1952
-
Pre-series 32-4 with the briefly-fitted dihedral tailplane.
Самолёты на фотографии: SAAB Lansen / J-32 - Швеция - 1952
-
Old Lansens never die, they just learn new tricks! Take a Lansen, put a truck cab on top of the fuselage and make the Avon a snow-blower!
Самолёты на фотографии: SAAB Lansen / J-32 - Швеция - 1952
-
J 32B with special pylons for Rb 24 Sidewinders.
Самолёты на фотографии: SAAB Lansen / J-32 - Швеция - 1952
-
The first A 32A, 32001, with another test aircraft.
The SAAB-32 Lansen (Lance) will shortly enter service with Flygvapnet (Royal Swedish Air Force) as the A 32A, a two-seat all-weather, attack-fighter. The performance figures are secret but the Lansen has a top speed in the region of 700 m.p.h. An all-weather interceptor version will be known as the J 32. Planned for future consideration are a two-seat trainer Lansen and a reconnaisance version, the S 32. Present fixed armament includes four new-type 20-mm. cannon in the fuselage. Power is the Swedish SFA (licence-built) Rolls-Royce Avon similar to the 7,500-lb.s.t. RA.7R with additional 2.000-lb. thrust from afterburner.Самолёты на фотографии: SAAB Lansen / J-32 - Швеция - 1952
-
Для борьбы с надводными целями Lansen вооружался ПКР Saab Rb 04 с активной радиолокационной ГСН. Новую ракету проектировали специально под этот самолет, в 1958 году ее приняли на вооружение. Даже сегодня Rb 04 остается очень эффективным оружием и будет состоять на вооружении еще долго, хотя последние такие ПКР собрали в 1978 году.
An A 32A from F 7 launching an Rb 04 missile.Самолёты на фотографии: SAAB Lansen / J-32 - Швеция - 1952
-
SE-DCN and 'L, two of the civilian J 32Bs used as target-tugs.
Самолёты на фотографии: SAAB Lansen / J-32 - Швеция - 1952
-
A Lansen with a J 37 Viggen nose.
Самолёты на фотографии: SAAB Lansen / J-32 - Швеция - 1952
-
An S 32C with crew and equipment.
Самолёты на фотографии: SAAB Lansen / J-32 - Швеция - 1952
-
A Lansen with a pair of Rb 04s and belly tank
Самолёты на фотографии: SAAB Lansen / J-32 - Швеция - 1952
-
Early cockpit arrangement of an A 32A.
Самолёты на фотографии: SAAB Lansen / J-32 - Швеция - 1952
-
Left: The 'Ray' was modified with a slim rear fuselage and 'T' tail.
Right: The so-called Tip jet - asymmetric flying would have been an impossibility.Самолёты на фотографии: SAAB Lansen / J-32 - Швеция - 1952
-
The Flying Wing (or the 'Ray'), one of the precursors to the Lansen.
Самолёты на фотографии: SAAB Lansen / J-32 - Швеция - 1952
-
Project 1100, effectively an overgrown 'Barrel'.
Самолёты на фотографии: SAAB Lansen / J-32 - Швеция - 1952
-
Project 1119, side-by-side twin-jet.
Самолёты на фотографии: SAAB Lansen / J-32 - Швеция - 1952
-
SAAB J 32B Lansen
Самолёты на фотографии: SAAB Lansen / J-32 - Швеция - 1952
-
The SAAB 202, a much-modified Safir, test-bed for the Lansen wing at low speed.
Самолёты на фотографии: SAAB Saab 91 Safir - Швеция - 1945
Статьи
- Round-Out
- The Roundels File
- A.Ord-Hume - Folland's Civil Side /Paper planes/
- A.Thomas - Light Blue Fishes /World war two/
- D.Willis - First Time Around /Prototypes and experimentals/
- D.Willis - V for Variety /Air forces/ (3)
- K.Wilson - Taking a Hit /Post-war combat/
- K.Wilson - Wings of Liberty /History on the wing/
- M.Huggins - Sea Eagle Rising /World war two/
- R.Lindholm, S.Stridsberg - Nordic Lance /Post-war combat/
- S.Grivno - Last Flight of 'Zebra 442' /World war two/