RU

/

EN
burger-menu
Поиск по сайту:
airplane photo

Страна : США

Год : 1929

Lockheed 8 Sirius

Самолет проектировался согласно требованиям Чарльза Линдберга к низкоплану с высокими летными данными. В Lockheed 8 Sirius использован деревянный фюзеляж от самолета Vega с новым низкорасположенным крылом консольного типа. Первый полет самолет выполнил в ноябре 1929 года, затем на нем заменили двигатель, установив мотор Pratt & Whitney Wasp мощностью 450 л. с. Lockheed 8 Sirius имел две открытые расположенные тандемом кабины и неубираемую хвостовую опору шасси. Линдберг потребовал закрыть кабины сдвижным фонарем. В 1930 году, накануне передачи машины "Pan American Airways", на ней установили мотор Wright Cyclone мощностью 575 л.с. и поплавковое шасси. Финальный сдаточный полет самолет выполнил с мотором Wright Cyclone мощностью 710 л.с.
   Успех Линдберга помог выпустить еще 13 самолетов: четыре Sirius 8, восемь Sirius 8A с увеличенным хвостовым оперением и один четырехместный Sirius 8C с закрытой кабиной для пассажиров между мотором и кабиной летчика. Компания "Detroit Aircraft Corporation" построила один самолет Sirius под обозначением DL-2 - с металлическим фюзеляжем и деревянным крылом "Lockheed".

Показать полностью

Описание:

  • Lockheed 8 Sirius
  • Lockheed 8 Altair
  • Мировая Авиация 174

    Lockheed Sirius Чарльза Линдберга имел следующие характеристики: размах крыла 13,04 м; максимальная масса 3220 кг, максимальная скорость в сухопутном варианте 298 км/ч; дальность полета с колесным шасси 1570 км.
    LOCKHEED SIRIUS. Built for Colonel Charles Lindbergh in 1929, the two-seat Sirius established many famous records. Special accommodation was provided in the fuselage for extra fuel. Of plywood construction, the Sirius was powered by a 750-h.p. Wright Cyclone radial. Span was 42 ft. 9 in.; length 27 ft. 1 in.; all-up weight 7,099 lb., and top speed 185 m.p.h.

  • Мировая Авиация 48

    Линдберг и его жена Энн (в летных комбинезонах) в 1931 году перелетели через Тихий океан в Китай на Lockheed Sirius, самолет пилотировали по очереди. Позднее они летали в Индию. Супруги были так популярны, что обедали с членами королевских фамилий и давали советы членам правительств.

  • Aeroplane Monthly 1996-04 / Personal album. Civil
    Регистрационный номер: NR115W

    Lockheed 8A Sirius NR115W Justice for Hungary after it was flown non-stop from Harbor Grace, Newfoundland, to Bicske in Hungary on July 15-16, 1931, by Endresz Gyorgy and Magyar Sandor, landing just 35km short of Budapest, its intended destination, owing to fuel starvation.

  • Aeroplane Monthly 1987-03 / D.Jones - Hollywood pilot
    Регистрационный номер: NC117W

    Lockheed Sirius 8A NC117W landing after a filming session in about 1940. The aircraft was fitted with a power-operated camera turret.

  • Aeroplane Monthly 1976-03 / J.Grierson - The Lindbergh story (2)

    Lindbergh’s Lockheed Sirius was named Tingmissartoq, a Greenland eskimo word meaning "A man who flies like a big bird."

  • Flight 1931-09 / Flight

    FAST TOURING: A fine flying view of the Lockheed "Sirius" seaplane in which Col. and Mrs. Lindbergh are touring the world. This machine has extra tanks giving it a very large range, is very completely equipped with flying instruments and wireless transmission and receiving installations. The speed of this "Sirius" has made it possible for Col. Lindbergh to make the trip from New York to Tokio via Alaska and the Behring Sea in a total flying time of 84 hr. 5 min.

  • Flight 1933-08 / Flight

    THE LINDBERGHS IN EUROPE: Col. and Mrs. Lindbergh, who have been carrying out a survey flight over the Arctic Atlantic air route, about to depart from Lerwick, Shetland Isles, for Copenhagen.

  • Flight 1933-10 / Flight

    THE LINDBERGHS IN ENGLAND: Col. and Mrs. Lindbergh flew from Norway to England on October 4. They are here seen after their arrival at Woolston, Southampton, about to go ashore - with the assistance of Maj. Brackley.

  • Aeroplane Monthly 1984-02 / Personal album

    The same aircraft seen at Manaos in Brazil on December 10, 1933 during the last stages of the Arctic, North and South Atlantic survey flight.

  • Aeroplane Monthly 1976-03 / J.Grierson - The Lindbergh story (2)

    The arrival of the Lindberghs at College Point, New York, at the conclusion of their 30,000-mile flight to Europe and back.

  • Aeroplane Monthly 1984-02 / Personal album

    The Sirius seen at Manaos in Brazil on December 10, 1933.

  • Aeroplane Monthly 1984-02 / Personal album

    All photographs, except for the aerial view of Hermes, were taken when the Sirius was in Brazil. In the group seen walking up the slipway Anne Lindbergh, with light coloured flying helmet, is dwarfed by husband Charles next to her.

  • Aeroplane Monthly 1984-02 / Personal album

    The Sirius aboard HMS Hermes in September 1931.

  • Aeroplane Monthly 1984-02 / Personal album

    The Lockheed Sirius aboard HMS Hermes. Lindbergh can be seen leaning over the cockpit.

  • Мировая Авиация 32

    Некоторые "одномоторники" фирмы "Lockheed" использовались для военных нужд, как, например, этот Altair, построенный в Детройте. Под обозначением Y1C-23 он служил в качестве скоростной связной машины.

  • Aeroplane Monthly 1987-03 / K.Durdey - An Australian air knight
    Регистрационный номер: X118W   [5]

    FOR THE ENGLAND-AUSTRALIA RACE: Sir Charles Kingsford-Smith with the Lockheed "Altair" low-wing monoplane (supercharged "Wasp") which he will fly in the England-Australia race.
    Sir Charles Kingsford Smith with the Lockheed Altair Lady Southern Cross in which he had planned to compete in the 1934 England-Australia Air Race.

  • Aeroplane Monthly 1983-02 / P.Jarrett - Grapevine
    Регистрационный номер: X118W   [5]

    Kingsford Smith’s Lockheed Altair in its original form, as X118W Anzac. After registration as VH-USB the Altair took up the British marks G-ADUS for the England-Australia record attempt.

  • Flight 1934-08 / Flight
    Регистрационный номер: X118W   [5]

    240 M.P.H.: Kingsford-Smith's "Altair" Anzac ("Wasp" S1D1)

  • Aeroplane Monthly 1987-03 / K.Durdey - An Australian air knight
    Регистрационный номер: X118W   [5]

    The same aircraft, low and fast.

  • Aeroplane Monthly 1983-01 / B.Gunston - The classic aero engines (5)
    Регистрационный номер: X118W   [5]

    Wasp-powered Lockheed Altair, low and fast, with retracted undercarriage.

  • Flight 1934-09 / Flight

    FOR ENGLAND-AUSTRALIA RECORD? Sir Charles Kingsford-Smith's Lockheed "Altair," which he has entered for the MacRobertson Race, being shipped to Australia. It is reported that "Smithy" is about to attempt to beat the Australia-England record on this machine.

  • Flight 1935-10 / Flight
    Регистрационный номер: VH-USB   [5]

    A LADY ENTERS: Lady Southern Cross, the Lockheed Altair in which Sir Charles Kingsford-Smith is soon to make a fast trip to Australia, being unshipped at London Docks last Monday. The engine is a 550 h.p. supercharged Wasp.

  • Flight 1934-11 / Flight
    Регистрационный номер: VH-USB   [5]

    AT HAWAII: Sir Charles Kingsford-Smith's Lockheed "Altair," Lady Southern Cross, arrives at Wheeler Field, Hawaii, after its flight from Suva, Fiji.

  • Air International 1987-07 / Talkback
    Регистрационный номер: VH-USB   [5]

    The "Lady Southern Cross” after its test flight

  • Air Pictorial 1957-02
    Регистрационный номер: VH-USB   [5]

    Lockheed Altair

  • Air International 1987-07 / Talkback
    Регистрационный номер: VH-USB   [5]

    The "Lady Southern Cross” in company with a Vega and an Orion.

    Другие самолёты на фотографии: Lockheed Orion 9 - США - 1931Lockheed Vega - США - 1927

  • Мировая Авиация 174

    Характеристики типичного Lockheed 8 Altair были следующими: размах крыла 13,03 м, максимальная взлетная масса 2220 кг, максимальная скорость на высоте 2135 м - 333 км/ч.

  • Мировая Авиация 32
    Регистрационный номер: J-BAUC

    Несмотря на сравнительно небольшое количество проданных экземпляров, Altair завоевал репутацию первоклассной машины с отличными летными качествами. Самолет, изображенный на фотографии, купила редакция японской газеты "Маиничи".

  • Flight 1931-05 / Flight

    View showing the undercarriage operation of the "Altaire"

  • Air International 1987-07 / Talkback

    The main spar of the Lockheed Altair

  • Flight 1938-08 / Flight

    A TWIN-ENGINED ALTAIR: Yes, really. The power plant consists of two inverted Menascos geared to one airscrew. Either engine may be taken out of gear if trouble occurs. The machine has been constructed by the Vega Airplane Company, a Lockheed subsidiary.

  • Фотографии