Fairchild Republic A-10A Thunderbolt II.
Douglas A-20 Havoc Little Hellion of the 89th Bomb Squadron after crash-landing at an air base in New Guinea.
Douglas A-26C/B-26C Invader.
Hawker Siddeley Buccaneer S.2Bs.
Hawker Siddeley Buccaneer S.2A.
Fairchild C-119 Flying Boxcar.
Troops inside a Fairchild C-119 Flying Boxcar.
Douglas C-47s towing gliders on D-Day.
Workers at the Douglas Long Beach plant pose by the 2,000th DC-3 from their assembly line.
Interior of Douglas DC-3.
de Havilland Mosquito B.IV about to be armed with four 500 lb bombs.
The night shift continues work on the prototype de Havilland D.H.106 Comet.
de Havilland D.H.106 Comet 4.
Самолет с кодом XJ474 в 1957 году прошел палубные испытания в испытательной эскадрилье британских ВМС и стал первой машиной, которую довели до серийного стандарта.
de Havilland Canada DHC-2 Turbo-Beaver.
de Havilland Canada DHC-2 Beaver seaplane.
Звено F8F-2 на фоне авианосца "Вэлли Фордж", январь 1948 года.
Grumman F8F-1 Bearcats.
Fairey IIID used on the Cairo - Cape Town - Cairo flight.
Gannet AEW.Mk 3 из 849-й эскадрильи стартует с катапульты авианосца "Арк Ройял". Хорошо виден массивный обтекатель РЛС AN/APS-20.
Франция получила первый H75A-1 в декабре 1938 года, за ним последовали более 300 машин модификаций A-2, -3 и -4. Истребители принимали участие в боях с Люфтваффе. Из-за необычной системы управления двигателем машины довольно сложно осваивались французскими летчиками, однако их использовали вплоть до капитуляции Франции в июне 1940 года. На фотографии - французские Hawk сопровождают британские Fairey Battle.
French Curtiss H.75As flying alongside RAF Fairey Battles.
Handley Page Hampden prototype.
A typically magnificent study of the first production Hawker Hunter F. 1, WT555, taken by the company’s in-house photographer CYRIL PECKHAM in early 1955. It was very nearly Peckham’s last photograph...
Maj H.A. Dargue poses by his Curtiss Jenny, surrounded by an unfriendly crowd during the Punitive Expedition into Mexico.
EMBRAER (Aermacchi) EMB-326GB Xavantes.
Dassault Mirage F 1 production line.
Подготовка к боевому вылету истребителя P-40E «Киттихок»
Curtiss P-40 flown by the Flying Tiger volunteer group in China.
Curtiss P-40s being assembled in a factory in China.
Dewoitine D.510T intended for Turkey.
Production Dewoitine D.500.
Одними из последних Sea Fury, несших военную службу, стали 16 бывших британских T.Mk 20, прошедших в конце 1950-х годов ремонт и переоборудованных в буксировщики мишеней для западногерманской "Deutsche Luftfahrt Beratungsdienst" (DLB). Находившаяся в Любеке компания предоставляла мишени Люфтваффе. До 1974 года, когда машины были списаны, потери в различных инцидентах составили пять самолетов. Позже девять машин были проданы в США.
Hawker Sea Fury target-towing aircraft wearing West German civil marks.
Hawker Sea Hawk Mk 100s in German Marineflieger markings.
Hawker Sea Hawk F.1 on board HMS Eagle.
de Havilland Sea Venom F(AW).20/21s.
Франция получила первый H75A-1 в декабре 1938 года, за ним последовали более 300 машин модификаций A-2, -3 и -4. Истребители принимали участие в боях с Люфтваффе. Из-за необычной системы управления двигателем машины довольно сложно осваивались французскими летчиками, однако их использовали вплоть до капитуляции Франции в июне 1940 года. На фотографии - французские Hawk сопровождают британские Fairey Battle.
French Curtiss H.75As flying alongside RAF Fairey Battles.
Fairchild C-123J Provider.
FOREIGN APPRECIATION: One of the Hawker types supplied to foreign air forces. A "Hart" ( "Pegasus") bearing the three crowns of Sweden.
Focke-Achgelis Fa 330 Bachstelze under test by the RAF.
A US Navy Douglas AD-5 Skyraider landing on HMS Victorious.
Douglas EB-66E Destroyer.
Dassault Mercure production line.
Hamilton Westwind II STD.
Fokker F.VIIb/3m Southern Cross.
Fokker F.VIIb/3m in RAF markings, with Stieger Monospar wing.
Grumman AF-2S and AF-2W Guardians.
Abandoned Dornier Do 335 Pfeil.
Dornier Do 335A two-seat training version of the Pfeil.
Construction of an early F-111 development and flight test aircraft.
Grahame-White's Henry Farman being erected for the Daily Mail ?10,000 London - Manchester race.
R.E.P. monoplane of 1907.
Civil conversion of a Friedrichshafen F.F.49C.
First two Dassault-Breguet/Dornier Alpha Jet prototypes.
General Dynamics FB-111A.
29 марта 1920г.: авиакомпания "Cie des Grands Express Aeriens" начала эксплуатацию самолета Farman F.60 Goliath с роскошным салоном на линии Париж-Кройдон. Средняя скорость самолета на маршруте составляла 130 км/ч, время полета из Парижа до Лондона - 2 ч 50 мин.
Retouched photograph of the interior of a Farman F.60 Goliath airliner.
A wrecked Go 242B-1 on Catania airfield in 1943.
Gloster Javelin F(AW).9s.
Fokker-VFW F.27 Friendship.
Grumman Tracker, получивший по исходному обозначению S2F прозвище "STooF", позже видоизмененное до "Stuff", - первый в мире самолет, способный самостоятельно искать и уничтожать подводные лодки. Самолеты Tracker составили ядро палубной противолодочной авиации ВМС США и довольно широко экспортировались. Существовало несколько модификаций.
Grumman C-1A Trader.
Handley Page Victor B. 2s.
В 1958-1959 годах Финляндия закупила 13 самолетов Gnat. На двух из них в носовых частях фюзеляжей смонтировали аэрофотоаппараты, превратив самолеты в фоторазведчики, остальные использовались как истребители.
Hawker Siddeley Gnat in Finnish service.
Hawker Siddeley Gnat of the Red Arrows aerobatic team.
de Havilland Canada DHC-3 Otter.
Roll-out of the prototype Dassault-Breguet Falcon 50 took place at Bordeaux Merignac on September 4, 1976.
Dassault Mystere-Falcon 10.
Dassault Mystere-Falcon 10MER.
Flight deck of a Dassault Mystere-Falcon 20.
de Havilland Canada Buffalo CC-115.
General Aircraft Hotspur II.
Fokker-VFW F.28 Series 1000 Fellowship.
de Havilland D.H.114 Heron 1B.
Handley Page H.P.R.7 Herald.
Handley Page Herald Model 101.
GAF Nomad Search Master L.
Компания "Rocky Mountain Airways" получила первый серийный Dash 7 в ноябре 1977 года, а в марте 1978 года начала его эксплуатацию на линии Денвер-Эспин. Самолет выполнял по семь рейсов туда и обратно ежедневно.
de Havilland Canada DHC-7 Dash 7.
de Havilland Canada DHC-7 Dash 7.
EMBRAER EMB-110 Bandeirante.
EMBRAER EMB-110C Bandeirante.
Fokker S.14 Mach-Trainers.
Dassault Super Mirage 4000.
Fokker monoplane fuselages awaiting wings and engines.
Handley Page Heyford Mk IA.
Curtiss CT-32 Condor used on the Byrd Antarctic Expedition.
Douglas D-558-2 Skyrocket.
Farman H.F.20s at Farnborough, England, in July 1915.
Farman H.F.20 mounting a forward-firing machine-gun.
Hansa-Brandenburg D.I 'Star Strutter'.
Dornier Do J Wal, photographed in 1932.
Dassault M.D.450 Ouragan.
Douglas D-558-1 Skystreak.
EWR VJ 101 C in hovering flight.
The Gladiator cockpit was not unduly complicated, but in common with all British aircraft of its day gave the impression that the designer had put everything in and had then looked around for the largest hole left in which to put the pilot. Anything dropped was, as often as not, gone for ever.
Fiat C.R.42s in Swedish service.
Farman F.220 Le Centaure.
Farman F.223.3, a re-engined (Hispano-Suiza 12Y50/51S) F.223.
Gloster Gauntlets in 1938.
Hawker Audax built for Persia.
Fieseler Fi 156 Storch used by Rommel.
Fokker C.VE with ski landing gear.
Douglas RD-2. AN EFFICIENT AMPHIBIAN: A Douglas "Dolphin" supplied to the U.S. Navy.
Gourdou-Leseurre 810Hy being towed back to ship after launching.
Gourdou-Leseurre 810Hy in launching position.
Gourdou-Leseurre 810Hy being lifted aboard ship.
Fairey Swordfish seaplane.
Focke-Wulf Fw 200 Condor maritime reconnaissance aircraft.
de Havilland D.H.89 Dragon Rapide air ambulance.
Fiat G.212 in Avio-Linee Italiane service.
Вооруженный военный вариант AeMO.1 отличался наличием пулеметной турели в задней кабине.
de Havilland D.H.82A Tiger Moth.
de Havilland D.H.82A Tiger Moth.
de Havilland D.H.60T Moth Trainers (???).
de Havilland D.H.82A Tiger Moth seaplane.
The well-known D.H.87 Hornet Moth which is now in production again, provides exceptionally comfortable transport for two people and their luggage.
de Havilland D.H.90 Dragonfly.
de Havilland D.H.91 Albatross.
de Havilland D.H.94 Moth Minor.
de Havilland D.H.95 Flamingo.
Cockpit of a General Aircraft Monospar Universal.
General Aircraft Cygnet II.
Dornier Do 26 as intended for Luft-Hansa.
Focke-Wulf Fw 44 Stieglitz biplanes.
Focke-Wulf Fw 56 Stossers.
de Havilland D.H.84 Dragon.
de Havilland D.H.80A Puss Moth.
Hawker Horsley specially prepared for an attempt on the world distance record.
Osprey I seaplane K2777 from R.N. Catapult Flights
de Havilland D.H.104 Dove Series 8.
Britain'a largest transport glider, the GAL Hamilcar could carry a tank or two Bren-gun carriers. A powered version was developed too late for operational use during the war.
PT-19B с открытыми кабинами - типичный учебный самолет ВВС США времен Второй мировой войны.
Fairchild PT-19 Cornell.
Grumman U-16 Albatross anti-submarine amphibians.
Douglas C-133 Cargomaster
Douglas C-133 Cargomaster.
EMBRAER EMB-710C Carioca.
Handley Page Hastings C.1s.
Curtiss Model F, military designation C-2.
Curtiss AB-3 catapult-launched from USS North Carolina.
The first Curtiss flying-boat, with Glenn Curtiss (left) and Henry Ford.
Самолет Comet выиграл межконтинентальную гонку. 20 октября 1934г.: стартовала межконтинентальная гонка по маршруту Англия - Австралия, приуроченная к юбилею основания штата Виктория. Спонсор перелета сэр Макферсон Робертсон установил для победителей призы на общую сумму 15 000 фунтов стерлингов. Победителем стали Чарлз У. А. Скотт и Том Кэмпбелл Блэйк, преодолевшие маршрут на самолете de Havilland DH.88 Comet Grosvenor House (G-ACSS) за 70 часов 54 минут 8 секунд.
14-20 ноября 1937г.: флаинг-офицер Э. И. Клоустон и миссис Бетти Кирби-Грин на DH.88 Comet The Burberry (G-ACSS) установили рекорд на маршруте Великобритания - Южная Африка - Великобритания. Перелет из Кройдона в Кейптаун и обратно занял 5 суток 17 часов 28 минут.
de Havilland D.H.88 Comet Grosvenor House.
Glaser-Dirks DG-200A Acroracer.
de Havilland D.H.10A Amiens IIIA.
Grumman American Gulfstream II.
One of two Swiss Dewoitine D.1s.
French Navy Dewoitine D.1s.
Interior of a National Air Transport Ford Tri-motor.
Fairchild Industries (Hiller) FH-1100.
Gloster Grebe beneath airship R33.
Curtiss JN Jennies under construction.
Prototype Handley Page V/1500.
Douglas C-124 Globemaster IIs.
Полет Моэна с запада на восток. 23 июня 1924г.: лейтенант ВВС США Р. Моэн завершил необычный аэронавигационный эксперимент, приземлившись на своем истребителе Curtiss PW-8 (на снимке) в Сан-Франциско. За несколько минут до захода солнца Моэн закончил первый однодневный дневной перелет по Соединенным Штатам. Моэн находился в воздухе 21 ч 48 мин 30 с, ему мешала низкая облачность у Митчелл-Филда, Лонг-Айленд, где на рассвете началось его приключение и где он задержался на 36 мин. Еще час ценного дневного летного времени был потерян, когда механик сломал заливную горловину во время остановки для дозаправки в Дейтоне, Огайо. Полет Моэна должен был подтвердить быстрое техническое развитие американских истребителей.
Curtiss PW-8 in which Russell L. Maughan, USAAS, flew coast-to-coast across the USA in daylight hours on 23 June 1924.
Curtiss demonstrates his hydroplane to the US Navy.
Fairey Flycatcher из 405-го звена над Мальтой.
First prototype Fairey Fawn II.
Curtiss Carrier Pigeon cargo aircraft, used on main-line mail and express routes from the mid-1920s.
Curtiss F9C-2 Sparrowhawks.
de Havilland D.H.53 Humming Bird
de Havilland D.H.66 Hercules.
de Havilland D.H.66 Hercules prototype.
de Havilland Canada Chipmunk T.10s.
Deperdussin 'Monocoque' racer of 1912, which raised the world speed record six times in 1912 while powered by a 103.4 kW (140 hp) Gnome rotary engine.
Dornier Do 28D Skyservant.
Production of components for the Douglas Cloudster.
Hawker Nimrod I seaplane.
Douglas XT2D-1 prototype.
Все самолеты Дрюэна имели деревянную конструкцию с фанерной обшивкой на фюзеляже и полотняной на несущих поверхностях. На снимке представлен D.3.
Druine Turbulent.
The Phoenix P.5 Cork, two of which were built during World War I. Phoenix Dynamo Manufacturing Company later became part of English Electric.
Handley Page Marathon T.11.
Prototype of Enstrom's Model 280 Shark (205 hp Lycoming turbocharged engine)
Harrison (Fairchild) F-11-2 Husky.
Fairchild Industries F-227.
Gee-Bee Model Y Senior Sportster.
Fiat A.S.1 photographed during the 1929 International Tourist Challenge.
Royal Navy Hawker Hunter T.8M fitted with Blue Fox radar for Sea Harrier pilot training.
Hawker Hunter T.7 trainer prototype.
FMA Ae.M.B.1, prototype of the Ae.M.B.2.
Доступ в кабину F.25 осуществлялся через двери автомобильного типа. Трехопорное шасси было выполнено полностью убирающимся, с одним колесом на каждой стойке.
Fokker F.25 Promotor.
Great Lakes Sport Trainer Model 2T-1A.
Great Lakes Sport Trainer Model 2T-1A.
The Fokker F.32, four-engined 30-seater cabin monoplane.
Captured Friedrichshafen G.III.
Goodyear GA-2 Duck packed for transportation.
Dassault M.D.320 Hirondelle.
Gulfstream American Cheetah.
Gulfstream American Tiger.
Gulfstream American Cougar.
Grumman American Ag-Cat B.
Hanriot HD-2 experimentally mounted on the gun platform of a US Navy battleship.
Photographic reconnaissance version of the Hanriot HD-3.
Hanriot HD-14S Sanitaire air ambulance.
General Dynamics/Martin RB-57F.
EMBRAER EMB-721C Sertanejo.
Dassault Mirage III-B (foreground).
Handley Page W.8F Hamilton.
de Havilland Mosquito T.III.
de Havilland Mosquito PR.34.
Gatard Statoplan AG 02 Poussin.
D'Apuzzo D-260 (2) Senior Aero Sport.
Davis DA-5A (left) and Davis DA-2A.
Flight Dynamics Flightsail VII.
Harmon 1-2 Mister America.
de Havilland D.H.60GIII Moth Major.
First de Havilland aeroplane, which flew in 1909
Fairchild XC-120 Pack-Plane.
One of the Gloster Gamecock IIs flown by the Finnish Air Force.