МиГ МиГ-35 / МиГ-29М2 / МиГ-29MRCA
Варианты:
МиГ - МиГ-35 / МиГ-29М2 / МиГ-29MRCA - 2002 - Россия
Страна: Россия
Год: 2002


Описание
Фотографии:

Цветные фото (93)
МиГ-29

<...>
   МиГ-35 - многофункциональный истребитель поколения "4++", созданный на основе разработок МиГ-29К/КУБ и МиГ-29М/М2 и отличающийся модернизированной СУВ с РЛС семейства "Жук" с активной фазированной антенной решеткой, "стеклянной" кабиной с многофункциональными индикаторами, способностью применения широкой номенклатуры современных и перспективных средств поражения, наличием нового бортового комплекса обороны и т.д.
<...>
МиГ-29М2
Одним из направлений развития МиГ-29 стали одноместный МиГ-29М и двухместный МиГ-29М2 (на фотографии). Это второе поколение МиГ-29М, первый "М" был разработан в начале 1990-х годов и отличался конструктивно новым планером, обновленным БРЭО и расширенным ассортиментом вооружения.
Новейший МиГ-29М2 так и не появился на салоне
Двухместный истребитель МиГ-29М2 на МАКС-2005
Самолет-демонстратор МиГ-35 (№154) был изготовлен в конце 2006 г. на базе опытного двухместного самолета МиГ-29М2, созданного, в свою очередь, в 2001 г. на базе четвертого летного экземпляра истребителя МиГ-29М (№154) выпуска 1990 г. для отработки новой головной части фюзеляжа с двухместной кабиной экипажа, применяемой в настоящее время на всех новых модификациях самолетов МиГ-29 (МиГ-29К/КУБ, МиГ-35). Демонстратор МиГ-35 использовался для отработки размещения и функционирования новых бортовых систем, предназначенных для серийного МиГ-35 (в частности, прототипа БРЛС с АФАР типа «Жук-АЭ» и новых оптико-электронных систем), а также показов потенциальному заказчику.
МиГ-35 и МиГ-29ОВТ в Индии на фоне конкурентов
Одноместный вариант самолета МиГ-35 на авиасалоне МАКС-2013
Законцовка крыла самолета Миг-35
MiG-35 '154 Blue' made the type's first public appearance outside Russia as one of the contenders for the IAF’s requirement for 126 multi-role combat aircraft.
MiG-35S 702, a pre-production example for the Russian Air Force, on display at Lukhovitsy on January 27, 2017.
MiG-35S 702 loaded with an R-77 (AA-12 Adder) radar-guided medium-range air-to-air missile on each inner pylon; six R-73 (AA-11 Archer) short range air-to-air missiles on all other underwing pylons; plus, an I-220/KE navigation-targeting pod under the starboard air inlet.
It is not yet clear if the MiG-35s built for the RuASF will get the T220 targeting pod, developed by the Moscow-based NIIP company, featuring the same sensor outfit as that of the nose-mounted OLS-UEM
Количество узлов подвески вооружения на МиГ-35 доведено до 11
The MiG-35 is the most advanced derivative of the Fulcrum still in development and has proven hard to sell. The Russian Air and Space Force is the only confirmed customer with an initial order for two aircraft for developmental test work. A follow-on order is expected in 2016 for 30 more.
Самыми последними представителями семейства "Fulcrum" являются МиГ-35 и двухместный МиГ-35Д, оснащенные РЛС с АФАР и двигателями РД-33МК палубного МиГ-29К.
Истребитель МиГ-35 в конфигурации 2007 г. Обращает на себя внимание горизонтальное оперение увеличенного размера
Истребитель МиГ-35 в «крайней» конфигурации. Хорошо видно «палубное» крыло с увеличенными закрылками
Rosoboronexport has refused to admit the existence of an order by Egypt for 46 MiG-35s. According to an article in the Russian daily Vedomosti in the first half of 2015, details of the Egyptian contract have been agreed, but there is no confirmation of contract signing.
The initial pair of newly built MIG-35s - referred to as pre-production aircraft and earmarked for use in the type’s exhaustive testing and evaluation effort - took to the air for the first time in November 2016
Two-seat MiG-35UB 712 takes off on a demonstration flight at Lukhovitsy airfield on January 27, 2017.
In 2014, the MiG-35’s development programme was at last given a much-needed funding boost by the Russian MoD. The initial pair of newly built examples - referred to as pre-production aircraft and earmarked for use in the type’s exhaustive testing and evaluation effort - is known to have taken to the air for the first time in November 2016
The MiG-35D Fulcrum-F is one of three fourth-generation fighter aircraft that will enter Russian Air Force service between 2014 and 2021.
This is the first pre-series MiG-35S, a single-seater, delivered in 2019 to the RuASF for participation in the extended flight-testing programme
This is the two-seater Fulcrum, known to have been the first to get the MiG-35 designation during 2007. Developed on the basis of one of the MiG-29M’s original prototypes, serialled 154, it was used for demonstrator purposes during the Indian MRCA fighter competition
On completion of the MiG-35’s development and testing effort, an order for 30-plus examples for the RuAF was originally expected to be placed in late 2018
18-23 августа на подмосковном аэродроме в Жуковском состоялся авиакосмический салон МАКС-2009
Демонстрационный проход на МАКС-2011 возглавляет демонстратор МиГ-29К (б/н 941) с четырьмя ПТБ и агрегатом дозаправки в воздухе. Справа сзади от МиГ-29К стоит МиГ-29ОВТ, слева - МиГ-35Д. Внешними ведомыми являются одноместный демонстратор Су-35БМ (б/н 901) и двухместный Су-34.
МиГ-3 и МиГ-35
МиГ-3 в совместном полете с истребителем МиГ-35
МиГ-29М2 (МиГ-35) в совместном полете с перспективным истребителем Т-50 на авиашоу в честь 100-летия ВВС России, 2012 г.
Имитация дозаправки топливом в полете истребителя МиГ-35 от самолета МиГ-29КУБ
МиГ-35
МиГ-35
Двухместный истребитель МиГ-35
МиГ-35 №961. Опытный образец одноместного истребителя МиГ-35 переделан РСК «МиГ» летом 2009 года из самолета МиГ-29КУБ № 941. Осенью 2009 года самолет участвовал в программе демонстрационных полетов и оценочных испытаний в Индии. В 2012 году был вновь доработан до уровня МиГ-29КУБ (самолет получил борт. № 204) для продолжения программы испытаний по авианосной тематике взамен разбившегося в 2011 г. МиГ-29КУБ (борт № 947)
МиГ-35 на авиасалоне МАКС-2013. В кабине - Командующий ВВС и ПВО Сербии Ранко Живак
The MiG-35 features a newly introduced sophisticated self-protection suite, including the L-150 Pastel radar warning receiver. There is also the MSP-418K jammer pod offered for this Fulcrum derivative, seen in the foreground
The MIG-35 is set to undergo a slow start in both production and introduction to RuASF service. Only six aircraft are expected to have entered service by the end of 2019; 14 more are expected be ordered in 2020, deemed enough to equip the first front-line squadron.
This is one of the two pre-series MiG-35s, serialled Blue 11, built in 2019, seen here positioned behind a wide array of guided air-to-surface ordinance integrated, or intended for integration on the new-generation Fulcrums for the RuASF
The T220 pod, seen here suspended under the starboard engine nacelle, was built to be used for target detection and identification as well as for the designation of laser-guided munitions
На этом снимке виден отклоняемый носок крыла и вихревой щиток (по типу щитка Крюгера), установленный на наплыве крыла.
An MSP-418K Kedr (cedar) active electronic jamming pod under the wing of MiG-35 '741
Two pods, both developed by Moscow-based NPK SPP, were installed under the fuselage of MiG-35 '741'. First (in the foreground) is a fairing containing two sensors; one forward- and one rearward-looking. Both sensors are part of the I-222 ultraviolet missile warning suite; four more sensors are mounted on the fuselage. Second is a new air-to-surface targeting pod (seen in the background), also developed by the NPK SPP.
Основная стойка шасси самолета МиГ-35
Контейнер тормозного парашюта в хвостовой части фюзеляжа самолета МиГ-35
Воздухозаборники с защитными решетками на самолете МиГ-35. Видна острая кромка наплыва крыла и не до конца поджатые вихревые щитки
The new developments around the MiG-35 programme, revealed at the MAKS-2019 show and aimed at export customers, were centred on the extensive structural redesign of a demonstrator aircraft equipped with an AESA radar, developed by the Phazotron-NIIR company, known as the Zhuk-A/AM
The Zhuk-AE FGA-35 radar fitted to the newly configured MiG-35.
БРЛС «Жук-АЭ»
The latetst version of the Phazotron Zhuk-A active electronically scanned array radar featuring LTCC transmit-receive modules. The first flight tests are scheduled on a MiG-29 in 2014.
The Klimov RD-33MK engine, powering the MiG-35 and MIG-29M/M2 derivatives, is rated at 19,836lb st at full afterburner, while time between overhaul is 1,000 hours and the service life is set at 4,000 hours
The enhanced aerodynamical configuration of the export-orientated, pumped-up Fulcrum - unveiled at MAKS-2019 and showed again at MAKS-2021 - has redesigned extended-area vertical fins with the rudder placed flush with the trailing edge and cropped top surface instead of the original canted downwards design
Египет
Three Egyptian MiG-29Ms were placed on display at Lukhovitsy in various stages of production.
Россия начала поставлять истребители МиГ-29 в Египет, сообщил глава Рособоронэкспорта Александр Михеев: «Согласно контракту, уже выполнены первые поставки. Сейчас идет обучение пилотов».
The first Egyptian Air Force MiG-29M2 to fly from Lukhovitsy near Moscow was two-seat MiG-29M2 811.
Уходящий 2017 год был интересен тем, что согласно контракту, заключенному в 2015 г. между Египтом и АО «Рособоронэкспорт», на Производственном комплексе АО «РСК «МИГ»» были построены и переданы ВВС Египта первые самолеты МиГ-29, хотя переброска их непосредственно в страну-заказчика (на момент подготовки номера в печать) еще не осуществлялась.
The majority of Egypt’s Fulcrums are two-seat MiG-29M2s. They offer a much better capability than the F-16s, which were supplied downgraded to a lower specification than Israel’s
Egypt’s Mig-29Ms and Rafales have a buddy refuelling capability. Here one of the former unreels its drogue during the annual Qader joint exercise in 2020
A MIG-29M2 deploys its brake chute on landing. The main MiG base is Wadi Abu Rish, to the south of Cairo, although detachments can be found elsewhere. Note the R-77 ‘Adder’ AAM under the wing