Варианты
- Dornier - Do.17 - 1934 - Германия
- Dornier - Do.17Z / Do.215 - 1939 - Германия
- Dornier - Do.17Z Kauz / Do.215 Kauz II - 1940 - Германия
Do.17
Средний бомбардировщик, двухмоторный цельнометаллический моноплан с двухкилевым оперением, убирающимся шасси с хвостовым колесом. Экипаж 3 - 4 человека. Спроектирован в КБ фирмы "Дорнье верке" под руководством К.Дорнье. Первый полет совершил 23 ноября 1934 г. Серийное производство начато в декабре 1936 г. Строился на заводах "Дорнье" (Левенталь, Манцель, Аллмансвейлер), "Зибель" (Галле), "Хеншель" (Берлин), "Државна фабрика авиона" (Кралево, Югославия). Всего выпущено 524 Do 17 (включая разведчики и ночные истребители).
Состоял на вооружении в Германии с начала 1937 г., в Болгарии и Югославии - с 1940 г., в Хорватии и Финляндии - с 1942 г.
Основные серийные модификации (как бомбардировщика):
- Do 17E с моторами BMW VI, вооружение 2x7,9, бомбы до 750 кг;
- Do 17M с моторами Брамо 323A-1, усиленным планером, вооружение 3x7,9, бомбы до 1000 кг;
- Do 17K с моторами GR14N1/2, экспортный вариант для Югославии с удлиненной носовой частью, вооружение 1x20+4x7,69, бомбы до 1000 кг;
- Do 17Z с моторами Брамо 323, новой носовой частью, вооружение 4(6)х7,9, бомбы до 1000 кг.
Впервые были применены как разведчики и бомбардировщики в Испании весной 1937 г. Позднее Do 17 участвовали в Польской и Норвежской кампаниях, в "битве за Англию", вторжении в Югославию и Грецию (апрель 1941 г.). В Югославии применялись с обеих сторон - и югославами, и немцами. С июня по декабрь 1941 г. Do 17Z использовались в боевых действиях против СССР. Далее Люфтваффе перевело их на выполнение учебных и вспомогательных задач. Хорватские Do 17Z служили на советско-германском фронте с декабря 1941 г. до ноября 1942 г. Финские ВВС эксплуатировали Do 17Z-2 в 1942-1944 гг. Болгарские самолеты воевали против немцев в сентябре - ноябре 1944 г. при очистке территории страны от войск Германии, а также позднее как разведчики.
Производство Do 17 прекращено летом 1940 г. Снят с вооружения в Германии - в начале 1945 г., в Хорватии - в 1943 г., в Болгарии - в 1946 г., в Финляндии - в 1948 г.
Описание:
- Do.17
- Do.17 (разв.)
- Dornier Do 17
- Flight, December 1938
The Paris Aero Show - Flight, November 1939
THE DORNIER BOMBERS
Фотографии
-
Авиация и Космонавтика 1996-11 / ??? - Самолеты Люфтваффе (9)
Do 17E Легион "Condor" (Испания, 1937 год)
-
Мировая Авиация 110
Несколько бомбардировщиков Do 17E-1 (на рисунке) и разведчиков 17F-1 принимали участие в гражданской войне в Испании и эксплуатировались до 1940-х годов.
-
Авиация и Время 2012-02 / А.Харук - "Летающий карандаш". Самолет "Дорнье" Do 17 (1)
Do 17E-1 из разведгруппы A/88 "Легиона Кондор". Испания, Бунуэль-Тудела, 1938 г.
-
Авиация и Время 2012-02 / А.Харук - "Летающий карандаш". Самолет "Дорнье" Do 17 (1)
Do 17Ka-1 из 209-й АЭ Королевских ВВС Югославии. Обилич, июнь 1940 г.
-
Мировая Авиация 184
Родоначальник большого семейства опытный самолет Do 17c (Do 17V1). Ноябрь 1934 г.
Скоростной почтовый самолет Do 17 V1, появившийся в 1934 году, вызвал опасения у французов и британцев, видевших в нем новый бомбардировщик. -
Авиация и Время 2012-02 / А.Харук - "Летающий карандаш". Самолет "Дорнье" Do 17 (1)
Регистрационный номер: D-AHAK Опытный самолет Do 17V2. Май 1935г.
-
Авиация и Время 2012-02 / А.Харук - "Летающий карандаш". Самолет "Дорнье" Do 17 (1)
Регистрационный номер: D-ABIH Опытный самолет Do 17V3
-
Flight 1937-07 / Flight
The Dornier Do. 17 bomber, known in Germany as the "Flying Pencil," and one of the new B.F.W. Me. 109 fighters. Each won its class in the Alpine circuit at respective average speeds of 233.5 and 240.9 m.p.h.
Другие самолёты на фотографии: Messerschmitt Bf.109 / Bf.109B / Bf.109C / Bf.109D - Германия - 1935
-
Jane's All the World Aircraft 1938 / 03 - All the world's aeroplanes
The Dornier Do.17 Bomber Monoplane seen from above.
-
Flight 1937-11 / Flight
A Dornier Do.17 medium bomber of the German Air Force. Powered with two Mercedes inverted vee-twelves, the Do.17 is said to be faster than a Blenheim. It has a gun position behind the pilot's cockpit.
-
Flight 1938-04 / Flight
The Do.17 as powered with two 950 h.p. Daimler-Benz D.B.600 inverted vee-twelves. This version is very fast indeed.
-
Flight 1938-05 / Flight
The Dornier Do.17 bomber has two Daimler Benz inverted vee engines and is capable of something like 280 m.p.h. Similar machines, with the older B.M.W. engines, have been in service with the German Air Force for a considerable time.
-
Flight 1939-03 / Flight
A nose view of the German Dornier Do.17 showing the installation of its Daimler Benz DB 600 engines, which confer a very good performance.
-
Flight 1937-08 / Flight
THE CULT OF THE INVERTED VEE: The Daimler-Benz and Junkers concerns have lately built inverted-vee liquid-cooled engines for new German military machines. The twin-engined bomber is a Dornier Do.17 with two Daimler-Benz engines.
-
Flight 1937-12 / Flight
FRANCO-GERMAN: This Dornier Do.17 bomber, one of twenty ordered by Rumania, has two 950 h.p. Gnome-Rhone 14 No. radials. Normally fitted to the Do.17 is the Daimler-Benz inverted vee, liquid-cooled.
-
Моделист-Конструктор Дальние и высотные разведчики Второй мировой войны
Югославский Do 17Ka-2
-
Flight 1938-04 / Flight
A Do.17 for Yugoslavia with Gnome Rhone 14N0. engines. The cowlings are noteworthy.
-
Авиация и Время 2012-02 / А.Харук - "Летающий карандаш". Самолет "Дорнье" Do 17 (1)
Один из первых самолетов Do 17Ka-1, построенных по заказу Югославии. Осень 1937 г.
-
Air-Britain Aeromilitaria 1983-01
The RAF's two ex-Yugoslav Do 17Kas were AX706 and AX707 but which this one is cannot be seen
-
Авиация и Время 2012-02 / А.Харук - "Летающий карандаш". Самолет "Дорнье" Do 17 (1)
Бывший югославский Do 17K, перелетевший в Египет и вошедший в состав RAF
-
Моделист-Конструктор Дальние и высотные разведчики Второй мировой войны
Do 17Ka болгарских ВВС, конец 1941г.
-
Авиация и Время 2012-02 / А.Харук - "Летающий карандаш". Самолет "Дорнье" Do 17 (1)
Опытный самолет Do 17V1Ers
-
Jane's All the World Aircraft 1938 / 03 - All the world's aeroplanes
Another view of the Dornier Do.17 Bomber Monoplane.
-
Flight 1939-11 / Flight
The obliterated markings indicate that this Do 17 (B.M.W. VI’s) was taking part in manoeuvres.
-
Мировая Авиация 184
Бомбардировщики Do 17E-1 и разведчики Do 17F-1 в составе легиона "Кондор" воевали в Испании (эскадрильи 2.K/88 и 1.A/88, соответственно).
-
Flight 1940-02 / Flight
A sight hundreds of R.A.F. fighter pilots would give their boots to see: a flight of Dornier Do.17s. From this angle the gunners would be unable to fire accurately due to the force of the airstream en their manually-trained guns, and in any case the loop aerials appear to get in the way.
-
Jane's All the World Aircraft 1938 / 03 - All the world's aeroplanes
The Dornier Do.17 Bomber Monoplane seen from below.
-
Авиация и Время 2012-02 / А.Харук - "Летающий карандаш". Самолет "Дорнье" Do 17 (1)
Разведчик Do 17F-1 из состава "Легиона Кондор". Испания, 1937 г. Франкисты использовали Do 17 главным образом для ведения разведки
-
Air International 1984-10 / In print
Among the several types of German warplane used by the Legion Condor in Spain was the Dornier Do 17E-1
-
АвиаМастер 2006-05 / М.Жирохов - Помощь по-соседски /Малоизвестные страницы истории/
На севере Испании тоже бывают снежные зимы: бомбардировщик Do 17E из франкистской авиагруппы 8-G-27, в которой служил воздушным стрелком португалец, младший лейтенант Луиш Пулпе Кравейру Лопеш де Соуза э Фару
-
Flight 1939-01 / Flight
The view emphasises the fact that the old B.M.W. VI does not lend itself to good cowling lines. Note the squadron marking.
-
In Action 1003 / Luftwaffe Bombers in Action
A platoon of sheep (some marked with a mysterious #16) police up the area around 3Z+BI, a Do 17E-1 of the 3rd Staffel of KG 153. This aircraft bears both a red and a yellow band around its nose.
-
In Action 1003 / Luftwaffe Bombers in Action
Another Do 17E-1 of KG 153; this one with the cowls to its twin BMW VI in-line engines open. The bird insignia under the cockpit is that of the First Gruppe of KG 153 in either late 1938 or early 1939. The white band around the nose denotes the first squadron, or Staff el.
-
Авиация и Время 2012-02 / А.Харук - "Летающий карандаш". Самолет "Дорнье" Do 17 (1)
Калибровка компаса на бомбардировщике Do 17E-1
-
In Action 1003 / Luftwaffe Bombers in Action
A Dornier Do 17E-1 bomber of KG 153 (later KG 77) parked on a grass airfield. The aircraft features gray, green and brown uppersurfaces, a red band around the nose, denoting the second squadron, and light blue undersurfaces. The swastika on the tail seems to have been overpainted - possibly a war game marking.
-
Моделист-Конструктор Дальние и высотные разведчики Второй мировой войны
Переоборудованный в дальний разведчик бомбардировщик Do 17E-3 использовался "группой Ровеля" (Aufkl.Gr.(F)/Ob.d.L) для тайных полетов над СССР. Он совершил вынужденную посадку на советской территории 21 марта 1941 г.
-
Авиация и Время 2012-02 / А.Харук - "Летающий карандаш". Самолет "Дорнье" Do 17 (1)
Буксировщики Do 17Е и планеры DFS 230A из группы I/LLG 1. Италия, 1943 г.
Другие самолёты на фотографии: DFS DFS 230 - Германия - 1937
-
Авиация и Время 2012-02 / А.Харук - "Летающий карандаш". Самолет "Дорнье" Do 17 (1)
Бывший хорватский Do 17E, попавший в США. 1945 г.
-
Aviation Historian 25 / G.Baughen - The case for appeasement?
The sleek state-of-the-art Dornier Do 17 entered Luftwaffe service in early 1937, the first production model being the Do 17E, as seen here. This variant carried a standard load of 1,100lb (500kg) of horizontally-stored bombs, which could be increased to 1,650lb (750kg), but - crucially - the latter only for reduced-range sorties.
-
Моделист-Конструктор Дальние и высотные разведчики Второй мировой войны
Разведчик Do 17F-1 на аэродроме
-
Авиация и Время 2012-02 / А.Харук - "Летающий карандаш". Самолет "Дорнье" Do 17 (1)
Do 17M V1 - триумфатор Цюриха. Лето 1937 г.
-
Flight 1939-10 / Flight
Typical of the larger twin-engined aircraft used in the Luftwaffe for strategical reconnaissance are these Dornier Do 17s. The machines shown are fitted with B.M.W. VI engines; later types have Daimler-Benz inverted Vs, B.M.W. 132s or Bramo Fafnirs
-
Flight 1938-11 / Flight Advertisements
Регистрационный номер: D-ATJU -
Flight 1939-01 / Flight
Two other Do. 17s, in echelon, seen from the gun position above the wing.
-
Flight 1939-11 / Flight
PUBLIC PARADE: Dornier Do 17 bombers "strut their stuff" during a pre-war mass fly-past. The version of the Do 17 shown has B.M.W. VI engines; later machines have Daimler-Benz inverted-vees, or B.M W or Bramo radials.
-
Flight 1939-11 / Flight
A Flight composite picture of what the rear gunner of a Do 17 might see of a Hurricane eight-gun fighter as it broke off its attack. The story of a fight between a Hurricane and a Do 17 is told in the following pages. It is related how a young New Zealander caught up with his quarry at 27,000ft. and, giving it "all he had," sent it crashing into a village. By a stroke of good fortune none of the villagers was killed.
Другие самолёты на фотографии: Hawker Hurricane - Великобритания - 1935
-
Flight 1939-01 / Flight
The absence of a nose gun turret is noticeable in the view, which also shows the characteristic method of fairing the wing to the fuselage.
-
Авиация и Время 2012-02 / А.Харук - "Летающий карандаш". Самолет "Дорнье" Do 17 (1)
Самолет-разведчик Do 17R
-
Aviation Historian 40 / R.Forsyth, A.Dillmann - Eyes of the Luftwaffe (1)
A previously unpublished family photograph of Karl Friedrich Bergen (furthest right) with a flight-test crew beside a freshly delivered Dornier Do 17R, probably at Oranienburg in late 1940/early 1941. The Do 17R was a specialised long-range high-altitude reconnaissance variant with two additional fuel tanks aft of the bomb bay. Only four examples were built.
-
Авиация и Время 2012-02 / А.Харук - "Летающий карандаш". Самолет "Дорнье" Do 17 (1)
Раскапотированный двигатель BMW VI
-
Авиация и Время 2012-02 / А.Харук - "Летающий карандаш". Самолет "Дорнье" Do 17 (1)
Раскапотированный двигатель DB 601
-
Авиация и Время 2012-02 / А.Харук - "Летающий карандаш". Самолет "Дорнье" Do 17 (1)
Раскапотированный двигатель GR 14
-
Авиация и Время 2012-02 / А.Харук - "Летающий карандаш". Самолет "Дорнье" Do 17 (1)
Раскапотированный двигатель Bramo 323A
-
Авиация и Время 2012-02 / А.Харук - "Летающий карандаш". Самолет "Дорнье" Do 17 (1)
Do 17M V2 - первый в семействе с двигателями "Брамо"
-
Авиация и Время 2012-02 / А.Харук - "Летающий карандаш". Самолет "Дорнье" Do 17 (1)
Do 17M на XVI Парижском авиасалоне. Осень 1938 г.
-
Flight 1938-12 / Flight
A section of the German “territory,” showing the Dornier Do.17 with its two Bramo Fafnir radials and its distinctive camouflage.
-
Flight 1938-12 / Flight
Although occupying a good deal of floor space the German exhibit includes only one full-scale machine, the Dornier Do.17 bomber, seen in the foreground. This aeroplane makes an interesting comparison with the long-nosed Blenheim at the other end of the building.
-
Flight 1940-05 / Flight
Бомбардировщик Дорнье Do 17
The version of the Dornier Do 17 which is most commonly used for reconnaissance by the Luftwaffe. This has two B.M.W. 132 radials and carries one large and two medium-sized cameras. It is also used as a bomber but is not considered as a twin-engined fighter. -
Aviation Historian 40 / R.Forsyth, A.Dillmann - Eyes of the Luftwaffe (1)
A Dornier Do 17P-1 of 3.(F)/11 photographed on the snow-covered airfield at Kassel in January 1940. Along with the F variant, the P also equipped 2.(F)/Aufklarungsgruppe 121 with which Bergen served in September 1939. Note the oversized underwing national markings, applied following the Polish campaign to aid recognition from the ground by friendly forces.
-
Авиация и Время 2012-02 / А.Харук - "Летающий карандаш". Самолет "Дорнье" Do 17 (1)
Серийный самолет-разведчик Do 17P
-
Авиация и Время 2012-02 / А.Харук - "Летающий карандаш". Самолет "Дорнье" Do 17 (1)
Замена двигателя на самолете Do 17P-1 в полевых условиях.
-
Моделист-Конструктор Дальние и высотные разведчики Второй мировой войны
Do 17P из эскадрильи 3.(F)/15
-
Авиация и Время 2012-02 / А.Харук - "Летающий карандаш". Самолет "Дорнье" Do 17 (1)
Do 17P-1 на окраине полевого аэродрома. В начальный период Второй мировой войны такие машины активно использовались для проведения разведки перед стратегическими наступательными операциями
-
In Action 1003 / Luftwaffe Bombers in Action
A Do 17P-1 reconnaisance plane. One of the two RB-50 cameras is just visible in the nose of the aircraft directly below the MG 15 machine gun in the canopy.
-
Моделист-Конструктор Дальние и высотные разведчики Второй мировой войны
Техническое обслуживание Do 17P на аэродроме
-
Авиация и Время 2012-02 / А.Харук - "Летающий карандаш". Самолет "Дорнье" Do 17 (1)
Самолет-разведчик Do 17P из отряда 3.(F)/Aufkl.Gr.22 уходит в очередной рейд над северными районами СССР. Финляндия, 26 июля 1941 г.
-
Авиация и Космонавтика 1996-11 / ??? - Самолеты Люфтваффе (9)
Фоторазведчик Do 17P
-
Авиация и Время 2012-02 / А.Харук - "Летающий карандаш". Самолет "Дорнье" Do 17 (1)
Do 17P из 5-го бомбардировочного орляка ВВС Болгарии
-
Авиация и Время 2012-02 / А.Харук - "Летающий карандаш". Самолет "Дорнье" Do 17 (1)
Подвешивание 50-кг бомбы на Do 17F-1
-
Авиация и Время 2012-02 / А.Харук - "Летающий карандаш". Самолет "Дорнье" Do 17 (1)
Правая основная и хвостовая опоры шасси
-
Авиация и Время 2012-02 / А.Харук - "Летающий карандаш". Самолет "Дорнье" Do 17 (1)
Верхняя стрелковая установка на Do 17E-1
-
Flight 1939-01 / Flight
The gun above the wing - a standard German type of observer’s machine gun. It has a limited arc of fire; the Germans do not favour powered turrets.
-
Авиация и Время 2012-02 / А.Харук - "Летающий карандаш". Самолет "Дорнье" Do 17 (1)
Сборка самолета Do 17c
-
Авиация и Время 2012-02 / А.Харук - "Летающий карандаш". Самолет "Дорнье" Do 17 (1)
Каркас хвостовой части фюзеляжа
-
Авиация и Время 2012-02 / А.Харук - "Летающий карандаш". Самолет "Дорнье" Do 17 (1)
Сборка агрегатов планера бомбардировщиков Do 17E
-
Авиация и Время 2012-02 / А.Харук - "Летающий карандаш". Самолет "Дорнье" Do 17 (1)
Кабина экипажа бомбардировщика Do 17E
-
Flight 1939-01 / Flight
A camouflaged companion seen through the nose window.
-
In Action 1003 / Luftwaffe Bombers in Action
A crashlanded Do 17P-1, U5+OP of KG2. The diagonal thin red band around its nose shows that it was piloted by the Staffel commander.
-
In Action 1003 / Luftwaffe Bombers in Action
Another view of U5+OP, showing to advantage the radial BMW 132 engines. The condition of the propeller blades indicates that the props were only slowly windmilling when the aircraft touched down.
-
Авиация и Время 2012-02 / А.Харук - "Летающий карандаш". Самолет "Дорнье" Do 17 (1)
Do 17F-1 из группы A/88 "Легиона Кондор" после вынужденной посадки из-за полученных боевых повреждений
-
Авиация и Время 2012-02 / А.Харук - "Летающий карандаш". Самолет "Дорнье" Do 17 (1)
Do 17E из состава ВВС Хорватии, совершивший вынужденную посадку. 23 апреля 1944 г.
-
Flight 1940-09 / Flight
ERASED. A Dornier Flying Pencil burns itself out on the beach.
-
Flight 1940-04 / Flight
The grim end of a Do 17 reconnaissance machine after being attacked by French fighters.
-
Aeroplane Monthly 1987-02 / G.Cains - Fast and furious (2)
The RAF salvaged some interesting equipment from this crashed Dornier Do 17 reconnaissance machine, shot down early in 1940.
-
Flight 1939-12 / Flight
A general view of the Dornier. The airscrews are V.D.M.s.
-
Flight 1939-12 / Flight
The R.A.F. exhibits interest in the hinged long-chord cowling over one of the B.M.W.132 Dc radials in the Do 17, the pilot of which was “dead, but wouldn’t lie down.”
-
Flight 1939-12 / Flight
A camera after removal from the Do 17 shown in the views below. Two of these were on board.
-
Flight 1939-11 / Flight
The largest piece of the Do 17 found after it had dived vertically from over 20,000ft. was this section of the tail.
-
Air Enthusiast 1992-12 / J.Cynk - First encounter
The rear fuselage of the Do 17E '3Z+FR' of III/KG 77, shot down by Gny's in Zurada village.
-
Air Enthusiast 1992-12 / J.Cynk - First encounter
A 750 hp BMW VI in-line engine of one of the Dorniers, with the fuselage of the ‘3Z+FR’ visible in the background.
-
Air Enthusiast 1992-12 / J.Cynk - First encounter
The rear fuselage of the Gnys’ second victim.
-
Air Enthusiast 1992-12 / J.Cynk - First encounter
Remnants of the forward fuselage of one of the Dorniers.
-
Flight 1940-05 / Flight
A Bramo Fafnir engine of a Dornier Do 17 shot down behind the French lines.
-
Flight 1940-08 / Flight
TAKING IT SITTING DOWN: A Dornier 17M destroyed by a Hurricane during a recent raid on this country. The member of the crew sitting on the grass looks rather as if he never knew what hit him.
-
Flight 1939-11 / Flight
A few pieces of the Do 17 which was shot down by a Hurricane. In the centre is the end of a machine-gun magazine. There are two pieces of the stressed-skin covering, a section of the extruded spar (top right) and part of a crank.
-
Авиация и Космонавтика 2024-10 / В.Морозов - Военная авиация Польши 1918-2024гг. (4)
Первая победа польских ВВС Картина западного художника 1970-1980-х годов, отражающая раннюю точку зрения на боевой эпизод 1 сентября, согласно которой В. Гныш тогда сбил не один, а два Do-17E из 7./KG 77. Мало того, реальный P-11C Гныша был двухпулемётным, а истребитель на этой картине ошибочно изображён с вооружением из четырех пулемётов
Другие самолёты на фотографии: PZL P.11 - Польша - 1931
-
Air Enthusiast 1992-12 / J.Cynk - First encounter
American artist Roy Grinnell produced this fine rendition of the first Polish ‘kill’ of World War Two. Wladyslaw Gyns attacks a pair of Luftwaffe Dornier Do 17s on September 1, 1939.
Другие самолёты на фотографии: PZL P.11 - Польша - 1931
-
Flight 1939-11 / Flight
A radial-engined Do 17 showing the field of fire of the top gun.
-
Flight 1939-09 / Flight
DORNIER DO 17. A well-established type, shown here with Daimler-Benz engines, the Do 17 carries three machine guns and has a top speed in the neighbourhood of 285 m.p.h. Earlier versions were powered with B.M.W. VI engines and the type has also been produced with radials, including the Bramo Fafnir.
-
Flight 1938-04 / Flight
This specially prepared Flight drawing presents at a glance the layout of the Do.17 bomber-fighter. Actually the machine represented here is to some extent a “cocktail” version, embodying various optional features such as twin fixed guns in the top front fuselage decking. If need be, bombs may be carried externally, low on the sides of the fuselage. The inverted Daimler-Benz engines may be regarded as opposite numbers of our Merlin, though current ratings are slightly lower than for the Rolls-Royces. On the right, Gnome-engined version.
-
Flight 1939-11 / Flight
The Do 17. This drawing is based on one executed by Max Millar at the Dornier works.
-
Flight 1938-04 / Flight
On the left are details of the wing construction of the Do.17 showing the use of extruded sections. On the right is a fairly representative piece of fuselage construction.
-
Flight 1938-04 / Flight
Close-ups of (left) the retractable undercarriage and a section of the "double wing" of the Do.17 and (right) the somewhat unusual tail.
-
Flight 1938-12 / Flight
On the Dornier Do. 17 bomber a forward-firing gun protrudes through the pilot’s windscreen.
-
Flight 1939-11 / Flight
On the left the B.M.W. VI Prestone-cooled upright vee-twelve, as installed in the earlier Dornier Do 17. On the right Daimler-Benz DB 601, as fitted in the newer Dorniers. Note the rearward-facing exhaust stubs.
Другие самолёты на фотографии: Dornier Do.17Z / Do.215 - Германия - 1939
-
Flight 1938-04 / Flight
The striking general arrangement of the Do.17 as fitted with Gnome Rhone 14N0. engines for Yugoslavia. The wing, it will be noted, is of fairly low aspect ratio.
-
Моделист-Конструктор Бомбардировщики Второй мировой войны
Dornier Do 17M
-
Авиация и Космонавтика 1996-11 / ??? - Самолеты Люфтваффе (9)
Do 17a (V1); 17 V4; 17 V8 (M V1); 17K; 17R
Тип фотографий
- Все фото (120)
- Боковые проекции (4)
- Ч/б фото (76)
- Кабина (2)
- Обломки (19)
- Рисунки, схемы, чертежи (19)