RU

/

EN
burger-menu
Поиск по сайту:
airplane photo

Страна : США

Год : 1967

Ближнемагистральный пассажирский самолете экипажем из двух человек

Boeing Model 737

   19 февраля 1965 года "Boeing" анонсировала программу ближнемагистрального самолета Boeing 737 с двумя ТРДД. Эта машина должна была завершить "модельный ряд" фирмы. Первыми заказчиками нового американского авиалайнера стали немцы: первый заказ на 21 самолет поступил от авиакомпании "Lufthansa". О контракте с ней было объявлено одновременно с анонсом начала серийного производства.
   Сходство Model 737 с семейством 707/727 планировалось изначально, самолет проектировался путем сочетания фюзеляжа от Model 727 и хвостового оперения от Model 707. Первый проект предполагал пассажировместимость от 60 до 85 человек, но "Lufthansa" потребовала увеличить количество мест до 100, из-за чего пришлось удлинить фюзеляж.
   Крыло спроектировано на основе крыла Model 727. Наибольшим изменениям подверглась силовая установка. Размещение двигателей на крыле диктовалось сравнительно коротким фюзеляжем, поскольку размещение двигателей в хвостовой части такого фюзеляжа создало бы дискомфорт для пассажиров. Проект предусматривал установку ТРДД Pratt & Whitney JT8D-1 тягой 62,28 кН, но после переговоров с "Lufthansa" выбор пал на двигатель JT8D-7 той же тяги, но сохранявший ее при более высоких температурах атмосферного воздуха. Данные двигатели стали стандартными для Model 737-100, а в качестве опциона предусматривалась установка ТРДД JT8D-9 тягой 64,50 кН.
   Первый Model 737-100 поднялся в воздух 9 апреля 1967-го, эксплуатация самолета в "Lufthansa" начата 10 февраля 1968 года.
   Менее чем через два месяца после представления Model 737, компания "Boeing" объявила о разработке Model 737-200 большей пассажировместимости. Проектирование 737-200 велось параллельно разработке Model 737-100. Первый 737-200 взлетел 8 августа 1967 года, эксплуатация самолета авиакомпанией "United Airlines" началась 29 апреля 1968-го. Фюзеляж 737-200 удлинили на 1,83 м, за счет чего пассажировместимость довели до 130 человек. Быстрый рост пассажирских авиаперевозок стимулировал создание более вместительных авиалайнеров, поэтому Model 737-100 вместимостью 100-103 человека построили всего порядка 30 машин.
   Относительно хорошие взлетно-посадочные качества предполагали в теории эксплуатацию Model 737 с коротких ВПП или даже грунтовых аэродромов. Специально для таких случаев компанией "Boeing" были разработаны меры, предупреждавшие попадание в двигатели посторонних предметов и снижавшие повреждения при попадании - FOD (foreign object damage). Серийный выпуск 737-200 продолжался до 1988 года, всего построено 1114 самолетов.
<...>


Варианты

   Model 737-200C: конвертируемый грузопассажирский вариант 737-200
   Model 737-200QC: быстроконвертируемый грузопассажирский вариант 737-200 с легкосъемными пассажирскими креслами
   Advanced Model 737-200: финальный серийный вариант 737-200. Анонсирован в 1971 году в варианте с максимальной вместимостью 130 пассажиров и максимальной взлетной массой 53070 кг, предусмотрена возможность установки ТРДД JT8D-15, JT8D-17 или JT8D-17R
   Advanced Model 737-200C/QC: конвертируемый и быстроконвертируемый доработанные варианты
   Advanced Model 737-200 Executive Jet: в целом схож с Advanced Model 737-200, но с салоном повышенной комфортности, конфигурация которого определяется заказчиком
   Advanced Model 737-200 High Gross Weight Structure: в целом схож с Advanced Model 737-200, но с увеличенной максимальной взлетной массой
   Model 737-200 SLAMMR или Surveiller: три самолета в патрульном варианте для ВМС Индонезии, оснащены РЛС бокового обзора Motorola SLAMMR
<...>


ТАКТИКО-ТЕХНИЧЕСКИЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ

   Boeing Advanced Model 737-200

   Тип: ближнемагистральный пассажирский самолете экипажем из двух человек
   Силовая установка: два ТРДД JT8D-1S тягой по 68,95 кН
   Характеристики: максимальная скорость на высоте 7165 м - 943 км/ч; крейсерская скорость на высоте 6890 м - 927 км/ч; практический потолок 10 670 м; дальность с максимальной полезной нагрузкой 4262 м
   Масса: пустого 27 692 кг; максимальная взлетная 53 071 кг
   Размеры: размах крыла 28,35 м; длина 30,53 м; высота 11,28 м; площадь крыла 91,04 мг
   Полезная нагрузка: до 130 пассажиров или груз массой 15 780 кг

Показать полностью
  • Описание
  • Мировая Авиация 69
    Регистрационный номер: N24SW

    Boeing 737-200. Авиакомпания SWAL из Техаса (Даллас и Хьюстон) эксплуатировала значительное количество Boeing 737-200 на линиях в южной части США. В настоящее время в парке авиакомпании остались только Boeing 737-300, -500 и -700, а все 737-200 с эксплуатации сняты.

  • Air International 1987-12 / Model enthusiast
    Регистрационный номер: DQ-FDM

    Air Pacific, the national carrier of Fiji and once known as Fiji Airways, has a single Boeing 737-2X2 with which to operate its regional services linking the home island with other territories in the South Pacific.

  • Мировая Авиация 135
    Регистрационный номер: C-GUPW

    После покупки лайнера авиакомпанией "United Airlines" продажи 737-200 стали расти стремительными темпами, и он скоро стал самым популярным в мире ближнемагистральным самолетом. Авиаперевозчики быстро оценили экономичность и надежность машины, a "Boeing" стала предлагать варианты с различными двигателями и максимальной взлетной массой, чтобы удовлетворить требованиям многочисленных заказчиков. Канадская компания "Pacific Western" пополнила свой парк региональных самолетов этим 737-275 Advanced в 1982 году. Позднее компания вошла в состав "Canadian Airlines", которая, в свою очередь, была поглощена "Air Canada". Самолет C-GUPW был поставлен на хранение в 2003 году.

  • Air International 1987-12 / Model enthusiast
    Регистрационный номер: CS-TEK

    Operating as Air Portugal since 1979, Transportes Aereos Portugueses (TAP) is Portugal's national airline. Its mixed fleet includes seven Boeing 737-282 Advanced twin-jets including CS-TEK depicted here.

  • Air International 1987-12 / Model enthusiast
    Регистрационный номер: N37AF

    Air Florida was one of the airlines that failed to survive the intense competition generated by deregulation of the US airline industry, and is no longer in business. N37AF was a Boeing 737-2QD Advanced that the company had on lease from Itel.

  • Air International 1987-12 / Model enthusiast
    Регистрационный номер: 9Q-CNI   [2]

    Known as Air Congo until October 1971, Air Zaire is the national carrier of that country and has two 737-298C Advanced twin-jets in its mixed fleet.

  • Air International 1987-12 / Model enthusiast
    Регистрационный номер: N861L

    Based in El Salvador, TACA International Airlines has a history of nearly 50 years operating in Central America. Its fleet is partly-owned, partly-leased, the Boeing 737-2Q8 Advanced depicted being in the latter category, on lease from ILFC.

  • Air International 1987-12 / Model enthusiast

    Now the world's best-selling jetliner, the Boeing 737 has had only modest success in military roles. The most important military sale achieved to date was of 19 aircraft to the USAF, for use as navigation trainers with the designation T-43A.

  • Мировая Авиация 67

    Во время войны во Вьетнаме в ВВС США выявили недостаточный уровень штурманской подготовки. На основании этого у компании "Boeing" были заказаны самолеты CT-43A. Последние из них состояли на вооружении 562-й эскадрильи, авиабаза Рэндольф, Техас.

  • Air International 1987-07 / World Warplane Inventory
    Регистрационный номер: AI-7302   [2]

    One of the three Boeing 737 Surveillers of the Indonesian Air Force.

  • Мировая Авиация 70

    В 737-м воплощен опыт разработки удачных авиалайнеров Model 707/727. На снимке: прототип 737-100 варианта с исходным "коротким" фюзеляжем.

  • Мировая Авиация 135
    Регистрационный номер: N737Q

    Прототип 737-100 с регистрационным номером N737Q впервые взлетел 9 апреля 1967 года. Серийные самолеты отличались измененной формой гондол двигателей.

  • Air Enthusiast 2003-07 / K.Ellis - Seattle showcase
    Регистрационный номер: N515NA   [4]

    Boeing 737 prototype N515NA is stored at Moses Lake.

  • Изд-во Schiffer / S.Markman & B.Holder - One-of-a-kind research aircraft
    Регистрационный номер: N515NA   [4]

    A highly-modified Boeing 737 was designed as the Terminal-Configured Vehicle (TCV) which contained a complete second cockpit within the fuselage.

  • Изд-во Schiffer / S.Markman & B.Holder - One-of-a-kind research aircraft
    Регистрационный номер: N515NA   [4]

    A radar is contained under the radome of the Terminal-Configured Vehicle (TCV).

  • Изд-во Schiffer / S.Markman & B.Holder - One-of-a-kind research aircraft
    Регистрационный номер: N515NA   [4]

    The NASA Langley organization has a number of testbed aircraft including a Cessna 402B, 172 Skyhawk, T-34C, PA-28RT, and Learjet.

    Другие самолёты на фотографии: Beechcraft Model 45 / T-34 Mentor - США - 1948Cessna 411/401/402/421/414/404 - США - 1962Learjet Learjet 28 / 29 Longhorn - США - 1977Piper PA-28 Cherokee - США - 1960

  • Мировая Авиация 69
    Регистрационный номер: EI-ASA   [2]

    "Aer Lingus" стала третьим европейским заказчиком 737, получив первую машину 28 марта 1969 года. Постепенно она закупила большое количество самолетов данного типа, идеально подходивших для перевозок на основной линии компании Дублин-Лондон.

  • Air International 2011-08 / A.Spaeth - Iolar Flies Again /Commercial/
    Регистрационный номер: EI-ASA   [2]

    Boeing 737-200 EI-ASA originally entered service with Aer Lingus in March 1969, retired in November 1983 and is currently on charge with the Peruvian Air Force.

  • Air International 1979-08 / ??? - Boeing's Beautiful Baby
    Регистрационный номер: EL-AIL

    Air Liberia's first 737, an Advanced -200 with gravel-field kit fitted to facilitate operations at unimproved airfields.

  • Air Pictorial 2002-05 / R.Jackson - Airport Movements
    Регистрационный номер: UN-B3704

    The Air Kazakhstan Boeing 737-2Q3 UN-B3704, c/n 24103, arrived at Shannon on 15/3/02 and was parked outside the Shannon MRO maintenance facility

  • Air Pictorial 1999-10 / R.Jackson - Airport Movements
    Регистрационный номер: F-GCSL

    Air Mediterranee's Boeing 737-222 F-GCSL took a party of eclipse watchers from Birmingham to St. Mawgan/Newquay on 11/8/99

  • Air International 1979-08 / ??? - Boeing's Beautiful Baby
    Регистрационный номер: 9Q-CNI   [2]

    С ростом популярности Model 737 заказы на него стали поступать от всех известных авиакомпаний. Поначалу самолеты продавались плохо, но со временем удачная конструкция машины получила признание во всем мире.
    Several African airlines have adopted the gravel-field kit for their Boeing 737-200s, revealed by the vortex dissipators beneath the engine intakes and the external fairing on the nose wheel doors. Colourful finishes are also a feature of many African 737s, such as those of Air Zaire.

  • Air International 1979-08 / ??? - Boeing's Beautiful Baby
    Регистрационный номер: N70722   [2], OY-APG

    (Upper left) First Boeing 737 for Florida Airways, typical of the smaller US airlines now using the type. (Upper right) Boeing 737 of Transavia Holland, which operates eight of the type. (Lower left) One of Aloha's attractively marked 737s serving in Honolulu. (Lower right) Maersk Air of Denmark uses three 737s, with two more on order.

  • Jane's All the World Aircraft 1980 / Encyclopedia of Aviation - 2. World Directory of Airlines
    Регистрационный номер: N70722   [2]

    Aloha Airlines Boeing 737.

  • Air International 2006-08 / News: Headline, Military, Civil, Accidents, Airshow
    Регистрационный номер: N823AL   [2]

    Aloha Airlines unveiled Boeing 737-230A N823AL on June 23, 2006 in this throwback 'Funbird' colour scheme to recapture the Flower Power era of the 1960s and 1970s. Aloha celebrates its 60th anniversary on July 26 and will operate the 'Funbird' on services to Hilo, Honolulu, Kahului, Kona and Lihue.

  • Air International 2006-11 / T.Wills - Aloha Airlines - A Hawaiian Saga /Commercial/
    Регистрационный номер: N823AL   [2]

    To celebrate the airline's 60th anniversary Boeing 737-230 (A), N823AL, was repainted earlier this year in the 'Funbird' scheme of the late 1960s and '70s.

  • Air International 2006-11 / T.Wills - Aloha Airlines - A Hawaiian Saga /Commercial/
    Регистрационный номер: N252TR

    Aloha also currently operates two Boeing 737-200s, N250TR and N252TR, which have been leased from Pace Airlines. These aircraft still wear the basic livery of Hooters Air, but with Aloha titles.

  • Air International 2006-11 / T.Wills - Aloha Airlines - A Hawaiian Saga /Commercial/
    Регистрационный номер: N808AL

    As well as the newer -700s, Aloha Airlines also operates 13 of the earlier Boeing 737-200s. Four of these are used for cargo services on inter-island freight flights.

  • Air International 1987-12 / Model enthusiast
    Регистрационный номер: N137AW

    The 737-300 is not yet available in kit form but many operators of the 737-200, including America West Airlines, now use the newer variant also.

  • Air Pictorial 1999-11
    Регистрационный номер: 7T-VVA

    Algerian start-up operator Antinea Airlines has acquired Boeing 737-200 7T-VVA, seen taxying out at Le Bourget in August 1999.

  • Мировая Авиация 69
    Регистрационный номер: HK-1404X

    Кроме "Lufthansa" новые 737-100 купили только авиакомпании "Avianca" и MSA. Оба самолета для "Avianca" были поставлены в 1968 году, но эксплуатировались недолго и были в 1971 году проданы Люфтваффе.

  • Air International 2005-12 / News: Headline, Military, Civil, Accidents, Airshow
    Регистрационный номер: 5N-BFN

    Bellview Airlines Boeing 737-2L9 5N-BFN, which was written-off on October 22, 2005, killing all on board.

  • Мировая Авиация 69
    Регистрационный номер: LN-SUG   [2]

    Норвежская "Braathens SAFE" стала первым европейским заказчиком 737-200. Позже 737-200 стал очень популярен в Европе, большое количество таких авиалайнеров закупили "British Airways", "Air France", "Lufthansa" и ряд более мелких.

  • Air International 1995-08 / T.Nash - Wings Over Norway - Braathens SAFE
    Регистрационный номер: LN-SUU

    Boeing 737-205 LN-SUU landing at Ibiza in July 1986. The last of this model left Braathens SAFE service in 1994, following which the airline standardised on the 737-405 and -505 variants.

  • Air International 1979-08 / ??? - Boeing's Beautiful Baby
    Регистрационный номер: G-BECG

    A Boeing 737-200 in the latest livery of Britannia Airways, which was the first of the British airlines to buy the baby Boeing.

  • Мировая Авиация 101

    Boeing 737 компании "British Airtours", аналогичный пострадавшему в авиакатастрофе в Манчестере. После авиакатастрофы на некоторое время прекратили полеты всех Boeing 737.

  • Air International 1991-06 / G.Jones - Crossair: Mature Teenager

    Crossair Saab 340A HB-AHS at Geneva being prepared for a mid-day departure. Two more of the fleet, known in the Company as "Cityliners", can be seen in the background together with a Swissair DC-10 and a British Airways Boeing 737.

    Другие самолёты на фотографии: McDonnell Douglas DC-10 - США - 1970SAAB SAAB 340 - Швеция - 1983

  • Air Pictorial 1999-07 / Register Review
    Регистрационный номер: ZS-OLA

    The former British Airways Boeing 737-236 G-BKYE at Lasham on 2/5/99 after re-registration as ZS-OLA and respray ready for operation by BA franchise operator Comair in South Africa

  • Air International 2013-06 / B.Hales-Dutton - Thatcher's Unfinished Business /Commercial/
    Регистрационный номер: EI-BTR

    British Midland doubled its business within five years of starting UK trunk routes from Heathrow to Edinburgh and Glasgow.

  • Air International 2006-10 / B.Hales-Dutton - Condor. Leaner and Fitter at 50 /Commercial/

    In the latter half of the 1960s, Condor started to receive its first jet aircraft. One type acquired in this period was the Boeing 737, which entered the airline's service in 1969.

  • Air International 2021-06 / T.Haynes, T.Anderson - Orange origins

    The low-cost carrier began operations in 1995 with a pair of leased former Britannia Airways Boeing 737-200s

  • Air International 2021-06 / T.Haynes, T.Anderson - Orange origins

    Tony Anderson was the low-cost carrier's third employee. He joined in 1995 as director of marketing and would later go on to assume that role for parent company

  • Aviation Historian 38 / M.Wickstead - Bringing Africa together (2)
    Регистрационный номер: ET-AJA

    One of Africa’s most successful national carriers since its establishment in 1945, Ethiopian Airlines always kept pace with the latest equipment - including the acquisition of Boeing 737s in the late 1980s, including ET-AJA, as seen here

  • Jane's All the World Aircraft 1980 / Encyclopedia of Aviation - 2. World Directory of Airlines
    Регистрационный номер: N7341F   [2]

    Frontier Airlines Boeing 737-200.

  • Air International 1979-08 / ??? - Boeing's Beautiful Baby
    Регистрационный номер: N7341F   [2]

    Frontier, in common with many other airlines, has recently updated its livery, as shown on this 737.

  • Air International 2007-06 / S.O'Connor - Entebbe - An Airport in Transition /Commercial/

    A Kenya Airways Boeing 737-200 on the main ramp at Entebbe next to a South African Airways Airbus A320. This is one of 17 airlines flying international services to Entebbe.

  • Air International 2006-08 / News: Headline, Military, Civil, Accidents, Airshow
    Регистрационный номер: N247US

    First aircraft for Kurdistan Airlines, the new carrier for the Kurdish State in northern Iraq, is Boeing 737-201 N247US (c/n 22754), seen test flying from Tucson International Airport, Arizona, on April 19, 2006. The US registration was cancelled on April 25 as registered in Lebanon, but as of July 14 it was still in US markings and trapped at Beirut Airport by the Israeli air strikes. The aircraft is one of an initial two being leased for flights from Arbil, Kurdistan, to Istanbul, Turkey.

  • Мировая Авиация 135
    Регистрационный номер: D-ABEF

    Авиакомпания "Lufthansa" стала первым покупателем этих машин, заказав 21 короткофюзеляжный 737 Series 100. Позднее авиакомпания докупила еще несколько 737-100, а затем заказала большую партию удлиненных лайнеров Series 200.

  • Air Pictorial 2002-05 / R.Niccoli - Milan - Battle of the Airports

    A view of the Linate main apron, on a typical misty winter's day.

  • Air International 2008-01 / News: Headline, Military, Civil, Accidents
    Регистрационный номер: EX-311

    Seen departing Dubai, UAE, on November 16, 2007 is newly acquired Pamir Airways Boeing 737-268 EX-311 (c/n 21276) operating the airline’s daily scheduled flight back to its base at Kabul, Afghanistan. The aircraft was until recently operated by Kyrgyzystan-based Itek Air and may be on lease from the latter, as it retains its Kyrgyz registration. Pamir was the first private airline in Afghanistan, originally formed in 1995, but suspended operations in 2006. It has recently restarted domestic flights and also operates to Jeddah and Riyadh. The 737 has only been introduced into service within the last month or two and it is unclear whether any other aircraft are yet operating with the airline, which says it is also seeking two Boeing 767s.

  • Air Pictorial 1999-12

    Following deregulation in Greece, a number of new operators have appeared. This view, taken at Athens, show Boeing 737s of Princess

  • Air International 2014-05 / News
    Регистрационный номер: 5U-BAG   [2]

    One of several interesting African head of state aircraft arriving at Brussels Airport in Belgium on April 1, 2014 was Boeing 737-2N9C(Adv) 5U-BAG (c/n 21499), named Monts Baghzane, of the Republic of Niger. (Monts Baghzane is the highest mountain in the country.) The aircraft was transporting officials to the 4th EU-Africa summit in the European capital. It has been in service with the Niger Government since it was delivered new on April 8, 1978. A large freight door has been installed on the port forward fuselage and the aircraft is equipped with a debris deflector on the nose wheel.

  • АвиаМастер 2007-02 / М.Жирохов - Опаленные джунгли Камбоджи /Из истории воздушных войн/ (2)
    Регистрационный номер: XU-RKA

    Современный гражданский самолет камбоджийских авиалиний "Боинг-737" авиакомпании "Ройял Кхмер Эйрлайнз".

  • Air International 2002-07 / I.Goold - A Tale of Two Industries /Commercial/
    Регистрационный номер: EI-CKS

    The advent of low-fare carriers, led by Ireland’s Ryanair, has been the most visible development since European liberalisation. Until recently, Ryanair's fleet comprised only second-hand 737-200s, such as 737-2T5A EI-CKS seen here departing Leeds/Bradford Airport, but over the last two years these have been supplemented by growing numbers of 737-800s straight off the production line. The current fleet includes 21 737-200s and 20 of the 128 737-800s it has on order. High utilisation of a single aircraft type has become one of the hallmarks of the low-cost airlines.

  • Air International 2006-09 / B.Hales-Dutton - United At Manchester /Commercial/

    A busy scene at Terminal 2, illustrating the variety of airlines which serve Manchester Airport. In the foreground is low-cost carrier Ryanair, parked next to charter operator First Choice Airways, and behind that is a host of scheduled carriers from around the world.

  • Air International 2008-06 / B.Hales-Dutton - Ryanair's revolution /Commercial/
    Регистрационный номер: EI-CJC

    Ryanair takes an innovative approach to finding ways to generate revenue, for example using space on overhead lockers for advertising. Another concept adopted by various carriers, including Ryanair, is turning aircraft into flying billboards, as illustrated here for Hertz car rental. The Boeing 737-200s in its fleet have now been replaced by larger 737-800s.

  • Air Pictorial 1999-05 / B.Wheeler - Maintaining the fleets
    Регистрационный номер: EI-CJD

    More extensive work is undertaken for other airlines such as Ryanair (seen in the foreground), Air 2000 and Easyjet.

  • Air International 2015-08 / News
    Регистрационный номер: N703S

    Sierra Pacific Airlines’ two Boeing 737-200s flew firefighters from various western US cities to Alaska in response to the wildfires that developed there early in July 2015. Here 737-200 N703S (c/n 22529) is pictured arriving at Boeing Field, Seattle, for a fuel stop.

  • Air International 2011-09 / News
    Регистрационный номер: CC-ABD   [2]

    The first Sky Airline Boeing 737-200 repainted in the carrier's updated livery is CC-ABD (c/n 22736, ex N763BA). The 737-2Q3(Adv) was delivered to the airline in March 2010 and is seen undergoing engine tests at Comodoro Arturo Merino Benitez International Airport, Santiago in Chile, on July 27, 2011. Until now, only the Airbus A320s of the carrier have worn the new colours.

  • Air International 2012-12 / S.Schmitz - Chile's Survivor /Commercial/
    Регистрационный номер: CC-CTO

    Boeing 737-200 CC-CTO seen at Santiago-Comodoro Arturo Merino Benitez International Airport.

  • Air International 2013-09 / News
    Регистрационный номер: CC-ABD   [2]

    Chile's Sky Airline has retired its last Boeing 737-200s from revenue service. On July 26, 2013 737-2Q3(Adv) CC-CVI (c/n 22367, ex-N763AA) flew from Comodoro Arturo Merino Benitez International in Santiago to La Florida and Desierto de Atacama airports; 737-230 Adv) CC-CTK (c/n 22402, ex N261LR) operated the Santiago-Carriel Sur International Airport sector and CC-CTH (c/n 22636, ex N271LR) flew from Santiago to Atacama. The aircraft returned to Santiago later that night before CC-CTH performed the last Sky flight with a 737-200 on July 28 - a round-trip between Santiago and Ministro Pistarini International Airport. Boeing 737-200s were flown by Sky since the airline's launch in 2002. Sky operated a fleet often, which are being replaced by 11 ex-easy Jet Airbus A319-100s and five A320-200s. The 737-200s had transported more than 11 million people during their time with the airline.

  • Air International 2012-12 / S.Schmitz - Chile's Survivor /Commercial/
    Регистрационный номер: CC-AAG

    Boeing 737-200 CC-AAG is seen at Punta Arenas airport, Sky Airline's southernmost destination.

  • Air International 2012-12 / S.Schmitz - Chile's Survivor /Commercial/
    Регистрационный номер: CC-CTF

    Boeing 737-200 CC-CTF (c/n 22122) entered service with Sky Airline in July 2008. The aircraft is one of 13 737-200s in the fleet
    Airline uses a blue and green title.

  • Air Pictorial 1999-10 / M.Wickstead - Sobelair /Airline Profile/
    Регистрационный номер: OO-SBT

    In the late 1970s, more fuel-efficient Boeing 737-200s replaced the 707s on flights to Spain - where OO-SBT was pictured in 1983 - and to Mediterranean resorts.

  • Air International 1979-08 / ??? - Boeing's Beautiful Baby

    Several African airlines have adopted the gravel-field kit for their Boeing 737-200s, revealed by the vortex dissipators beneath the engine intakes and the external fairing on the nose wheel doors. Colourful finishes are also a feature of many African 737s, such as those of Sudan Airways.

  • Авиация и Время 1996-03
    Регистрационный номер: EI-CLO

  • Мировая Авиация 70
    Регистрационный номер: A6-AAA

    737-й завоевал популярность не только у коммерческих авиакомпаний, самолеты данного типа закупили правительства и вооруженные силы ряда государств.

  • Мировая Авиация 69
    Регистрационный номер: N310AU

    Несмотря на получение самого первого заказа от американской "United", в США вначале Boeing 737 продавался плохо. N310AU - первый Boeing 737-287 из крупного заказа авиакомпании "USAir", сделанного в ноябре 1982 года.

  • Jane's All the World Aircraft 1980 / Encyclopedia of Aviation - 2. World Directory of Airlines
    Регистрационный номер: 9J-AEG

    Zambia Airways Boeing 737-200.

  • Мировая Авиация 74

    Запечатленный в Маккарране красно-белый Boeing 737 - один из безымянных самолетов, использовавшихся компанией "EGSO" (также известной как "Janet Airlines") для перевозки контрактников на авиабазу Тонопа и в Зону 51 (принятое в СМИ название американского военного полигона возле авиабазы Неллис, штат Невада).

  • Air International 2011-09 / News
    Регистрационный номер: N370BC

    Seen departing Budapest Ferenc Liszt International Airport on August 1, 2011 was Boeing 737-205(Adv) N370BC (c/n 23468 ex HZ-TBA) of Basic Capital Management (BCM) Majestic Corporation. The aircraft arrived from King Abdulaziz International Airport in Jeddah, Saudi Arabia, and passed through Budapest on its way to Washington Dulles International Airport, District of Columbia, via Keflavik International Airport in Iceland. The aircraft retains the same scheme that it carried when owned by HRH Talal Bin Abdul Aziz al Saud of Saudi Arabia, from whom BCM acquired it in December 1993. It has been operated by BCM Majestic Corporation since March 2006.

  • Air Enthusiast 2003-07 / K.Ellis - Seattle showcase
    Регистрационный номер: N213US

    US Air 737-201 N213US serves as a theatre within the MoF.

  • Мир Авиации 2003-02 / ??? /Очевидец/

    Аэропорт Душанбе, конец апреля 2002г. Аэродром используется авиацией коалиции для обслуживания своих военных контингентов в Афганистане. Французы дислоцируются в Душанбе постоянно, а американцы используют аэропорт как аэродром подскока. B-737.

  • Air Pictorial 1977-01
    Регистрационный номер: SX-BCC

    Boeing flight line at Seattle, Washington, late last year. From bottom: Olympic Airways 737-200 SX-BCC; Government of Senegal VIP 727-200 6V-AEF; Alitalia’s first two 727-200s I-DIRO and I-DIRI; a 737-200 for Air Algerie; 727-200 for Delta Airlines; G-BDXA, first 747-200B with Rolls-Royce RB.211-524s for British Airways; Lufthansa 747-200 Combi with side cargo door open; and Boeing-owned 747 prototype N7470

    Другие самолёты на фотографии: Boeing Boeing 727 - США - 1963Boeing Boeing 747 - США - 1969

  • Air International 1999-11 / B.Taylor - Military Aircrew Training. What's Next? /Military aviation/ (7)

    Navigator training for the USAF’s large multi-engined aircraft fleet is carried out by the 12th FTW’s 562nd FTS from Randolph AFB, Texas, using Boeing T-43A aircraft. Typical of the fleet is 73-1151 seen here at Nellis AFB on April 25, 1997.

  • Мировая Авиация 49

    10 апреля 1973г.: взлетел первый экземпляр 171-14031 самолета Boeing T-43A ВВС США, разработанный на основе гражданского лайнера 737-200 и предназначенный для штурманской подготовки.

  • Мировая Авиация 135
    Регистрационный номер: N8288V

    Необычное военное применение для 737-го нашла Индонезия, используя его в качестве морского патрульного самолета. Три доработанных 737-2X9 несли РЛС бокового обзора, установленную над задней частью фюзеляжа.

  • Мировая Авиация 174

    Летающая лаборатория БРЭО для JSF. К передней герметичной переборке Boeing 737-200 пристыкован носовой обтекатель длиной 1,22 м. Самолет использовался как летающая лаборатория для отработки БРЭО Boeing JSF.

  • Air International 2008-01 / News: Headline, Military, Civil, Accidents
    Регистрационный номер: CC-CYC

    LAN Chile’s latest Boeing 767-316ER, CC-CWY (c/n 35231), seen at Santiago-Arturo Merino Benitez International Airport, Chile, on November 15, 2007, just seven days after delivery. Departing by road in the foreground is the fuselage of ex-LAN Boeing 737-219 CC-CYC (c/n 21131), which was recently retired and has been acquired by a local businessman. The aircraft has been moved to a site south of Santiago, where it will be re-assembled and converted into a pub, which will probably be called 'Charlie Yankee'.

    Другие самолёты на фотографии: Boeing Boeing 767 - США - 1981

  • Air International 2008-06 / News: Headline, Military, Civil, Accidents
    Регистрационный номер: CC-CSW

    Close up of the starboard undercarriage of Aerolineas del Sur Boeing 737-228A CC-CSW after it aborted take-off on May 2, 2008 at Calama-EI Loa Airport, Chile, following the explosion of two mainwheel tyres.

  • Мировая Авиация 86

    Катастрофа Boeing 737-200 в Ковентри, Великобритания

  • Мировая Авиация 101

    Расследование катастрофы длилось более трех лет. Среди рекомендаций содержалось требование обеспечить пассажиров индивидуальной защитой от дыма, не реализованное до сих пор.

  • Air International 2006-12 / News: Headline, Military, Civil, Accidents, Special report
    Регистрационный номер: 5N-BFK

    The tail section of ADC Airlines Boeing 737-2B7 5N-BFK protrudes from a cornfield near Abuja Airport, Nigeria, following its take-off crash there on October 29, 2006, which killed all but nine of the 105 on board.

Тип фотографий

  • Все фото (153)
  • Боковые проекции (10)
  • Цветные фото (74)
  • Ч/б фото (54)
  • Кабина (1)
  • Обломки (4)
  • Схемы, чертежи (10)