RU

/

EN
burger-menu
airplane photo

Страна : Великобритания

Год : 1945

Twin-engined four-seat Cabin monoplane

Варианты

Miles M.65 Gemini и M.75 Aries

   Двухмоторный M.65 Gemini с убираемым шасси был дальнейшим развитием самолета Messenger. M.65 выполнил первый полет 26 октября 1945 года. Он стал последним массовым самолетом конструкции Ф.Дж. Майлза. На Gemini Mk IA ставились моторы Blackburn Cirrus мощностью по 100 л.с. (75 кВт), крыло оснащалось фиксированными закрылками. Построили только один самолет варианта Mk IB с выдвижными закрылками. На единственном Gemini Mk 2 стояли моторы Continental мощностью по 125 л. с. Серийные Gemini Mk 3A оснащались моторами de Havilland Gipsy Major 10 мощностью по 145 л. с. Эти Mk 3A строились в нескольких подвариантах, несколько отличных друг от друга. Два самолета собрали с моторами Blackburn Cirrus Major III мощностью 155 л. с., конструкция была усилена, а площадь вертикального оперения увеличена. Этот вариант обозначался уже как M.75 Aries.
   Всего построено 170 самолетов Gemini и два в варианте Aries. Две трети из выпущенных Gemini поставлено на экспорт компанией "Miles" до ее банкротства в 1947 году.

Показать полностью
  • Описание
  • Мировая Авиация 195
    Регистрационный номер: G-AMDJ   [2], VH-FAV   [2]

    Вариант M.57 Aries с усиленной конструкцией оснащался более мощными моторами в сравнении с M.65. Всего построили два таких самолета.

  • Aeroplane Monthly 1987-01 / M.Jerram - For Business and Pleasure
    Регистрационный номер: G-AOGA

    A production Aries, G-AOGA, was sold to Pasolds Ltd - it was one of only two purpose-built Aries constructed although other Geminis were modified to Aries status.

  • Air Pictorial 1955-06 / Air Pictorial's photo-review
    Регистрационный номер: VH-FAV   [2], G-AMDJ   [2]

    Now in Australia in a beautiful red and cream colour scheme is the Miles M.75 Aries. It was previously G-AMDJ. c.n. 75/1002.

  • Aeroplane Monthly 1986-12 / M.Jerram - For Business and Pleasure

    Two views of the cockpit and panel of the prototype Miles Gemini. The designers introduced luxury motor car comfort in their "heavenly twin”. Cabin noise during flight was comparatively low, and visibility for the pilot was excellent.

  • Aeroplane Monthly 1994-03 / M.Oakey - Grapevine
    Регистрационный номер: G-AKEK

    Skysport Engineering’s Tim Moore, in conjunction with Mike Vaisey and other members of the self-styled “Gemini Wanderers” group, took delivery of dilapidated Miles Gemini 3A G-AKEK on December 5 last year. Last flown in 1972, ’EK will be rebuilt as a private sparetime project. “Everyone, ourselves included, thinks we’re mad to take it on”, Moore tells Grapevine. “But it’s fun.”

  • Aeroplane Monthly 1987-01 / M.Jerram - For Business and Pleasure
    Регистрационный номер: ZS-BRV

    Gemini 1A ZS-BRV, one of the first built, seen making its last flight - on the end of a crane in South Africa. The Gemini's one-piece wing is seen to good effect.

  • Aeroplane Monthly 1987-01 / M.Jerram - For Business and Pleasure

    E. J. Riding's three-view of the prototype Gemini is published with the kind permission of Aeromodeller.

  • Фотографии