RU

/

EN
burger-menu
Поиск по сайту:
airplane photo

Страна : Великобритания

Год : 1948

Одноместный тактический разведчик

Варианты

Supermarine Swift

   Проектирование новой машины началось в 1946 году, когда министерство авиации приступило к поискам самолета для замены Gloster Meteor. Были заказаны два прототипа под обозначением Type 510. Фактически прототипы представляли собой истребитель Attacker, модернизированный под установку двух ТРД Rolls-Royce Nene, но со стреловидными крылом (угол стреловидности 40°) и оперением. Первый самолет Type 510 выполнил первый полет 29 декабря 1948 года. За двумя Type 510 построили еще два прототипа Type 517 с переставляемым стабилизатором, затем один Type 535 с шасси с носовой опорой и фюзеляжем, доработанным под установку двигателей Nene в варианте с форсажной камерой.
   Первый серийный Swift F.Mk 1 поднялся в воздух 25 августа 1952 года. Вооружение составляли две 30-мм пушки ADEN, на самолет установлены двигатели Avon RA.7, стабилизатор выполнили неподвижным. Последующие модификации самолета включали Swift F.Mk 2 с четырьмя 20-мм пушками ADEN в новом крыле, Swift F.Mk 3 с ТРДФ Avon RA.7R и Swift F.Mk 4 с переставляемым стабилизатором.
   Прототип Swift F.Mk4 в сентябре 1953 года использовали в попытке установить новый абсолютный мировой рекорд скорости. В строевые части Swift F.Mk 1 начали поступать в феврале 1954 года, но с вооружения сняли очень быстро, поскольку в качестве перехватчика самолет надежд не оправдал. Упор сделали на варианте тактического разведчика, построив 58 Swift FR.Mk 5, еще четыре разведчика переделали из Swift F.Mk 4.
   Вариант Mk 5 отличался от Swift F.Mk 4 удлиненной носовой частью фюзеляжа, в которой были установлены три фотоаппарата F.95, беспереплетным фонарем кабины, новым крылом с увеличенной хордой и выступом-"зубом" на его носке. Первый серийный Swift FR.Mk 5 выполнил первый полет в мае 1955 года. В начале 1956 года самолеты поступили на вооружение двух эскадрилий 2-й тактической Воздушной армии в ФРГ. На вооружении 79-й эскадрильи и эскадрильи II(AC) разведчики оставались до середины 1961 года.
   На следующем варианте Swift F.Mk 7 в удлиненной носовой части фюзеляжа монтировалась РЛС, а под крыло увеличенного размаха можно было подвесить четыре УР класса "воздух-воздух" Blue Sky, при этом вооружение из четырех пушек сохранилось. Построены два прототипа и 12 серийных F.Mk 7, которые использовались в британских ВВС для испытаний вооружения.
   Всего построено 193 самолета Swift всех модификаций, не считая четырех прототипов.


ТАКТИКО-ТЕХНИЧЕСКИЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ

   Supermarine Swift FR.Mk 5

   Тип: одноместный тактический разведчик
   Силовая установка: один ТРДФ Rolls-Royce Avon 114 тягой 44,86 кН
   Летные характеристики: макс. скорость 1102 км/ч; практический потолок 13 960 м; дальность 1014 км
   Масса: пустого 6094 кг; максимальная взлетная 9707 кг
   Размеры: размах крыла 9,86 м; длина 12,88 м; высота 4,02 м; площадь крыла 30,44 м!
   Вооружение: две 30-мм пушки ADEN, бомбы или ракеты на внешней подвеске под крылом

Показать полностью
  • Описание
  • Мировая Авиация 8
    Регистрационный номер: VV106   [9]

    29 декабря 1948г.: с аэродрома Боскомб-Даун под управлением Майка Литгоу поднялся Supermarine Type 510, первый британский самолет со стреловидными крылом и хвостовым оперением.

  • Air International 1994-10 / Fighter A to Z
    Регистрационный номер: VV106   [9]

    The Supermarine 510

  • OS 1 / H.Cowin - X-Planes
    Регистрационный номер: VV106   [9]

    Shown is the sole Supermarine 510, VV 106, which began the evolution of the Attacker and the Swift. First flown on 29 December 1948, with Lithgow at the controls, he was also flying the 510, by now equipped with arrester hook, when it became the first fully swept-winged aircraft to land aboard a carrier, during trials with HMS Illustrious on 8 November 1950.

  • Мировая Авиация 213
    Регистрационный номер: VV106   [9]

    На фотографии изображен опытный самолет Type 510, уже имевший стреловидные крыло и хвостовое оперение

  • Aeroplane Monthly 1977-03 / B.Gunston - Supermarine Swift /Fighters of the fifties/ (13)
    Регистрационный номер: VV106   [9]

    The type 510, VV106 was virtually an Attacker with swept flying surfaces. It first flew on December 29, 1948, and is seen here with its original blunt nose.

  • Aviation Historian 16
    Регистрационный номер: WK194   [2]

    A rollercoaster ride: longitudinal stability problems plagued the Supermarine Swift from its inception. The example seen here is first production Swift F Mk 1 WK194, which first flew on August 25, 1952.

  • Aeroplane Monthly 1988-09 / Farnborough 1949
    Регистрационный номер: VV106   [9]

    Supermarine 510 prototype VV106 on finals after its breathtaking display in the hands of Mike Lithgow. Visibly faster than anything else in the display, VV106 shot past the spectators at 660 m.p.h. and 100ft, showing off its rapid rate of roll and whipping into tight vertical turns. Later named Swift, the type was the first British swept-wing jet fighter to go into RAF service, with 56 Sqn on February 13, 1954.

  • Aeroplane Monthly 1977-03 / B.Gunston - Supermarine Swift /Fighters of the fifties/ (13)
    Регистрационный номер: VV106   [9]

    Although the lines of the 510 were improved by the addition of a needle nose, the adherence to a tailwheel undercarriage gave it an archaic appearance.

  • Мировая Авиация 95

    Лейтенант-коммандер М. Дж. Литгоу, 25 сентября 1953 года. Британцы старались не отставать от своих заокеанских коллег - в Королевских ВВС для "гонки за скоростью" использовали Supermarine Swift. И, наконец, 25 сентября 1953 года М.Дж. Литгоу установил на нем под Триполи, Ливия, рекорд скорости - 1183 км/час.

  • Aviation Historian 11 / K.Hayward - High Anxiety
    Регистрационный номер: WK198   [11]

    Supermarine test pilot Lt-Cdr Mike Lithgow in Swift F.4 WK198 on his arrival at RAF Idris in Libya in September 1953, where he set a new world air speed record. No doubt Supermarine’s management was delighted to have broken the previous record set by Hawker Hunter WB188 only three weeks previously.

  • OS 1 / H.Cowin - X-Planes
    Регистрационный номер: VV106   [9]

    Lt. Cdr. Michael J. 'Mike' Lithgow, Chief Test Pilot for Vickers Armstrong's Supermarine company standing beside the sole Supermarine 510, VV106, which he demonstrated at the September 1949 SBAC Farnborough Air Show. A former Royal Navy Fleet Air Arm pilot, Lithgow's association with Supermarine started in 1944, when he was seconded to the company to assist Jeffrey Quill in Spitfire/Seafire development flying. After the war, Quill persuaded Lithgow to join the firm, where he succeeded Quill as Chief Test Pilot in 1947. During the late 1940s and early 1950s, Mike' Lithgow had overall flight development responsibility for the string of Supermarine designs that sired the RAF's Swift and the Royal Navy's Scimitar. Tragically, Lt. Cdr. Lithgow, along with his co-pilot 'Dickie' Rymer and three flight test engineers were to lose their lives in the prototype BAC One-Eleven's 'deep stall' crash of 22 October 1963.

  • Air Pictorial 1955-05 / The journal of a roving spotter
    Регистрационный номер: VV106   [9]

    A close-up of the after part of the fuselage of the Supermarine 510, taken at the R.A.F. Apprentices School, Halton, Bucks, recently. The entire rear part of the fuselage is hinged from just behind the leading edge of the tailplane. This modification has a similar effect to a variable-incidence tailplane.

  • Air Pictorial 1957-01
    Регистрационный номер: 7175M

    The Supermarine 510 was photographed at R.A.F. Cardington by M. M. Gates of Ealing.

  • Air Pictorial 1957-11

    The Supermarine 510 stored at R.A.F. Cardington, are now painted inl standard R.A.F. camouflage.

  • Aeroplane Monthly 1999-05 / C.Burnet - Supermarine superpriority /1950s flight testing/
    Регистрационный номер: VV119   [4], WJ965   [3], WK194   [2], WK195

    An interesting collection in the works. In the background are the Type 535 Swift prototype VV119 and the first two production Swift F.1s, WK194 and WK195. In the foreground is WJ965, one of the two Type 541s, with a nose pitot boom and tufting on its white-painted tailcone.

  • Aviation Historian 11 / K.Hayward - High Anxiety
    Регистрационный номер: VV119   [4]

    The Supermarine Type 535 research aircraft, serialled VV119, was essentially the prototype of what would develop into the Swift, and was used memorably in the filming of David Lean’s The Sound Barrier.

  • Aeroplane Monthly 1977-03 / B.Gunston - Supermarine Swift /Fighters of the fifties/ (13)
    Регистрационный номер: VV119   [4]

    Fine study of the 535 VV119 taken on August 13, 1951.

  • Aeroplane Monthly 1977-03 / B.Gunston - Supermarine Swift /Fighters of the fifties/ (13)
    Регистрационный номер: VV119   [4]

    Fine study of the 535 VV119 taken on August 13, 1951. It bears the name Prometheus on its nose.

  • Aeroplane Monthly 1977-03 / B.Gunston - Supermarine Swift /Fighters of the fifties/ (13)
    Регистрационный номер: WJ960   [4]

    Many of the characteristic features of the Swift were apparent in the Type 541, WJ960, of 1951.

  • Мировая Авиация 60
    Регистрационный номер: WJ960   [4]

    1 августа 1951г.: взлетел WJ960 - первый предсерийный истребитель Supermarine Swift. 8 сентября самолет выполнил вынужденную посадку из-за отказа двигателя.

  • Air International 2006-11 / J.Lake - Vockers Supermarine Swift /Legends of aviation/
    Регистрационный номер: WJ960   [4]

    The first pre-production prototype, WJ960, was not officially a Swift, but the name was used unofficially at that time. It first flew on August 1, 1951, and in June 1952 broke the London to Brussels speed record. In 1953, it was decided that WJ960 was not sufficiently representative of the intended production aircraft for further development work and it was relegated to Rolls-Royce Avon engine trials.

  • Aviation Historian 11 / K.Hayward - High Anxiety
    Регистрационный номер: WJ960   [4]

    A characteristically superb portrait of the first pre-production Swift, WJ960, by the doyen of aviation photographers, Charles E. Brown. This production prototype was essentially similar to VV119 but with longer-span ailerons. Built at Hursley Park, the aircraft made its maiden flight on August 1, 1951, from Boscombe Down.

  • Aeroplane Monthly 1977-03 / B.Gunston - Supermarine Swift /Fighters of the fifties/ (13)
    Регистрационный номер: WJ965   [3]

    Serious flutter problems beset the first true Swift, WJ965, which first flew on July 18, 1952.

  • Aeroplane Monthly 1999-05 / C.Burnet - Supermarine superpriority /1950s flight testing/
    Регистрационный номер: WJ965   [3]

    A fine air-to-air study of Type 541 WJ965, on which a rigidly-linked gear tab aileron system was tested.

  • Мировая Авиация 213

    Старший летчик-испытатель "Supermarine" Майк Литгоу пилотирует Type 508, рядом с которым следует прототип Type 535 Swift. Авиашоу в Фарнборо, сентябрь 1951 года.

    Другие самолёты на фотографии: Supermarine Type 508 / 529 / 525 - Великобритания - 1951

  • Aeroplane Monthly 1999-05 / C.Burnet - Supermarine superpriority /1950s flight testing/
    Регистрационный номер: WK205   [2], WK211, WK212

    A trio of early production Swift F.1s shortly after delivery to the RAF; WK205 leads WK211 and WK212, all in natural metal and lacking any squadron markings. All three went to 56 Sqn.

  • Aeroplane Monthly 1977-03 / B.Gunston - Supermarine Swift /Fighters of the fifties/ (13)

    No 56 Squadron was the only unit to operate the Swift F.1 and F.2 interceptors. In this formation three of the unit’s natural-metal F.1s lead three camouflaged F.2s.

  • Aeroplane Monthly 1977-03 / B.Gunston - Supermarine Swift /Fighters of the fifties/ (13)

    A line-up of Swift F.2s awaiting delivery at South Marston in 1956.

  • Aeroplane Monthly 1999-05 / C.Burnet - Supermarine superpriority /1950s flight testing/
    Регистрационный номер: WK247   [4]

    A line-up of factory-fresh Swift F.3s ready for delivery to the RAF, with the first production example, WK247, nearest the camera.

  • Aeroplane Monthly 1977-03 / B.Gunston - Supermarine Swift /Fighters of the fifties/ (13)
    Регистрационный номер: WK247   [4]

    Swift F.3 WK247, photographed on September 5, 1954, was an F.2 with revised outer wings and an afterburning engine.

  • Aviation Historian 11 / K.Hayward - High Anxiety
    Регистрационный номер: WK247   [4]

    The Swift F.3 variant - the first of which, WK247, is seen here - was similar to the F.1 and F.2 but introduced reheat for its Rolls-Royce Avon engine. All 25 F.3s ordered were built, but none entered squadron service. All except WK248, which went to the College of Aeronautics, were instructional airframes by the end of 1956.

  • Air International 1994-10 / Fighter A to Z
    Регистрационный номер: WK247   [4]

    The Supermarine Swift F Mk 3

  • Aeroplane Monthly 1986-01 / 1986 UK Aircraft Collections and Museums Guide
    Регистрационный номер: WK198   [11]

    The record-breaking Swift prototype, WK198;

  • Aeroplane Monthly 1977-03 / B.Gunston - Supermarine Swift /Fighters of the fifties/ (13)
    Регистрационный номер: WK198   [11]

    Lt Cdr Mike Lithgow in F.4 WK198, a rebuilt F.1, leaves Chilbolton for Libya on September 22, 1953.

  • Aeroplane Monthly 1990-04 / 1990 UK Aircraft Collections and Museums Guide
    Регистрационный номер: WK198   [11]

    Third production Supermarine Swift WK198 seen leaving Chilbollon on September 22, 1953 for Libya, where it attempted to establish a speed record. The fuselage is preserved at the North East Aircraft Museum.

  • Мировая Авиация 213
    Регистрационный номер: WK198   [11]

    Swift F.Mk4, WK198, перед попыткой установить мировой рекорд скорости. 26 сентября в районе Триполи (Ливия) он развил скорость 1195 км/ч, но рекорд продержался только восемь дней и был побит американским Douglas F4D Skyray.

  • Мировая Авиация 41
    Регистрационный номер: WK198   [11]

    Самолет Swift в 1953 году установил мировой рекорд скорости. WK198, третий экземпляр Swift F.Mk 1, был переделан в рекордный F.Mk 4. Конструкция самолета включала в себя цельноповоротный стабилизатор.

  • Aviation Historian 11 / K.Hayward - High Anxiety
    Регистрационный номер: WK198   [11]

    Swift F.1 WK198 was modified to become the prototype Mk 4 (given the company designation Type 546), and is seen here on a test flight before Mike Lithgow’s assault on the world air speed record. The Mk 4 introduced a variable-incidence tailplane, which, it was hoped, would alleviate the type’s notable pitch-up characteristics.

  • Мировая Авиация 41
    Регистрационный номер: WK198   [11]

    WK198 установил свой рекорд в ливийском городе Триполи. Теплый африканский воздух помог Swift развить скорость в 1183, 7 км/ч, но последующие вылеты были неудачными из-за выхода из строя форсажной камеры. Дальнейшие попытки не учитывались, так как 3 октября 1953 года американский Douglas F4D Skyray установил рекорд в 1211,4 км/ч.

  • Aeroplane Monthly 1999-05 / C.Burnet - Supermarine superpriority /1950s flight testing/
    Регистрационный номер: WK198   [11]

    The Swift Mk 4 prototype, WK198, was a converted Mk 1. It made its maiden flight, with Mike Lithgow at the controls, at Chilbolton on May 2, 1953, and established a new speed record in Libya in September that year.

  • Aeroplane Monthly 1994-04 / 1994 UK Aircraft Collections and Museums Guide
    Регистрационный номер: WK198   [11]

    The North East Aircraft Museum has the fuselage of record-breaking Swift WK198.

  • Aviation Historian 11 / K.Hayward - High Anxiety
    Регистрационный номер: WK208

    The Swift F.1 served with only one unit, No 56 Sqn, with which it entered service in February 1954 at Waterbeach in Cambridgeshire. Nearest the camera is WK208, lost after it became uncontrollable on May 13, 1954. All Swifts were grounded for two months as a result.

  • Air Pictorial 1955-10 / J.Stevens - Farnborough 1955

    The "teeth" in the leading edge of the wings of a Swift F.R.5 are clearly shown.

  • Air Pictorial 1955-11 / The journal of a roving spotter
    Регистрационный номер: XD904   [2]

    Photograph illustrates a recent production Swift F.R.Mk.5, XD904.
    VICKERS SWIFT F.R.Mk.5. Intended for very fast low-level reconnaissance and ground attack work, the Swift F.R.Mk.5 is in production at South Marston and is shortly to go into service with squadrons in 2nd T.A.F. Germany. The F.R.Mk.5 embodies refinements from lessons learned with the F.Mk.4. An afterburner with two-position nozzle is fitted to the Avon engine, and the extended nose contains three obliquely mounted cameras in the nose. Only two 30-mm. Aden guns are carried, plus a wide range of external stores and 220-gallon ventral drop tank.
    Salient features: The lengthened nose of the Swift 5 gives a more streamlined appearance to the fuselage than on earlier marks, although the machine is still noticeably more tubby than the Hunter. The cockpit set just aft of the deep lateral intakes, is of the full tear-drop variety without the earlier rear metal reinforcing plates. The swept wings of low aspect ratio have backward curvature on the tips and the now familiar "saw cut" or "saw tooth" on the leading edge. The swept fin is of narrow chord with a long dorsal fillet, while the swept tailplane is set high on the rear fuselage and has marked dihedral. Undercarriage mainwheels retract inwards and the nosewheel forwards.

  • Air Pictorial 1955-12 / B.Robertson - British military serials - their origin and history (2)
    Регистрационный номер: XD904   [2]

    One of the latest serial allocations (XD) is shown on this recent production Vickers Supermarine Swift FR.Mk.5 - XD904.

  • Air-Britain Aeromilitaria 1984-02
    Регистрационный номер: XD913

    Swift FR.5 XD913 of No.79 Squadron

  • Air Pictorial 1956-08

    Supermarine Swift F.R.Mk 5

  • Air Pictorial 1957-08

    In the international low-level reconnaissance competition held recently by the Allied Tactical Air Forces at Laarbruck, first and second places were won by Vickers Supermarine Swifts F.R. Mark 5.The field was composed of aircraft from many air forces, including French, Dutch and Belgian F.84Fs, and American B.57s. The winning pilot. FIt. Lt. A. D. Laurence of No. 79 Squadron R.A.F., scored 120 points out of a possible 200 on his fastest mission over 160 miles. Targets included camouflaged Army vehicles, airfields and bridges, and the mission demanded accurate visual reporting, speedy photograph processing and immediate intelligence reports.

  • Мировая Авиация 245

    Swift стал первым серийным британским реактивным истребителем со стреловидным крылом, но в силу ряда проблем технического характера его карьера продлилась всего 15 месяцев. Разведчику Swift FR.Mk 5 (на фотографии) в части срока службы повезло несколько больше.

  • Air International 1994-10 / Fighter A to Z

    The camera-equipped FR Mk 5. which also featured the dog-tooth wing leading-edge.

  • Air Enthusiast 2003-01 / G.Pitchfork - 'Cold war' tac recce
    Регистрационный номер: WK298

    Swift FR.5 WK298 of 79 Squadron at ultra-low level over Germany.

  • Мировая Авиация 213

    Swift FR.Mk 5 из 79-й эскадрильи в небе Западной Германии. Swift применялись в качестве низковысотных истребителей и разведчиков. Самолеты входили в состав 2-й тактической ВА британских ВВС.
    Supermarine Swifts F.R.5s of No. 79 Squadron in formation over Germany. Used for low-level fighter/reconnaissance duties, the Swifts are in service with the 2nd Allied Tactical Air Force.

  • Aeroplane Monthly 1977-03 / B.Gunston - Supermarine Swift /Fighters of the fifties/ (13)

    A trio of Swift FR.5s of 2 Squadron, 2nd TAF, over the Rhine in 1957.

  • Air Pictorial 1955-12 / The journal of a roving spotter
    Регистрационный номер: XD905

    Unusual formation photographed by a Meteor of No.541 Squadron, R.A.F., Laarbruch, during the 3rd Central Region Reconnaissance Symposium held at H.Q. A.T.A.F. The Swift F.R.Mk.5 (XD905) shows for the first time the ventral slipper tank. The all-silver Canberra (WT758) is a P.R.Mk.7, while the Shooting Star (TP-20) is a "rare bird", an RT-33A of the Royal Netherlands Air Force.

    Другие самолёты на фотографии: English Electric / BAE Canberra - Великобритания - 1949Lockheed T-33A - США - 1948

  • Мировая Авиация 213

    Swift так и не стал полноценным истребителем-перехватчиком, на что надеялись разработчики, но хорошо зарекомендовал себя как самолет тактической разведки - в данной роли его закупил ряд стран НАТО.

  • Aeroplane Monthly 1977-03 / B.Gunston - Supermarine Swift /Fighters of the fifties/ (13)

    FR.5s in service with 2 Squadron, 2nd TAF, Germany, who received them early in 1956.

  • Мировая Авиация 213

    Вполне приемлемая дальность полета Swift могла быть существенно увеличена за счет применения подфюзеляжного топливного бака.

  • Air Pictorial 1957-08
    Регистрационный номер: XF774   [2]

    Prototype F.7 XF774 displays its two wing-mounted Firefiash missiles.

  • Мировая Авиация 213
    Регистрационный номер: XF774   [2]

    Fireflash. Для испытаний ракеты Fairey Fireflash с полуактивной РГСН были построены 14 самолетов F.Mk 7. Конструктивно ракета состояла из основной секции, в носовой части которой располагались БЧ и взрыватель, а также двух твердотопливных ускорителей. Испытания, проведенные в октябре 1957-го - ноябре 1958 года, были успешными, но в итоге на вооружение приняли УР Firestreak с тепловой ГСН.

  • Air International 1987-01 / B.Gunston - The AAM story (2)

    One of the production Supermarine Swift F Mk 7s. Fireflash-equipped, which were used for operational trials with the Fairey AAM by the No 1 Guided Weapon Development Squadron of the RAF in the late 'fifties. The two prototypes had later serials than the production aircraft.

  • Aeroplane Monthly 1977-03 / B.Gunston - Supermarine Swift /Fighters of the fifties/ (13)
    Регистрационный номер: XF124

    Swift F.7 XF124 launches a Fairey Firefiash during trials with the Guided Weapon Development Squadron, RAF Valley, in October 1958.

  • Air International 1992-09 / N.Barfield - Vickers Valiant: Prescient programme management Par Excellence /Warbirds/

    The sixth production Valiant B.I, WP204, accompanied by a Swift FR.5 pictured during acceptance trials at A&AEE Boscombe Down, in 1954.

    Другие самолёты на фотографии: Vickers Valiant - Великобритания - 1951

  • Мировая Авиация 56

    Первые семь серийных Valiant использовались для испытаний. На снимке представлена шестая машина, летящая в сопровождении истребителя Supermarine Swift F.Mk 7. Самолеты Valiant поставлялись в серебристой окраске с черными диэлектрическими панелями в носовой части фюзеляжа и законцовке киля. Белая "противоатомная" окраска была введена в 1957 году, после участия Valiant в испытаниях ядерных бомб "Grapple".

    Другие самолёты на фотографии: Vickers Valiant - Великобритания - 1951

  • Air Pictorial 1957-09 / J.Stevens - Farnborough 1957

    Swift Mk .7 with Fairey Fireflashs under both wings;

  • Aeroplane Monthly 1999-05 / C.Burnet - Supermarine superpriority /1950s flight testing/
    Регистрационный номер: XF114   [4]

    The last airworthy Swift, Mk 7 XF114, ended its days on slush aquaplaning trials at RAE Bedford and Heathrow, in an overall black scheme.

  • Aeroplane Monthly 1977-03 / B.Gunston - Supermarine Swift /Fighters of the fifties/ (13)
    Регистрационный номер: XF114   [4]

    The all-blue production F.7 XF114 was the last "active” Swift, being used for aquaplaning tests at Cranfield as late as 1965/66.

  • Air Pictorial 1956-12 / Air Pictorial's photo-review
    Регистрационный номер: XF113

    MISSILE CARRIER. Swift Mk. 7 (XF113) has a deep g.m. launching arm. Unlike "private venture" Hunter, the Swift has military markings.

  • Air Pictorial 1955-10 / J.Stevens - Farnborough 1955

    "Tooth" leading edge of the Swift F.R.Mk.5

  • Aeroplane Monthly 1996-04 / Personal album. Military
    Регистрационный номер: XF121

    Supermarine Swift F.7 XF121 was delivered to 1 Guided Weapon Development Squadron (GWDS) in 1957. The Mark 7 was similar to the Mark 5 but had an increased wingspan and longer fuselage. It was powered by a 9,950lb-thrust Rolls-Royce Avon 716. XF121 is seen here at Aldergrove in July 1959.

  • Aeroplane Monthly 1989-04 / M.Oakey - Grapevine
    Регистрационный номер: XF114   [4]

    Adrian Gjertsen brings in red Jet Provost G-PROV low over the newly-launched Jet Heritage Ltd collection at Hum on February 8, 1989. At far left is Supermarine Swift XF114, which the company plans to make airworthy.

    Другие самолёты на фотографии: Hunting Percival Jet Provost / P.84 - Великобритания - 1954

  • Aviation Historian 13

    The remains of a Supermarine Swift in Manchester's Droylsden scrapyard.

  • Aeroplane Monthly 1979-01 / ??? - Junked!
    Регистрационный номер: WK241

    Supermarine Swift F.2 with maintenance serial 7301 was originally WK241. It is seen dumped at RAF Halton in company with Meteors and Prentices in 1959.

  • Aeroplane Monthly 1984-06 / P.Jarrett - Grapevine
    Регистрационный номер: WK198   [11]

    The fuselage of Supermarine Swift F.4 WK198 has already been reclaimed from the North East Aircraft Museum by its owner.

Тип фотографий

  • Все фото (101)
  • Боковые проекции (9)
  • Цветные фото (10)
  • Ч/б фото (70)
  • Обломки (5)
  • Модели, рисунки, схемы, чертежи (7)