RU

/

EN
burger-menu

Поиск по сайту:

airplane photo

Страна : Великобритания

Год : 1934

Single-seat high-speed monoplane

Percival. Самолеты семейства Gull

<...>
   Следует также отметить самолет Mew Gull - одноместную гоночную модель с двигателем Napier Javelin 1a мощностью 165 л. с., ее первый полет состоялся в Грейвсенде в марте 1934 года. К июльской воздушной гонке на Королевский кубок на самолет был установлен двигатель Gipsy Six мощностью 200 л. с., и он развил скорость 307 км/ч. За первым самолетом, обозначенным как Type E.1, последовали четыре экземпляра совершенно новой конструкции - Type E.2. Они побили несколько рекордов в гонках и дальних перелетах, включая перелет, выполненный Алексом Хеншоу до мыса Доброй Надежды и обратно за 4 дня 10 часов 16 минут. Сохранившийся Mew Gull пережил войну и несколько аварий, был восстановлен до летного состояния и летает сегодня. Последняя модификация E.3H имела крыло и оперение меньшего размера, а также более узкий фюзеляж.

Показать полностью

Описание:

  • Percival. Самолеты семейства Gull
  • Flight, March 1934
    THE PERCIVAL "MEW GULL"
  • Flight, April 1936
    MODERN LIGHT AIRCRAFT REVIEW
  • Flight, October 1938
    British Sport and Training types
  • Flight, September 1939
    To-day's Light Aeroplanes
  • Flight, November 1939
    Britain's Civil Aircraft
  • Flight 1934-05 / Flight

    PRINCE GEORGES ENTRY: The Percival "Mew Gull" which will be flown by Mr. Percival in the King's Cup Race.

  • Flight 1934-03 / Flight

    FAST TOURING: A glimpse of the "Mew Gull" flying past, with its designer at the controls.
    The prototype Mew Gull, G-ACND, was originally powered by a Napier Javelin but later reengined with a 200 h.p. Gipsy Six.

  • Flight 1935-05 / Flight

    The Percival "Mew Gull" entered for the Race by Prince George in 1934;

  • Flight 1934-03 / Flight

    This view of the machine indicate that in spite of the location of the cabin, the view diagonally forward is quite good.

  • Flight 1934-03 / Flight

    200 M.P.H.: Mr. E. W. Percival demonstrated his latest machine, the "Mew Gull" (Napier "Javelin"), in a gale last week.

  • Aeroplane Monthly 1986-07 / Personal album

    Percival Mew Gull G-ACND is the subject of photo 2. First flown in March 1934, powered by a 165 h.p. Napier Javelin IA, the aircraft was fitted with a 200 h.p. D.H. Gipsy Six for the 1934 King's Cup race, held that July. G-ACND crashed near Angouleme in France in October 1935. Percival subsequently built a second, completely redesigned Mew Gull, also registered G-ACND.

  • Flight 1934-07 / Flight

    PRINCE GEORGES ENTRY: The Percival "Mew Gull" (Gipsy Six), although it averaged 191 m.p.h., was not fast enough to beat the handicappers.

  • Flight 1934-03 / Flight

    ROOM ENOUGH: In spite of the small size of the machine, there is room in the cabin for a large pilot (in this case Mr. Percival himself) wearing his parachute. The luggage locker is in the tail fairing.

  • Flight 1934-03 / Flight

    PREPARING FOR THE FIRST FLIGHT: Mr. Percival may be seen on the right, donning his parachute before taking the "Mew Gull" up in a gale.

  • Aeroplane Monthly 1980-02 / Gravesend /Gone but not forgotten/ (7)

    The original prototype Mew Gull, G-ACND, at Gravesend in March 1934.