Поиск по сайту:
Фотографии
-
Projected ‘Universal Zveno’ (1940-41), developed on the basis of a mother-ship Tupolev TB-7 (Petlyakov Pe-8) with two I-16s (bottom), and a version of the coupling on a GST flying-boat GST (licence-built Consolidated PBY) with two I-15s (1940).
Самолёты на фотографии: Consolidated PBY Catalina - США - 1935Петляков Пе-8 / ТБ-7 - Россия - 1936Поликарпов И-15 - Россия - 1933Поликарпов И-16 / ЦКБ-12 - Россия - 1933
-
Финальным вариантом стал проект "Звено-СПБ" из ТБ-3 и двух истребителей И-16. Истребители в данном случае являлись пикирующими бомбардировщиками и несли по две 250-кг бомбы. Под вариант "Звено-СПБ" доработали шесть бомбардировщиков ТБ-3, которые в 1941 году использовались авиацией Черноморского флота. Самолеты И-16 из "Звена-СПБ" нанесли не менее 30 ударов по целям на территории Украины и Румынии.
"Звено-СПБ" на испытаниях в НИИ ВВС, 1938г.
Fighter-bomber I-16SPB during the process of suspension underwing. The wing-mounted hoist of the TB-3 can just be seenСамолёты на фотографии: Поликарпов И-16 / ЦКБ-12 - Россия - 1933Туполев ТБ-3РН - Россия - 1934
-
Fighter suspension point on the Z-7.
Самолёты на фотографии: Поликарпов И-16 / ЦКБ-12 - Россия - 1933Туполев ТБ-3 / АНТ-6 - Россия - 1930
-
Forward attachment point lock for an I-16SPB in the closed and opened positions
Самолёты на фотографии: Поликарпов И-16 / ЦКБ-12 - Россия - 1933Туполев ТБ-3РН - Россия - 1934
-
Moment of release on an I-16SPB, off the Rumanian coast
Самолёты на фотографии: Поликарпов И-16 / ЦКБ-12 - Россия - 1933
-
Hooking-up an I-16 to the trapeze proved to be complicated, and was not always a success.
Самолёты на фотографии: Поликарпов И-16 / ЦКБ-12 - Россия - 1933Туполев ТБ-3 / АНТ-6 - Россия - 1930
-
The forward suspension point of I-16SPB for the Zveno-SPB.
Самолёты на фотографии: Поликарпов И-16 / ЦКБ-12 - Россия - 1933Туполев ТБ-3РН - Россия - 1934
-
A Polikarpov I-16 suspended under a TB-3, as a Z-6 composite.
Самолёты на фотографии: Поликарпов И-16 / ЦКБ-12 - Россия - 1933Туполев ТБ-3 / АНТ-6 - Россия - 1930
-
The Z-7 composite was meant to be used for developing the technique of basing two I-16s on a mother-ship as well as starting from and hooking-up to it.
Самолёты на фотографии: Поликарпов И-16 / ЦКБ-12 - Россия - 1933Туполев ТБ-3 / АНТ-6 - Россия - 1930
-
Sometimes contact with the pylon on the I-16 was so violent that it sustained damage
Самолёты на фотографии: Поликарпов И-16 / ЦКБ-12 - Россия - 1933
-
Two I-16SPBs (each with a pair of FAB-250 bombs) under the wing of a TB-3 (powered by AM-34RNs), as the Zveno-SPB composite
Самолёты на фотографии: Поликарпов И-16 / ЦКБ-12 - Россия - 1933Туполев ТБ-3РН - Россия - 1934
-
Attachment point of the outer wing to the centre section of an I-16SPB, showing (1) the suspension beam inserted into the joint; (2) the suspension spindle which connected to the gripping lock of the corresponding ‘pyramid’, and (3) the rest for the adjustable screw, which opened the lock at the moment of uncoupling. An open weapons bay can be seen to the right
Самолёты на фотографии: Поликарпов И-16 / ЦКБ-12 - Россия - 1933
-
An Aviamatka PVO air defence composite composed of a TB-3 with five fighters aboard.
Самолёты на фотографии: Григорович И-Z - Россия - 1931Поликарпов И-16 / ЦКБ-12 - Россия - 1933Поликарпов И-5 - Россия - 1930Туполев ТБ-3 / АНТ-6 - Россия - 1930
-
A general view of an experimental I-16SPB fighter-bomber with a BRAB-500 bomb. The bomb was to be lowered for dropping to avoid the propeller arc.
Самолёты на фотографии: Поликарпов И-16 / ЦКБ-12 - Россия - 1933
-
Vakhmistrov Zveno-SPB composite with two Polikarpov I-16s.
Самолёты на фотографии: Поликарпов И-16 / ЦКБ-12 - Россия - 1933Туполев ТБ-3РН - Россия - 1934
-
Vakhmistrov Z-7, composite of a Tupolev TB-3 with two Polikarpov I-16s.
Самолёты на фотографии: Поликарпов И-16 / ЦКБ-12 - Россия - 1933Туполев ТБ-3 / АНТ-6 - Россия - 1930
-
Projected development of the composite, using a Pe-8 mother-ship and a pair of Mikoyan-Gurevich MiG-3s, circa 1940-1941.
Самолёты на фотографии: МиГ МиГ-3 - Россия - 1940Петляков Пе-8 / ТБ-7 - Россия - 1936
-
Forward 'pyramids' for the undercarriage axle (also known as 'spiders’).
Folding rear strut with telescopic rest.Самолёты на фотографии: Туполев ТБ-1 / АНТ-4 - Россия - 1925
-
The crucial moment for the first-ever separation from the mother-ship.
Самолёты на фотографии: Туполев И-4 / АНТ-5 - Россия - 1927Туполев ТБ-1 / АНТ-4 - Россия - 1925
-
Vakhmistrov Z-1 composite of a Tupolev TB-1 with a pair of Tupolev-4s.
Самолёты на фотографии: Туполев И-4 / АНТ-5 - Россия - 1927Туполев ТБ-1 / АНТ-4 - Россия - 1925
-
Moment of the start-up for an I-5 on the wing of a TB-3. The aft lock is open, the strut collapsed back, and the fighter is held by the locks of the forward ‘spiders’
Самолёты на фотографии: Поликарпов И-5 - Россия - 1930Туполев ТБ-3 / АНТ-6 - Россия - 1930
-
An I-5 on the fuselage of a TB-3. Special troughs take the mainwheels. Note also the spiral pipe feeding the I-5’s engine with fuel from the tanks of the mother-ship
Самолёты на фотографии: Поликарпов И-5 - Россия - 1930Туполев ТБ-3 / АНТ-6 - Россия - 1930
-
Vakhmistrov Z-5, composite of a Tupolev TB-3 (M-17) and a Grigorovich I-Z. Trapeze shown stowed and deployed.
Самолёты на фотографии: Григорович И-Z - Россия - 1931Туполев ТБ-3 / АНТ-6 - Россия - 1930
-
Vakhmistrov Z-2, composite of a Tupolev TB-3 (M-17) with three Polikarpov I-5s.
Самолёты на фотографии: Поликарпов И-5 - Россия - 1930Туполев ТБ-3 / АНТ-6 - Россия - 1930
-
Tupolev ANT-6 (TB-3 prototype). Tupolev TB-3, M-17F engines. Tupolev TB-3, AM-34R engines, early production standard. Tupolev TB-3, AM-34R engines, unarmed variant. Tupolev TB-3, AM-34FRN engines.
Самолёты на фотографии: Туполев ТБ-3 / АНТ-6 - Россия - 1930Туполев ТБ-3Р - Россия - 1932Туполев ТБ-3РН - Россия - 1934
-
R H Mayo patented a method of disengagement based upon a ‘separation force’ in 1932, this was turned into practicality by the well-known Short-Mayo Composite
Самолёты на фотографии: Short Mayo Composite (S.20 Mercury and S.21 Maia) - Великобритания - 1938
-
I-Z mooring assembly.
Самолёты на фотографии: Григорович И-Z - Россия - 1931
-
‘Parasite’ concepts continued beyond World War Two, with experiments conducted with the GRB-36F Peacemaker and RF-84K Thunderjets
Самолёты на фотографии: Convair B-36 Peacemaker - США - 1946Republic RF-84F Thunderflash - США - 1952
-
Grigorovich I-ZW.
Самолёты на фотографии: Григорович И-ЗВ - Россия - 1937
-
The ‘Flying-Bomb’ composite - with the glider element carrying a pair of FAB-1000 bombs in the front of its booms.
Самолёты на фотографии: Вахмистров В. планер - Россия - 1944
-
Drawings ofV Vakhmistrov’s fighter with a ‘flying torpedo’
Самолёты на фотографии: Вахмистров В. планер - Россия - 1944
-
The drawings of the transport glider composite showing the corrections and the signature of V Vakhmistrov. A note giving the possibility of flight with only one ‘towing’ fighter is of interest
Самолёты на фотографии: Вахмистров В. планер - Россия - 1944
Статьи
- Round-Out
- ??? - Fledgling Neptunes
- D.Watkins - RAF Flying Training and the Vampire
- J.Cupido - Stepping Stone to the 'Jug'
- K.Conboy, J.Morrison - Plausible Deniability
- M.Passingham - Latham's 'Boats
- N.Gillespie - 'Deep Freeze' (1)
- P.Howard - Pioneering in the Trusts
- S.Harding - Canadian Connection
- T.Buttler - A Near Class Act
- V.Lesnitchenko - Combat Composites