Описание
Страна : Франция
Год : 1963
Корпоративный самолет (бизнес-джет) с экипажем из двух человек
Dassault Falcon/Mystere 20/200 и HU-25 Guardian
Изначально названный Mystere 20, двухдвигательный бизнес-джет Dassault (прежде Dassault-Breguet) Falcon 20 выполнил первый полет 7 мая 1963 года. Он создавался как самолет деловой авиации большой дальности и отличался баками увеличенной емкости. Силовая установка - два установленных в хвостовой части ТРДД General Electric CF700 тягой по 18,58 кН, оба двигателя оснащены устройствами реверса. Салон рассчитан на перевозку до 12 пассажиров, хотя большинство поставленных самолетов строилось по желанию заказчиков в конфигурации на девять и менее пассажиров. В США самолет сначала рекламировался как Fan Jet Falcon совместно с "PanAm" (позже - компанией "Falcon Jet Corporation", дочерней компанией "Dassault"), что помогло продать большое количество специальных вариантов военного назначения. В январе 1977 года была достигнута договоренность о продаже 41 самолета Falcon 20G Береговой охране США, где они получили обозначение HU-25A Guardian - на данном варианте установлены ТРДД ATF3-6, с 1983 года это стало стандартным для всех серийных самолетов, получивших гражданское обозначение Falcon 200. Фюзеляж HU-25A отличался двумя большими иллюминаторами-блистерами для наблюдения, также на самолетах был оборудован грузовой люк для сброса грузов. Основное назначение HU-25A - выполнение поисково-спасательных задач, патрулирование морских акваторий и решение задач экологического мониторинга. В исходной конфигурации в состав БРЭО входила РЛС APS-127, развитая радиосвязная аппаратура, совершенное навигационное оборудование, включая инерциальную навигационную систему, аппаратуру систем Omega и TACAN. На фюзеляже смонтировали четыре узла подвески для спасательных контейнеров и контейнеров с обзорным оборудованием. В эксплуатации часть машин за счет монтажа спецоборудования доработали в HU-25B и HU-25C.
ТАКТИКО-ТЕХНИЧЕСКИЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Dassault Falcon/Mystere 200
Тип: корпоративный самолет (бизнес-джет) с экипажем из двух человек
Силовая установка: два ТРДД AlliedSignal (Garrett) ATF3-6A-4C тягой по 23,13 кН
Летные характеристики: максимальная крейсерская скорость на высоте 9150 м - 870 км/ч; экономическая крейсерская скорость на высоте 12 500 м - 780 км/ч; практический потолок 13 715 м; дальность с 8 пассажирами и полной заправкой 4650 км
Масса: пустого 8250 кг; максимальная взлетная 14515 кг
Размеры: размах крыла 16,32 м; длина 17,15 м; высота 5,32 м; площадь крыла 41,00 м!
Полезная нагрузка: до 14 пассажиров с учетом, что максимальная полезная нагрузка 1875 кг
- Описание
Фотографии
-
Мировая Авиация 101
Стандартный Falcon 20/200 имел по пять иллюминаторов с каждого борта. На Guardian (на этом рисунке) передний иллюминатор каждого борта заменили большим блистером.
-
Мировая Авиация 199
Регистрационный номер: F-WLKB [2] Прототип Mystere 20, F-WLKB, выполнил первый полет 4 мая 1963 года в присутствии видных авиационных экспертов, включая полковника Чарлза Линдберга, занимавшего тогда видный пост в компании "Pan Am".
-
Air Enthusiast 1972-03 / ??? - Mercure: a Short-Haul Gamble
The full range of Dassault commercial aircraft comprising, in addition to the Mercure, the Falcon 20 (extreme right), the Falcon 10 (left foreground) and the Falcon 20T, a full-scale mock-up of which is shown upper left.
Другие самолёты на фотографии: Dassault Falcon 10 - Франция - 1970Dassault Mercure - Франция - 1971
-
Aviation Historian 13 / T.Singfield - The Light Brigade
Регистрационный номер: PH-LPS In 1967 Philips joined the jet set with the acquisition of a Dassault Falcon 20C, which would become the fifth of the company’s aircraft to wear the registration PH-LPS. After nearly two decades in Vliegdienst service, the Falcon was sold to a new German owner as D-CBNA in February 1986, and crashed in Greenland in April 2001.
-
Мировая Авиация 199
Регистрационный номер: G-BCYF Этот Falcon 20E, G-BCYF, использовался в 1970-1980 годах различными британскими корпорациями, прежде чем был куплен "FR Aviation" и доработан в буксировщик мишеней.
-
Мировая Авиация 199
Регистрационный номер: D-CONU Стандартным серийным вариантом в 1970-е годы был Falcon 20F, оснащенный крылом со щелевыми предкрылками по всему размаху и централизованной системой заправки топливом. Всего построено 134 таких самолета.
-
Мировая Авиация 199
Регистрационный номер: F-WTFE После прекращения серийного производства на Falcon 20 неоднократно заменялись двигатели. На фотографии: Falcon 20-5 с ТРДД Garrett TFE731
-
Air International 1983-06 / J.Fricker - Business Aircraft ... Pause for Reflection
The Mystere-Falcon 200 is the latest production version of the well-established 20 series aircraft and is based on the Garrett ATF-3-powered Guardian variant.
-
Мировая Авиация 199
На вооружение ВМС Франции состоят патрульные Gardian.
-
Air International 2021-05 / H.-P.Grolleau - Future French Falcons
The Guardian, a maritime surveillance derivative of the Falcon 20/200 family, has proved highly successful in French Navy service
-
Мировая Авиация 199
Регистрационный номер: N902FR Вооруженные силы Франции применяли специальные варианты самолета, в частности для РЭБ и обучения операторов РЛС. 21 самолет Falcon 20 (на фото) эксплуатируется британской "FR Aviation" в качестве буксировщиков мишеней и имитаторов угрозы для кораблей британских ВМС.
-
Мировая Авиация 42
Регистрационный номер: F-WATF [5] 28 ноября 1977г.: поднялся в воздух первый прототип морского патрульного самолета Dassault Falcon 20G. Уже 5 января Береговая охрана США заказала 41 самолет.
-
Air International 2007-01 / D.Carrara - ATC Mobile - School For Lifesavers /Military/
A HU-25A lifts off from Mobile Regional Airport, which shares the runway with the USCG facility. The Guardians are the only aircraft type based at ATC Mobile which normally fly operational missions, as the Dolphins and Jayhawks are assigned to the training role.
-
Мировая Авиация 39
HU-25B Береговой охраны США, базировавшийся в Бахрейне, пролетает над одной из подожженных отступающими иракцами нефтяных скважин. Ранее этот самолет использовался для контроля за огромным пятном нефти, которую иракцы вылили в Персидский залив.
-
Мировая Авиация 199
Военные Falcon 20. В 1977 году фирма "Dassault" получила заказ на изготовление 41 Falcon 20G под обозначением HU-25A Guardian (на фото) для Береговой охраны США. В фюзеляже было сделано два дополнительных иллюминатора и люк для сброса плота. HU-25A использовались как всепогодные поисково-спасательные и патрульные самолеты, они были оснащены совершенным радиосвязным и навигационным оборудованием и РЛС. Часть парка доработали в HU-25B, оснащенные аппаратурой SLAR в нижней части фюзеляжа по левому борту; самолеты использовались для оценки загрязненности морских акваторий. На HU-25C Interceptor ставились РЛС AN/APG-66, самолеты применялись для контроля за судоходством.
-
Мировая Авиация 201
Многие работы MRF проводились в сотрудничестве с научными и исследовательскими самолетами из других стран. Один такой эксперимент проводился в 1997 году вместе с американскими самолетами P-3 и Electra и германским Dassault Falcon 20 для отслеживания химических соединений над центральной Атлантикой.
Другие самолёты на фотографии: Lockheed P-3 Orion - США - 1958
-
Air International 2017-05 / Airscene
The DLR Falcon trailing behind the NASA DC-8 as part of the test flights studying particle emissions from biofuel.
Другие самолёты на фотографии: Douglas DC-8 - США - 1958
-
Air International 2022-01 / Focus: UAV, Rotary, Business, Technology, Space
ECLIF3 is the latest in a series of SAF emissions studies, following ECLIF1, which took place in 2015, and ECLIF2 in 2018
Другие самолёты на фотографии: Airbus A350 - International - 2013
-
Air International 2022-12 / M.Broadbent - SAF the saviour?
Research continues into the effects of sustainable aviation fuels. Here the German DLR Falcon 20 trails an Airbus A350 using 100% SAF supplied by Neste
Другие самолёты на фотографии: Airbus A350 - International - 2013
-
Air International 2015-08 / A.Spaeth - The Last of its Kind /Commercial/
The DC-8-72 worked alongside the German Aerospace Center's Falcon for the polar winds research flights.
Другие самолёты на фотографии: Douglas DC-8 - США - 1958
-
Мировая Авиация 199
Военные Falcon 20 эксплуатировались в Бельгии, Чили, Египте, Иране, Марокко, Испании (на фото) и Венесуэле.
-
Air International 2019-08 / R.Yanez, A.Rodriguez - Generation integration /Military/
Support aircraft flying on TLP course 19-2 included an Ejercito del Aire Falcon 20ECM electronic warfare and jamming aircraft.
-
Мировая Авиация 89
ВВС Испании использовали два DC-8 Series 52, получивших обозначение T.15. Вместе с самолетами Dassault Falcon эти машины служили в 401-й эскадрилье на базе Барахас и использовались в качестве VIP-транспорта.
Другие самолёты на фотографии: Dassault Mirage F.1 - Франция - 1966Douglas DC-8 - США - 1958
-
Air International 2017-02 / Airscene
The Belgian Air Component retired the Dassault Falcon 20E-5 VIP from service with a final flight on December 22, 2016. Two Falcon 20s served with the Belgian Air Force for 43 years tasked with VIP air transportation of members of the Royal Family, government ministers and armed service leaders. At retirement the last aircraft, serial number CM-01, had accumulated 16,210 flight hours and 16,869 landings.
-
Air International 1980-10 / L.Milberry - Electronic Warfare in NORAD
Examples of the three aircraft types used for EW training by No 414 Squadron, CAF, in line-astern formation over Ontario.
Другие самолёты на фотографии: Avro Canada CF-100 Canuck - Канада - 1950Lockheed T-33A - США - 1948
-
Air International 1980-10 / L.Milberry - Electronic Warfare in NORAD
One - of No 414 Squadron's CC-117 Falcons shares the flight line at North Bay with a CF-100 Mk 5D.
Другие самолёты на фотографии: Avro Canada CF-100 Canuck - Канада - 1950
-
Air International 2012-10 / News
The Texel Air Show, held on the island of Texel in the Netherlands on July 28, 2012, attracted a number of military aircraft rarely seen performing at air shows outside their own country. These included Luftforsvaret (Royal Norwegian Air Force) Dassault Falcon 20ECM 041 (c/n 41, named Hugin) from 717 Skvadron/Forsvarets Elektronisk Krigforing Stottesenter (Air Force Electronic Warfare Support Centre) based at Rygge.
-
Air International 2012-07 / K.van der Mark - Frisian Flag a Dutch Master Class /Military/
A Royal Norwegian Air Force Falcon 20ECM from Rygge-based 717 Skvadron replaced the Skyline Aviation Learjet during the second week.
-
Air International 2018-02 / Airscene
Luftforsvaret Falcon 20C 0125 made its final flight on December 14, 2017. It is seen here in company with one of Norway's remaining two aircraft of the type, Falcon 20ECM 053 'Munin'.
-
Air International 1995-01 / P.Jackson - Testing Times
FRA is a major contractor to the Royal Navy, providing Falcon 20s for target facilities. The aircraft will replace No 360 Squadron's recently retired Canberra T.17s from June 1995. The Hunters, although in full military markings, are also operated by FRA under contract to the RN.
Другие самолёты на фотографии: Hawker Hunter - Великобритания - 1951
-
Air International 2007-10 / D.Hobbs - Hawker Hunter /Aircraft profile/
GA.11 XE685/'861' of the Fleet Requirements and Air Direction Unit (FRADU), Royal Naval Air Station Yeovilton, Somerset. FRADU Hunters were tasked with providing targets, including simulating sea-skimming missiles, for the Royal Navy. XE685 was photographed formating on the wing of one of FRADU’s Dassault Falcon 20s, which replicated the Hunter's 'launch platform'.
Другие самолёты на фотографии: Hawker Hunter - Великобритания - 1951
-
Air International 2007-07 / P.Stevens - Exercise Spring Flag '07 /Military/
Also participating in Spring Flag for the first time, the Turkish Air Force fielded six F-16 Block 40 (one two-seat and five single-seat) aircraft from 141 Filo, based at Akinci. Their multi-role missions included simulated bombing sorties. Note the Flight Refuelling Falcon 20EW in the background.
Другие самолёты на фотографии: General Dynamics F-16A/C/E Fighting Falcon - США - 1974
-
Изд-во Schiffer / S.Markman & B.Holder - One-of-a-kind research aircraft
The ATLAS pod appears similar to a belly-mounted external fuel tank.
-
Air International 2007-06 / D.Carrara - Le Bourget - Business Aviation Hub /Commercial/
Pictured inside one of Dassault Falcon Service's five hangars is a Falcon 20, with a Falcon 50 behind. The company undertakes a significant amount of maintenance at Le Bourget and can accommodate up to 25 aircraft at any one time.
Другие самолёты на фотографии: Dassault Falcon 50 - Франция - 1976
-
Jane's All the World Aircraft 1964 / 01 - Aircraft
Регистрационный номер: F-WLKB [2] Photograph of the prototype Dassault Mystere 20 executive transport (two Pratt & Whitney JT12A turbojet engines)
-
Jane's All the World Aircraft 1966 / 02 - Aircraft
Регистрационный номер: F-WMSS Dassault Mystere 20 Falcon executive transport (two 4,209 lb st General Electric CF700-2B turbofan engines)
-
Jane's All the World Aircraft 1972 / 01 - Aircraft
Dassault Mystere 20/Falcon 20 twin rear-engined executive transport aircraft
-
Jane's All the World Aircraft 1976 / 01 - Aircraft
Регистрационный номер: F-BSTR [2] Dassault Mystere 20 executive transport (two General Electric CF700-2D-2 turbofan engines)
-
Aeroplane Monthly 1974-10 / Farnborough Spotlight
Регистрационный номер: F-BSTR [2] The Falcon 20 was represented by F-BSTR. A total of 323 have been ordered, of which 305 have been delivered.
-
Aeroplane Monthly 1978-03 / News Spotlight
Dassault has recently signed a sales and service agreement with Falcon Middle East S.A., a Swiss subsidiary of the TAG group, for the Falcon 50, 20 and 10 family, of which 60 have been ordered for Middle East distribution.
Другие самолёты на фотографии: Dassault Falcon 10 - Франция - 1970Dassault Falcon 50 - Франция - 1976
-
Jane's All the World Aircraft 1974 / 01 - Aircraft
Регистрационный номер: F-BIHY, F-BTML Dassault Mystere 20 executive transports operated by the Martell (left) and Hennessy companies, on the airport of Cognac
-
Air Pictorial 1977-03
Регистрационный номер: EP-AGY The Government of Iran's Falcon 20 EP-AGY, photographed recently at Abu Dhabi.
-
Air Pictorial 1977-11 / M.Hooks - Finland's Air Show
Регистрационный номер: OH-FFJ Salora Flights' Dassault Falcon 20 OH-FFJ "Finlandia"
-
Air-Britain Archive 1983-02
Регистрационный номер: OO-WTB In addition to their three Jet Rangers, Brussels Airways operated this Mystere 20 OO-WTB (1883) for nearly two years before selling it to Battenfeld in Germany. Photo at Antwerp on 17.5.69 by G.de Herdt.
-
Jane's All the World Aircraft 1980 / Encyclopedia of Aviation - 3. World Directory of Air Forces
RAAF Dassault Mystere-Falcon 20.
-
Air International 1974-03 / K.Isaacs - Australian air power
No 34 Squadron from RAAF Fairbairn also operates the RAAF's three Dassault Mystere 20s
-
Jane's All the World Aircraft 1975 / 01 - Aircraft
Регистрационный номер: A40-AA Dassault Mystere 20 executive transport supplied to the Sultan of Oman
-
Air Pictorial 1988-02 / R.Blewett - Cazaux - Busy French A.F. base
The only target-tug of its type in the world, Dassault Mystere 20 No. 49 is operated by EC 8 and uses the call-sign "F-TEOA"
-
Air International 1980-06 / J.Serrano - Iberian air cover upgraded
Escuadron 401 of the CGEA combines the checking and calibrating of radio-navigational aids with VIP transportation tasks, this unit's inventory including four Mystere 20s, one of which is seen, and a pair of DC-8-52s.
-
Air Pictorial 1992-02 / R.Jackson - Airport Movements
Регистрационный номер: EC-855 New addition to the Spanish register is Falcon 20C EC-855, the former TS-IRS. It visited Luton on 20/11/91 and Jersey on 19/12/91.
-
Air Pictorial 1977-03
Регистрационный номер: YK-ASA Another Falcon 20 also seen at Abu Dhabi, YK-ASA is operated by Syrianair
-
Air Pictorial 1999-05 / P.Henden - Flyers of the Fjords
ECM support operations are conducted by two Dassault Falcon 20s of No 717 Skv, while a third aircraft, 0125 seen here, operates as a VIP aircraft.
-
Air Enthusiast 1998-01 / R.Niccoli - Atlantic Sentinels
The third Dassault Falcon 20DC (8103) acquired from Federal Express in 1984, which formed Esquadra 504 at Montijo.
-
Air Pictorial 1995-01 / E.Stijger - Portugal's air power in transition
For VIP use, Esq 504 at Lisbon operates this Dassault Falcon 50 7403. Behind are two of the three Falcon 20s in service.
Другие самолёты на фотографии: Dassault Falcon 50 - Франция - 1976
-
Air Pictorial 1988-02 / J.Stroud - Air Affairs
In the beginning - Federal Express Dassault Mystere Falcon 20s (Fanjet Falcons) lined up at Memphis junction for overnight parcels delivery
-
Jane's All the World Aircraft 1976 / 01 - Aircraft
Installing the freight door on a Dassault Falcon Cargo Jet of Federal Express
-
Jane's All the World Aircraft 1972 / 01 - Aircraft
Dassault Falcon ST converted for use by the French Air Force as a navigation and operational trainer for Mirage III pilots
-
Air International 1985-04
The Royal Navy’s FRADU (Fleet Requirements and Air Direction Unit) at RNAS Yeovilton received the first of its ex-Federal Express Falcon 20DCs on 5 February 1985. To supplement and eventually replace the Canberra T Mk 22s currently in use, the Falcons are to be operated by the personnel of Flight Refuelling Aviation.
-
Air International 1981-04 / ??? - Uncle Sam's Gallic Guardian
Регистрационный номер: F-WATF [5] As first flown, the prototype Falcon 20G retained the standard commercial Falcon's cabin windows and, as seen here, the large wing fences that had been a feature of all earlier Falcon versions. Smaller fences are now applied to the Falcon 20G and 20H.
-
Aeroplane Monthly 1978-02 / News Spotlight
Регистрационный номер: F-WATF [5] Dassault-Breguet have been very busy in recent weeks - Mystere-Falcon 20G 01 F-WATF, seen during its first flight from Bordeaux-Merignac on 28th November 1977, with Herve Leprince-Ringuet at the controls, is fitted with Garrett ATF 3-6 turbofans and will act as the development aircraft for the Falcon Guardian ordered by the U.S. Coast Guard.
-
Air International 1981-04 / ??? - Uncle Sam's Gallic Guardian
Регистрационный номер: F-WATF [5] First flown on 28 November 1977, F-WATF is the prototype Falcon 20G, being a standard production Falcon 20F fitted with Garrett AiResearch ATF3 engines. It was later fitted with the enlarged observation window at the front of the cabin, as seen here.
-
Air International 1981-04 / ??? - Uncle Sam's Gallic Guardian
Регистрационный номер: F-WATF [5] -
Air International 1981-04 / ??? - Uncle Sam's Gallic Guardian
Celebrating the success of the Falcon in winning the US Coast Guard contract at the beginning of 1979, the Falcon 20F No 361 was displayed in Coast Guard colours at the Paris Air Show later that year, before its sale to the Egyptian Air Force.
-
Air International 1993-11 / A.Pearcy - Always Ready
HU-25 Guardian fleet has the capability of carrying a variety of under-wing surveillance pods. These include infra-red/ultra-violet line scanners and sideways looking airborne radar.
-
Air International 1991-06 / Military Aircraft Directory (2)
DASSAULT HU-25 GUARDIAN
-
Air International 1981-04 / ??? - Uncle Sam's Gallic Guardian
Регистрационный номер: F-WZAH The prototype Falcon 20H, which is now the planned commercial variant of the basic aircraft with ATF3 engines. The smaller wing fences are apparent.
-
Air International 1983-06 / J.Fricker - Business Aircraft ... Pause for Reflection
Dassault-Breguet Falcon 20/200
-
Мировая Авиация 49
11 мая 1973г.: первый полет выполнил прототип самолета Dassault Mystere 30/Falcon 30, являвшегося непосредственным развитием самолета Mystere 20/Falcon 20.
-
Jane's All the World Aircraft 1975 / 01 - Aircraft
Регистрационный номер: F-WAMD [2] Prototype of the Dassault Mystere 40-100/Falcon 30 twin-turbofan commuter transport
-
Jane's All the World Aircraft 1974 / 01 - Aircraft
Регистрационный номер: F-WAMD [2] Prototype of the Dassault Mystere 30 Falcon 30 twin-turbofan commuter transport
-
Aeroplane Monthly 1976-11 / News Spotlight
A portion of the static display with Shorts SD3-30, McDonnell Douglas TF-15A, Grumman F-14A Tomcat, McDonnell Douglas YC-15 and the Grumman Gulfstream II in the foreground. Behind are a Dassault-Breguet Falcon, GAF Nomad and Piaggio P.166DL-3.
Другие самолёты на фотографии: GAF N22 Nomad - Австралия - 1971Grumman F-14 Tomcat - США - 1970Grumman Gulfstream II - США - 1966McDonnell Douglas F-15B/D Eagle - США - 1972McDonnell Douglas YC-15 - США - 1975Piaggio P.166 Portofino - Италия - 1957Short SD.330 - Великобритания - 1974
-
Jane's All the World Aircraft 1980 / Encyclopedia of Aviation - Aircraft A-Z - v3
Flight deck of a Dassault Mystere-Falcon 20.
-
Air International 1981-04 / ??? - Uncle Sam's Gallic Guardian
Interior view show the surveillance system operator's position in the rear of the Guardian's cabin, with observer seats at the front of the cabin.
-
Air International 1981-04 / ??? - Uncle Sam's Gallic Guardian
Interior view show the surveillance system operator's position in the rear of the Guardian's cabin, with observer seats at the front of the cabin.
-
Air International 2007-01 / D.Carrara - ATC Mobile - School For Lifesavers /Military/
Pictured is the console of a sensor system operator in a HU-25A Guardian. This person is responsible for working the radar and radios.
-
Air Pictorial 1977-03
Artist's impression of the Dassault Falcon 20G, selected by the U.S. Coast Guard for medium-range surveillance; forty-one have been ordered.
-
Air International 1979-08 / Airdata File
An impression of the Dassault Breguet Falcon 20H.
-
Air International 1981-04 / ??? - Uncle Sam's Gallic Guardian
An impression of the Gardian in Aeronavale colours, this being the name by which the maritime surveillance version of the Falcon 20H is to be known in France.
-
Air International 1981-04 / ??? - Uncle Sam's Gallic Guardian
Dassault-Breguet HU-25A Guardian
-
Air International 1983-06 / J.Fricker - Business Aircraft ... Pause for Reflection
Dassault-Breguet Falcon 20/200
-
Jane's All the World Aircraft 1964 / 01 - Aircraft
Three-view drawing of the prototype Dassault Mystere 20 executive transport (two Pratt & Whitney JT12A turbojet engines)
-
Jane's All the World Aircraft 1966 / 02 - Aircraft
Dassault Mystere 20 Falcon twin-jet light executive transport
-
Jane's All the World Aircraft 1972 / 01 - Aircraft
Dassault Mystere 20/Falcon 20 twin-turbofan light executive transport
-
Jane's All the World Aircraft 1975 / 01 - Aircraft
Dassault Mystere 20/Falcon 20 twin-turbofan executive transport
-
Air International 1981-04 / ??? - Uncle Sam's Gallic Guardian
Dassault-Breguet Falcon 20H
-
Мировая Авиация 101
Dassault Falcon 200
-
Air Enthusiast 1972-10 / Airdata File
The Mystere 30 in its currently-proposed production form with fuselage of larger diameter.
-
Jane's All the World Aircraft 1974 / 01 - Aircraft
Dassault Mystere 20/Falcon 20 twin-turbofan executive transport
-
Jane's All the World Aircraft 1974 / 01 - Aircraft
Dassault Mystere 30/Falcon 30 commuter transport with additional side elevation (top) of projected Falcon 30T
-
Jane's All the World Aircraft 1975 / 01 - Aircraft
Dassault Mystere 40-100/Falcon 30 (two Lycoming ALF 502D turbofan engines)
- Фотографии