
Описание
Страна : Канада
Год : 1965
Легкий транспортный самолет короткого взлета и посадки с экипажем из двух человек
de Havilland Canada DHC-6 Twin Otter
Разработанный в начале 1960-х годов самолет DHC-6 Twin Otter впервые взлетел 20 мая 1965 года с двумя турбовинтовыми двигателями PT6A-6 мощностью по 579 э.л. с. (432 экВт). Он должен был дополнить возможности популярного одномоторного самолета DHC-3 Otter. У нового пассажирского самолета на 13 (или 18) мест осталось крыло оригинальной базовой конструкции с двухщелевыми закрылками и элеронами на задней кромке по всему размаху. Начиная с четвертой машины, самолет DHC-6 Series 100 получил двигатели PT6A-20. Допускался переход с неубирающегося трехколесного шасси на поплавки или лыжи.
Сертификация США была получена в 1966 году. Вскоре последовали коммерческие заказы, но военные пока не спешили. Однако восемь самолетов были поставлены ВВС Канады в виде поисково-спасательной версии CC-138. После постройки 115 самолетов Series 100 начался серийный выпуск модификации DHC-6 Series 200 с удлиненной носовой частью и увеличенным объемом багажного отсека. Собрано 115 самолетов этой версии. Часть из них получили военные заказчики. Затем фирма перешла на заключительную версию DHC-6 Series 300 с более мощными двигателями PT6A-27. Вместимость возросла до 20 пассажиров, максимальная взлетная масса увеличилась на 454 кг.
Выпуск Twin Otter завершился в декабре 1988 года после сборки 844 самолетов. Сейчас выпускается оказавшаяся умеренно популярной конверсия фирмы "Field Aviation of Canada" с малошумными винтами Hartzell и огнестойкой композитной обшивкой салона.
Машины Twin Otter получили многие военные заказчики. В частности, ВС США приобрели 10 DHC-6 со строевым обозначением V-18 Twin Otter. Три уцелевших самолета в настоящее время применяются под индексом UV-18B в Академии ВВС для парашютной подготовки. Шесть UV-18A недавно списали из Национальной гвардии штата Аляска.
В 1982 году фирма DHC, ставшая частью корпорации "Bombardier", предложила три специальных военных варианта Twin Otter: версия DHC-6 Series 300M - десантно-транспортный самолет на 15 либо 20 мест; DHC-6 Series 300M (COIN) - вариант для борьбы с партизанами с возможностью навески брони, установки подкрыльевого вооружения и пулемета в кабине; DHC-6 Series 300MR - морской разведчик с поисковой РЛС под носовой частью и подкрыльевым контейнером с прожектором. Один DHC-6-300MR купил департамент рыбной ловли Сенегала.
ТАКТИКО-ТЕХНИЧЕСКИЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ
de Havilland Canada DHC-6 Series 300 Twin Otter
Тип: легкий транспортный самолет короткого взлета и посадки с экипажем из двух человек
Силовая установка: два турбовинтовых двигателя Pratt & Whitney Canada PT6A-27 мощностью no 620 л. с (462 кВт)
Летные характеристики: максимальная скорость 338 км/ч на высоте 3050 м; начальная скороподъемность 488 м/мин; практический потолок 8140 м; дальность полета 1297 км с 1134 кг полезной нагрузки
Масса: пустого самолета 3363 кг (с учетом экипажа); максимальная взлетная 5670 кг
Размеры: размах крыла 19,81 м; длина 15,77 м; высота 5,94 м; площадь крыла 39,02 м2
Полезная нагрузка: до 20 пассажиров в пределах максимальной полезной нагрузки 1941 кг
- Описание
Фотографии
-
Мировая Авиация 145
Регистрационный номер : CF-TVP [2] Twin Otter Series 300. В 1980-х годах авиакомпания "NorOntair" эксплуатировала под своим именем флот из самолетов Twin Otter и DHC-8 Dash 8 других перевозчиков, таких как "Labrador Airways", "Air Dale" и "Bearskin Lake". Самолет Series 300 (на рисунке) окрашен в стандартные цвета компании, достаточно яркие, чтобы быть заметными на фоне снега в случае аварийной посадки. На борту стилизованное изображение полярной гагары - птицы хорошо известной на востоке Канады.
-
Air International 1982-09 / B.Walters - Small is Beautiful
Регистрационный номер : CF-TVP [2] De Havilland Canada Twin Otter 300 as used on regional network of NorOntair in northern Canada.
-
Мировая Авиация 145
Twin Otter отличается прочной конструкцией и великолепными взлетно-посадочными характеристиками. Самолеты Series 100 (на снимке) можно отличить по укороченной носовой части округлой формы.
-
Мировая Авиация 107
В 442-й транспортно-спасательной эскадрилье канадских ВВС, размещенной в Йеллоунайфе на Северо-западных территориях, числятся четыре CC-138 Twin Otter
-
Air Enthusiast 2006-09 / D.Willis - V for Variety /Air forces/ (3)
UV-18A 79-23255 passed to the US Army 'Golden Knights' after it was relinquished by the Alaskan ANG: Seymour-Johnson, October 1998.
-
Air Enthusiast 2006-09 / D.Willis - V for Variety /Air forces/ (3)
Регистрационный номер : N70465 Both of the USAF’s UV-18Bs are operated in support of the Academy’s parachute programme: N70465 (77-0465) at Peterson, October 1996.
-
Мировая Авиация 145
Регистрационный номер : TZ-ACD [2] Twin Otter работают по всему миру, на всех континентах и приобретаются как гражданскими, так и военными покупателями. На снимке один из самолетов, приобретенных "Air Mali" в 1973 году.
-
Air International 2017-08 / A.Spaeth - From Intercontinental to Island Hopping /Commercial/
Регистрационный номер : S7-CUR The six Twin Otters fly a dense network of services around the Seychelles, with almost 217,000 passengers carried on them last year.
-
Air International 2017-08 / A.Spaeth - From Intercontinental to Island Hopping /Commercial/
The Twin Otters provide a vital link in the Seychelles' tourism industry transporting visitors from the main hub at Mahe to the various islands.
-
Air International 2017-08 / A.Spaeth - From Intercontinental to Island Hopping /Commercial/
From ten-minute island hops to long-haul routes to destinations on three continents, Air Seychelles is operationally complex given its relatively small size.
Другие самолёты на фотографии: Airbus A320 - International - 1987
-
Air International 1993-03 / B.Wheeler - Seychelles Sequel
Регистрационный номер : S7-AAF [2] Distinctive colour scheme on one of the four Twin Otters in service.
-
Air International 1993-03 / B.Wheeler - Seychelles Sequel
Регистрационный номер : S7-AAF [2] The airline’s four DHC Twin Otters are heavily worked on five main routes out of Mahe, the most frequent being the 15-minute service to the island of Praslin with 16 flights per day. The longest service is to Desroches island, one hour away.
-
Air International 1990-11 / A.Price - Air Seychelles ... Lifeline to Paradise
Регистрационный номер : S7-AAR During the mid-1980s the de Havilland (Canada) Twin Otter replaced the Trislander as the main workhorse on the inter-island services, and the airline now has three of these aircraft.
-
Air International 1993-03 / B.Wheeler - Seychelles Sequel
Having delivered its 20 passengers to the paradise island of Prasline, a Twin Otter taxies out for the return flight to the main island of Mahe.
-
Air International 2011-01 / News
Регистрационный номер : C-FBBA Twin Otter Srs 300 C-FBBA (c/n 276, ex 8Q-MAK) of Sri Lankan Air Taxi was noted a Hamburg Airport on November 22, 2010. The aircraft arrived from Keflavik in Iceland and departed for Budapest Ferihegy International Airport in Hungary on the same day. It was previously operated by Kenn Borek Air of Calgary-Springbank, Canada, and is seen here on its delivery flight to Sri Lankan Air Taxi.
-
Air International 2012-10 / News
Регистрационный номер : N181CS Noted at Glasgow Airport in Scotland on August 27, 2012 was de Havilland Canada DHC-6 Twin Otter 200 N181CS (c/n 181) of ARKeX. It arrived at the airport for a stop-over during a ferry flight to Canada, after spending approximately five months based in Turkey. The aircraft carries a full tensor gravity gradiometry system used to help locate oil and gas deposits. ARKeX has its headquarters at Cambridge in the UK, although it also has offices in Houston, Texas.
-
Air International 1994-12 / R.Shaw - Sojourn to the Land of the Midnight Sun
Регистрационный номер : TF-JMD Flugfelag Nordurlands operates two DHC-6 Twin Otters, one of which (TF-JMD) is seen here on take-off from Reykjavik.
-
Air International 1994-12 / R.Shaw - Sojourn to the Land of the Midnight Sun
Регистрационный номер : TF-JME Flugfelag Nordurlands DHC-6 Twin Otter
-
Air International 2017-11 / M.Broadbent - Going Solo /Commercial/
Регистрационный номер : G-HIAL Twin Otter Series 400 G-HIAL is one of the aircraft owned by Highlands and Islands Airports and used by Loganair to operate on Public Service Obligation routes.
-
Air International 2021-10 / T.Craig, J.Hinkles - Pride of the Scots
Регистрационный номер : G-BVVK A Loganair Twin Otter at Barra in the Outer Hebrides, believed to be the only airport in the world where scheduled flights use a tidal beach as the runway
-
Air Pictorial 1992-03 / P.Howard - Beach bound to Boracay
Регистрационный номер : RP-C1312 [2] RPC-1312 taxiing at MNL.
-
Air Pictorial 1992-03 / P.Howard - Beach bound to Boracay
Регистрационный номер : RP-C1312 [2] DHC-6 in hangar RPC-1312.
-
Air Pictorial 1992-03 / P.Howard - Beach bound to Boracay
Boarding at MNL.
-
Air Pictorial 1992-03 / P.Howard - Beach bound to Boracay
Captain Mario Palma signalling a thumbs up.
-
Air International 1980-07
Twin Otter. Meeting tough demands from Pole to Pole.
-
Air International 2012-06 / News
Регистрационный номер : C-GUVA Seen departing Malta International Airport on April 28, 2012 on its delivery flight is Viking Twin Otter Srs 400 C-GUVA (c/n 854), the first example for Petro Air of Libya. The aircraft became 5A-PAC upon being handed over to its new owner. Twin Otter c/n 847 was initially destined for Petro Air and was painted in its colours, before being reallocated to the Peruvian Air Force because of the revolution in Libya. The company lost five DHC-6 Twin Otter Srs 300s during the uprising and has started buying second-hand examples as replacements. CHC Cameroon sold it TJ-CQE (c/n 662) in late 2011, the aircraft becoming 5A-DDC. The number of new-built Srs 400s ordered by Petro Air has not been disclosed by either the manufacturer or customer.
-
Мировая Авиация 107
DHC-6 Series 300 - один из нескольких самолетов, модифицированных в экскурсионную версию Vistaliner с большими окнами в салоне для осмотра достопримечательностей.
-
Мировая Авиация 74
"Grand Canyon Airlines" считается старейшей в мире действующей туристической авиакомпанией. Перевозчик осуществляет вылеты из двух аэропортов в Боулдер-Сити, где находится его штаб-квартира и ремонтные мастерские, и из аэропорта национального парка Гранд-Каньон. Компания располагает примерно 30 самолетами, большинство из которых - DHC-6-300 Twin Otter (на снимке).
-
Air International 2021-11 / A.Rohde - Sea & sand
Регистрационный номер : DU-SD4 Boarding complete and ready for departure
-
Air International 2021-11 / A.Rohde - Sea & sand
Регистрационный номер : DU-SD7 SkyDive Dubai’s DHC6-200 -SD7 leaving the ramp on yet another skydiving run
-
Air International 2008-06 / U.de Bruyn - Bunia Lifeline for Congo /Commercial/
Two operators fly scheduled passenger services from Bunia. CAS uses a pair of Let 410s, while TMK Air Commuter flies this Twin Otter.
-
Air International 2012-09 / News
Регистрационный номер : C-GFVT Twin Otter 400 C-GFVT (msn 860), one of two for Vityaz Avia, the first Russian customer, is seen on Viking Air's ramp at Victoria International Airport, British Colombia, prior to delivery.
-
Air Pictorial 1992-01 / P.Clarke - Carribean Islander
Регистрационный номер : PJ-WIF Winnair's Twin Otter PJ-WIF taxying at St Kitts.
-
Air International 2007-06 / B.Walters - Jet or Turboprop /Commercial/
Регистрационный номер : PJ-WIM Orders are already beginning to flow for the Twin Otter 400, which is an upgraded variant of the popular 'go anywhere' aircraft - one of several out-of-production de Havilland Canada models for which Viking now holds the type certificates. This is an earlier Series 300 model operated by Winair.
-
Air International 2015-12 / C.Kjelgaard - Winair's Winning Ways /Commercial/
Регистрационный номер : PJ-WIN Winair Twin Otter PJ-WIN lands over the beach at Saint Maarten-Princess Juliana airport in the Netherlands Antilles. People visit the beach just to get their picture taken underneath a landing aircraft. Sunbathing is optional.
-
Air International 2015-12 / C.Kjelgaard - Winair's Winning Ways /Commercial/
Регистрационный номер : PJ-WIS Over the beach at Saint Barthelemy-Gustaf III airport at Guadeloupe.
-
Air International 2015-12 / C.Kjelgaard - Winair's Winning Ways /Commercial/
This dramatic sequence shows a Winair Twin Otter performing the Saint Barth dive to pass a few feet over the traffic roundabout at the top of the 146-foot hill lying directly in front of the threshold of Gustaf III airport’s runway 10.
-
Air International 2015-12 / C.Kjelgaard - Winair's Winning Ways /Commercial/
Регистрационный номер : PJ-WIR Over the brow of the hill at Saint Barthelemy-Gustaf III airport on Guadeloupe.
-
Air International 2015-12 / C.Kjelgaard - Winair's Winning Ways /Commercial/
Overview from the hill at Saint Barthelemy-Gustaf III airport on Guadeloupe.
-
Air International 2015-12 / C.Kjelgaard - Winair's Winning Ways /Commercial/
Регистрационный номер : PJ-WIJ Yards from the world-famous Maho Beach, a Winair Twin Otter Series 300 lines up and waits for take-off on Princess Juliana International Airport’s runway 10 as a KLM Boeing 747-400, which had previously landed on runway 10, taxis back towards the terminal turn-off.
Другие самолёты на фотографии: Boeing Boeing 747-400 - США - 1988
-
Air International 2008-02 / M.English - A Sociable Yeti - Yeti Airlines /Commercial/
Регистрационный номер : 9N-AFA All the aircraft carry a Yeti paw print on the fin and 'Yeti Airlines' logos in Nepalese and English on opposite sides of the fuselage. As can be seen from this photograph of Twin Otter 9N-AFA, the Nepalese text is on the starboard side of the fuselage.
-
Air International 2008-02 / M.English - A Sociable Yeti - Yeti Airlines /Commercial/
Регистрационный номер : 9N-AET This photograph of Twin Otter 9N-AET reflects the type's 'quick-change' versatility. The aircraft arrived with passengers and is shown being turned around immediately for a cargo flight.
-
Air International 2008-02 / M.English - A Sociable Yeti - Yeti Airlines /Commercial/
Many of the airfields served by Yeti Airlines, including Dolpo pictured here, are rudimentary, hence the need for a rugged aircraft such as the Twin Otter. Dolpo, the largest district in Nepal, is a popular tourist attraction, encompassing Tibetan and Buddhist settlements, spectacular snow peaks and a great variety of wildlife, including the snow leopard.
-
Air International 2008-02 / M.English - A Sociable Yeti - Yeti Airlines /Commercial/
A typically busy regional aircraft apron at Tribhuvan International Airport. Two Jetstream 41s are about to depart and a Twin Otter is just arriving
Другие самолёты на фотографии: Handley Page/BAe Jetstream / H.P.137 - Великобритания - 1967
-
Air International 2020-09 / S.Rivas - Fighting criminals all over Argentina
The new Twin Otter is the main acquisition on the fixed wing area in 40 years, received in 2019, boosting considerably the transport capacity of the force, now that they are increasing their operations across the country.
-
Мировая Авиация 145
В 1979-1985 годах Администрация гражданской авиации Китая приобрела 11 Twin Otter Series 300 для работы в труднодоступных районах страны.
-
Авиация и Космонавтика 2020-03 / Некоторые знаменательные даты марта в истории авиации
Регистрационный номер : C-FNBI -
Air International 1995-09 / K.Hayes, E.Power - NOAA's Ark and other weathered aircraft
Регистрационный номер : N48RF De Havilland Twin Otter N48RF is one of two Twin Otters on the strength of the NOAA and is an appropriately named type as both have been extensively used for monitoring wildlife. N48RF is seen here in its element, over rugged Alaskan terrain.
-
Мировая Авиация 74
Впечатляющий вид открывается из иллюминатора Vistaliner на обратном пути в Вегас. Обратите внимание на необычно расположенную взлетно-посадочную полосу на пустынном плато внизу.
-
Мировая Авиация 74
Огромный, четко расчерченный пригород Лас-Вегаса хорошо просматривается на пути из Маккаррана. Обратите внимание на большие кронштейны навески и гидроцилиндры элеронов и закрылков самолета Twin Otter.
-
Air International 2018-07 / Airscene
Twin Otter Series 400s have been produced by Viking Aircraft since 2008 and the company is planning further improvements.
-
Air International 2015-01 / M.Broadbent - Polar Flyers /Commercial/
A BAS Twin Otter flying low over a striking crevasse field.
-
Air International 2007-11 / D.Carrara - Antarctic Flyers /Commercial/
Регистрационный номер : VP-FBC [3] British Antarctic Survey has two types of aircraft in its fleet - the Dash 7 and Twin Otter. Both are well suited to operations in Antarctica due to their short take-off and landing characteristics.
Другие самолёты на фотографии: De Havilland Canada DHC-7 Dash-7 - Канада - 1975
-
Air International 2015-01 / M.Broadbent - Polar Flyers /Commercial/
Регистрационный номер : VP-FBC [3] A Twin Otter and the Dash 7 flying close to Rothera Research Station.
Другие самолёты на фотографии: De Havilland Canada DHC-7 Dash-7 - Канада - 1975
-
Air International 2015-01 / M.Broadbent - Polar Flyers /Commercial/
Регистрационный номер : VP-FBC [3] Другие самолёты на фотографии: De Havilland Canada DHC-7 Dash-7 - Канада - 1975
-
Air International 2007-11 / D.Carrara - Antarctic Flyers /Commercial/
Регистрационный номер : VP-FAZ [2] The Dash 7 and two of the Twin Otters, VP-FBL and VP-FAZ, are sometimes used for scientific research work. The latter aircraft is pictured with a probe above the cockpit, which measures temperature, humidity, air pressure, turbulence and cloud data. Both Twin Otters can also befitted with a survey camera for mapping or counting the populations of local wildlife, such as seals.
-
Air International 2015-01 / M.Broadbent - Polar Flyers /Commercial/
The Rothera hangar is the BAS Air Unit’s base in Antarctica.
Другие самолёты на фотографии: De Havilland Canada DHC-7 Dash-7 - Канада - 1975
-
Air International 2015-01 / M.Broadbent - Polar Flyers /Commercial/
A BAS Twin Otter undergoing refuelling at the Sky-Blu ice runway under the midnight sun.
-
Air International 2007-11 / D.Carrara - Antarctic Flyers /Commercial/
Регистрационный номер : VP-FAZ [2] A glaciologist uses a pole-mounted GPS antenna to survey the flow of the ice sheet. This piece of equipment will be left in position and revisited after a year, which will enable the speed the ice is travelling to be determined. BAS aircraft can visit over 100 locations in Antarctica during a summer season in support of scientific projects.
-
Air International 2007-11 / D.Carrara - Antarctic Flyers /Commercial/
Регистрационный номер : VP-FBL Twin Otter VP-FBL has magnetometer pods on the wingtips for measuring the Earth's magnetic field. The antennae on the wings are for an ice-penetrating radar that is used to reveal features under the ice as well as its different layers. The aircraft can also carry gravimeters for gauging gravity.
-
Air International 2015-01 / M.Broadbent - Polar Flyers /Commercial/
The Twin Otters deliver fuel drums to forward locations and research camps.
-
Air International 2015-01 / M.Broadbent - Polar Flyers /Commercial/
With the Twin Otters' skis weighing close 800lb (363kg), the aircraft have an increased gross weight of 14,000lb (6,350kg) to give them a useful cargo and fuel payload.
-
Air Pictorial 1999-05 / P.Henden - Flyers of the Fjords
One of the three DHC-6 Twin Otters assigned to short-range transport within the Arctic Circle.
-
Air Pictorial 2002-05 / R.Jackson - Airport Movements
Регистрационный номер : N157KM Two former Royal Norwegian Air Force Twin Otters N157KM, ex 057, and N184KM, ex 184, arrived at Wick on the first stage of their delivery flight from Bodo to their new owner, Kevin McCole, at Raleigh, North Carolina on 22/3/02. Both left for Reykjavik on 24/3/02
-
Air International 2018-03 / J.Kraak - Athena the art of special ops /Military/
Of the ten Twin Otters delivered to the Armee de I’Air between 1980 and 1983, only five remain in use: two are assigned to ET 3/61 at BA123 Orleans, while the other three are operated by the secretive GAM 0/56 based at BA105 Evreux.
-
Мировая Авиация 145
Twin Otter XXI века. Универсальность Twin Otter делает его идеальным самолетом общего назначения для многих операторов по всему миру, и одна из ведущих канадских компаний "Viking Air" приобрела сертификат на DHC-6 Twin Otter у фирмы "Bombardier". В 2007 году компания объявила о своем намерении возобновить Выпуск Twin Otter на своем заводе в Калгари. Новый самолет получил обозначение Viking Air DHC-6-400. Он оснащен турбовинтовыми двигателями Pratt & Whitney Canada PT6A-34, более мощными, чем используемые на Series 300 ТВД PT6A-27. Первый серийный самолет поднялся в воздух 16 февраля 2010 года и был передан покупателю - авиакомпании "Zimex Aviation" - во время авиасалона в Фарнборо в июле 2010 года. Помимо действующих операторов DHC-6 заказы были получены от новых покупателей, в том числе ВМС Вьетнама, пожелавших приобрести шесть машин (две в VIP-варианте). Четыре остальных самолета, получивших обозначение Guardian 400, предназначены для патрулирования вьетнамских прибрежных вод и проведения поисково-спасательных операций. Все шесть самолетов получат амфибийное шасси.
-
Air International 2014-04 / News
Регистрационный номер : C-GNVA [2] Viking completed the 50th Twin Otter Srs 400 (C-GNVA c/n 894) in early March 2014. The aircraft is the fifth of six of the aircraft for MASwings, the regional subsidiary of Malaysia Airlines, which currently has the largest civil fleet of the type. It will be delivered to the airline in April. The new production version has been delivered to 18 customers and Viking holds orders for aircraft from operators in 23 countries.
-
Air International 2014-07 / News
Регистрационный номер : N400GZ Viking Twin Otter 400 N400GZ (c/n 876) for the United Arab Emirates Joint Aviation Command passed through Palma de Mallorca on its delivery flight on May 17, 2014, arriving from the Azores Islands. It left for Heraklion in Greece the following day. The aircraft was built in 2013 and registered to Ground Zero Solutions of Alexandria, Virginia, but arrived at Louisburg in North Carolina on February 13 for customer modification work. Ten Twin Otter 400s were ordered via Global Aerospace Logistics, some of which are expected to be delivered as Guardian 400 variants.
-
Авиация и Космонавтика 2014-12 / В.Ильин - Военная авиация Эквадора /Зарубежные ВВС/
Регистрационный номер : FAE452 «Твин Уоттер»
-
Air International 1990-10 / P.Jackson, P.Steinemann - Andean Eagles
A DHC-6 Twin Otter 300 flies near the Imbabura mountains;
-
Air International 2011-08 / News
Регистрационный номер : C-GNVA [2] Delivery of the first Viking Air Twin Otter Srs 400 to the Fuerza Aerea del Peru (Peruvian Air Force) will take place shortly. FAP 301 (msn 847), seen wearing full air force colours and the test registration C-GNVA, was initially scheduled to go to Petro Air as 5A-PAC before being transferred to the Peruvian order. Peru ordered 12 in 2010 with the first due to be handed over in July and the last in 2014.
-
Мировая Авиация 229
Регистрационный номер : C-FMJO 16 февраля 2010г.: в 2008 году «Viking Air» из Британской Колумбии, Канада, возобновила производство de Havilland Canada DHC-6 Twin Otter. В этот день первый полет в Калгари, Алберта, выполнил первый вновь построенный Series 400 Twin Otter.
-
Air International 2020-04 / News: Commercial, Military, UAV, Business, Technology
Регистрационный номер : N607NA NASA Glenn's DHC-6 Twin Otter, N607NA (c/n 4), fitted with the laser and photon communication frequency detection device.
-
Air International 2020-04 / News: Commercial, Military, UAV, Business, Technology
Close-up of the laser and photon communication frequency detection device fitted on the Twin Otter's fuselage underside.
-
Air International 2012-02 / J.Woodard - Twin Otter Rebirth /Commercial/
Регистрационный номер : C-FDHT [2] Both variants of Viking's Series 400 Twin Otter.
-
Air International 2008-11 / News: Headline, Military, Civil, Airshow, Accidents
Регистрационный номер : C-FDHT [2] Soon after its first flight, Viking Airs Twin Otter 400 technology demonstrator made its public debut at the NBAA show at Orlando, Florida, held from October 6-8, 2008.
-
Air International 2018-04 / Backpages
CANADA'S VIKING Air and Mahindra Aerospace have agreed to form a strategic alliance to boost regional air connectivity in India. The two parties will support each other's non-competing aircraft businesses by offering potential customers "multiple options based on specific operational requirements".
-
Air International 2012-02 / J.Woodard - Twin Otter Rebirth /Commercial/
Trans Maldivian Airways was the launch customer for the floatplane version of the Series 400 Twin Otter.
-
Air International 2016-04 / News
An impression of the Twin Otter 400S Seaplane, which will feature composite floats, new Honeywell avionics and an uprated PT6A engine.
-
Мировая Авиация 197
Вынужденная посадка гидросамолета на сушу должна выполняться как можно аккуратнее, с возможно минимальным углом пикирования и на минимальных оборотах двигателя. Большая площадь поплавков при вынужденной посадке на сушу компенсирует отсутствие тормозного устройства, имеющегося на "сухопутных" самолетах, но выполнить с таким грузом самостоятельный взлет с суши гидросамолет не сможет. Поэтому приходится применять специальные колесные тележки - во многих случаях, при соответствующем характере местности, это позволяет все же совершить взлет. Такие же тележки применяют при первом взлете нового гидросамолета с аэродрома завода-изготовителя, как на этой фотографии с DHC-6 Twin Otter.
-
Air International 1995-11 / Airscene Headlines
Регистрационный номер : C-GGAW Air BC DHC-6 Twin Otter 100 C-GGAW about to touch down in Vancouver Harbour on September 22, 1995. The company ceased its Vancouver Harbour-Victoria Harbour services in October, ending the only scheduled floatplane operations by any regional carrier affiliated with an international airline (Air BC is owned by Air Canada} in North America and possibly the world. Rights and equipment for the route will be sold to a new company, West Coast Air, run by a former Air BC executive, which will take all four of Air BC's DHC-6s.
-
Air International 1980-07 / R.Grant - Canadian yellow birds
Регистрационный номер : C-FOPI [2] C-FOPI is one of the service's three Twin Otters, photographed at Sioux Lookout during a "fireflap". Wheels are attached to the floats to allow these aircraft to taxi up the ramps under their own power for routine maintenance.
-
Air International 2013-08 / News
Регистрационный номер : C-GVTU Viking Air Twin Otter 400 C-GVTU (c/n 872) in the colours of the Vietnamese People's Navy.
-
Air International 2011-08 / News
Регистрационный номер : 8Q-TMX Viking Twin Otter Srs 400 8Q-TMX (msn 848, ex C-GUVA) entered service in June with Trans Maldivian Airways. The carrier ordered three, with the second (8Q-TMY, msn 849, ex C-GLCU) arriving at Aqaba on June 11, 2011. The third (msn 849, ex C-GWA) was due to be delivered by the end of June.
Viking Air already offers a straight float configuration for Series 400 Twin Otters, as per the aircraft seen here in the Maldives. -
Air International 2016-04 / News
The 400S Seaplane will be similar to the Series 400 Twin Otters pictured here, however the current seaplane configuration does not fully represent the base specifications of the 400S, which is due to begin deliveries in Q1 2017.
-
Jane's All the World Aircraft 1966 / 02 - Aircraft
DHC-6 Twin Otter STOL transport (two 578 eshp United Aircraft of Canada PT6A-20 turboprop engines)
-
Мировая Авиация 37
20 мая 1965г.: совершил первый полет прототип удачного транспортного самолета с укороченным взлетом и посадкой DHC-6 Twin Otter.
-
Aeroplane Monthly 1974-06 / B.Martin - Britain's civil aircraft register
Регистрационный номер : G-BDHC [2] G-BDHC, the first DHC-6 Twin Otter to appear on the register.
-
Air International 1982-09 / Regional Airliner Directory
Регистрационный номер : G-BDHC [2] -
Jane's All the World Aircraft 1974 / 01 - Aircraft
DHC-6 Twin Otter Series 300 in the insignia of the Ontario government-sponsored norOntair service
-
Jane's All the World Aircraft 1976 / 01 - Aircraft
Регистрационный номер : CF-CST One of the six DHC-6 Twin Otter Series 300S aircraft operated by Airtransit Canada on the Canadian government's Ottawa-Montreal STOL service
-
Air Pictorial 1968-11 / ??? - Farnborough Report
Регистрационный номер : CF-WTE Down a steep STOL glidepath comes D.H. Canada's Twin Otter Series 200 demonstrator; note slightly longer nose
-
Jane's All the World Aircraft 1975 / 01 - Aircraft
Регистрационный номер : TZ-ACD [2] DHC-6 Twin Otter Series 300 light STOL transport in Air Mali insignia
-
Air Pictorial 1977-10
On 25th August 1977 the U.S.A.F. took delivery of D.H. Canada UV-188 Twin Otters 77-0464 and 77-0465 (foreground), which will be used for parachute jump training by the Academy at Peterson AFB, Coforado Springs. They are the first for the U.S.A.F.
-
Air Enthusiast 1999-11 / S.Harding - Canadian Connection
The first UV-18s for the Alaska Army National Guard, 76-22565 and -22566. Note the high-floatation landing gear and the high-visibility paint scheme,
-
Air International 1984-02 / S.Huertas - The Chilean Air Force ... an air arm with a problem
The DHC-6 Twin Otter is primarily operated by Grupo No 6 of the IV Brigada Aerea, but some serve with the III Brigada Aerea's sole unit, Grupo No 5.
-
Aeroplane Monthly 1978-03 / News Spotlight
Регистрационный номер : C-GRZH This Twin Otter, specially modified for ice reconnaissance, was delivered to Greenlandair in January 1978.
-
Air International 1979-01
Регистрационный номер : OY-ATY -
Air International 1982-11 / Airdata File
The Twin Otter 300M demonstrator as displayed at Farnborough, with searchlight and other stores on the wing hardpoints.
-
Авиация и Время 2011-06 / А.Котлобовский - Разрывы бомб под звуки танго (3)
"Твин Оттер" на полевом аэродроме.
-
Air Pictorial 1991-09 / R.Jackson - Airport Movements
Регистрационный номер : G-DOSH Former BAC Charter Twin Otter G-DOSH had United Nations marks and Swiss Cross applied at Southend during July 1991. The machine will be operated in the Western Sahara, and left for Basle using a Farner Air Transport call-sign on 31/7.
-
Air International 1995-01 / Talkback
Регистрационный номер : G-BEJP [2] Loganair’s Twin Otter G-BEJP parked on the beach outside the terminal during typical winter weather.
-
Air Pictorial 1977-06 / G.Endres - Airlines of the World
Регистрационный номер : G-BELS Loganair's Twin Otter (G-BELS)
-
Air Pictorial 1977-07 / G.Endres - Airlines of the World
Регистрационный номер : G-BEJP [2] Baylee Air Charter’s Twin Otter, G-BEJP, operates a crew change service for BP personnel in the Shetlands.
-
Air Pictorial 1988-01
Регистрационный номер : N35062 Arnold Swanberg's photo of the Twin Otter used in a "nuclear winter" investigation
-
Air Pictorial 1976-03
Регистрационный номер : F-BTAU Twin Otter F-BTAU of Cie Aerienne du Languedoc which brought rugby supporters to Turnhouse 10/1/76
-
Air Pictorial 1977-04 / G.Endres - Airlines of the World
Регистрационный номер : F-OCLV Air Polynesie D.H. Canada Twin Otter F-OCLV at Manihi.
-
Air International 1985-10 / D.Brown - Home of the Right Stuff
Aircraft currently in the fleet of the USAF Test Pilot School include (clockwise from left) the variable stability Learjet 23, Cessna A-37, McDonnell Douglas F-4 Phantom, de Havilland U-6 Beaver, Boeing KC-135, de Havilland UV-18 Twin Otter, Vought A-7, Northrop T-38A and Lockheed NT-33A.
Другие самолёты на фотографии: Boeing KC-135 Stratotanker / C-135 Stratolifter - США - 1956Cessna A-37 Dragonfly - США - 1967De Havilland Canada DHC-2 Beaver - Канада - 1947Learjet Learjet 23 / 24 / 25 - США - 1963Lockheed T-33A - США - 1948McDonnell Douglas RF-4 Phantom II - США - 1964Northrop T-38 Talon - США - 1959Vought A-7 Corsair II - США - 1965
-
Jane's All the World Aircraft 1975 / 01 - Aircraft
Nordair Twin Otter in the Arctic, fitted with Bristol Aerospace Ltd wheel/skis
-
Мировая Авиация 8
de Havilland Canada DHC-6 Twin Otter. Концептуально Twin Otter представляет собой увеличенный самолет DHC-3 с фюзеляжем большего размера, похожим крылом и двумя турбовинтовыми двигателями. Штатно самолет оснащается колесным шасси, но предусмотрена возможность монтажа лыж или поплавков (на фото - самолет Twin Otter с поплавковым шасси Air ВС), а также комбинированного колесно-поплавкового шасси.
-
Мировая Авиация 8
Регистрационный номер : C-FOPI [2] de Havilland Canada DHC-6 Twin Otter. Концептуально Twin Otter представляет собой увеличенный самолет DHC-3 с фюзеляжем большего размера, похожим крылом и двумя турбовинтовыми двигателями. Штатно самолет оснащается колесным шасси, но предусмотрена возможность монтажа лыж или поплавков, а также комбинированного колесно-поплавкового шасси (фото). Первый полет самолет совершил в 1965 году. На DHC-6 Twin Otter установлены два турбовинтовых двигателя Pratt & Whitney Canada PT6A. Серийное производство продолжалось до 1988 года. В 2009 году фирма "Viking Air of Canada" планирует возобновить поставки заказчикам обновленного варианта DHC-6 Series 400.
-
Jane's All the World Aircraft 1976 / 01 - Aircraft
Float-equipped DHC-6 Twin Otter of the Ontario Department of Lands and Forests
-
Aeroplane Monthly 1976-07 / C.Ashford - Canada's flying firemen
Регистрационный номер : CF-DMR A de Havilland Twin Otter floatplane, belonging to the Government of Newfoundland and Labrador Forest and Wildlife Service, takes off from Toronto Harbour.
-
Aeroplane Monthly 1976-07 / C.Ashford - Canada's flying firemen
A de Havilland Canada D.H.C.-6 Twin Otter water-bomber at the moment of dropping its load from the floats. Note how the doors on the inboard surface of the float bottoms open sideways to release 4,600 lb of water in a single drop.
-
Jane's All the World Aircraft 1966 / 02 - Aircraft
Photograph of the STOL Otter in its current configuration
-
Air International 2012-02 / J.Woodard - Twin Otter Rebirth /Commercial/
The all-new, all-glass cockpit of the Viking Series 400 Twin Otter.
-
Air International 2016-01 / News
The Honeywell Primus Apex fully digital avionics suite is to be introduced to Series 400 Twin Otter cockpit.
-
Air International 2017-08 / A.Spaeth - From Intercontinental to Island Hopping /Commercial/
Air Seychelles is the nation’s largest employer. A total of 92 employees are pilots, two-thirds of whom are Seychellois, and overall 99% of staff are nationals.
-
Air International 2021-11 / A.Rohde - Sea & sand
The cockpit of this Series 400 Twin Otter has been partially upgraded with modern avionics
-
Air International 2021-11 / A.Rohde - Sea & sand
A Skydive Dubai pilot at work on one of his many daily lifts into the skies above Jumeirah
-
Air International 2008-02 / M.English - A Sociable Yeti - Yeti Airlines /Commercial/
To ease carriage of cargo in the Twin Otter's main cabin, the seats fold flat. Cargo provides around 10% of the total fleet revenue, but it is an appreciable 30-40% of that earned by the Twin Otters.
-
Air International 2021-05 / M.Legnani - Hybrids in Hawaii
A rendering of how the Eco Otter SX could look
-
Jane's All the World Aircraft 1966 / 02 - Aircraft
Three-view drawing of the STOL Otter in its current configuration
-
Мировая Авиация 107
de Havilland Canada DHC-6 Twin Otter
-
Jane's All the World Aircraft 1975 / 01 - Aircraft
de Havilland Canada DHC-6 Twin Otter Series 300 STOL utility transport
-
Air International 1982-11 / Airdata File
The Twin Otter 300M demonstrator as displayed at Farnborough, with searchlight and other stores on the wing hardpoints.
Тип фотографий
- Все фото (137)
- Боковые проекции (2)
- Цветные фото (90)
- Ч/б фото (32)
- Кабина (6)
- Рисунки, схемы (7)